ID Муаллиф Муҳокамага чиқариш санаси Якунланиш санаси Таклифлар сони
8452 Антимонопольный комитет Республики Узбекистан 26/09/2019 11/10/2019 0

Муҳокама якунланди

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг Қарори
Об утверждении Положения о порядке проведения оценки эффективности государственных закупок
ID-8452

Во исполнение постановления Президента Республики Узбекистан от 9 июля 2019 года № ПП-4388 «О мерах по стабильному обеспечению экономики и населения энергоресурсами, финансовому оздоровлению в совершенствованию системы управления нефтегазовой отраслью» и Закона Республики Узбекистан от 9 апреля 2018 года № ЗРУ-472 «О государственных закупках», в целях открытости и прозрачности закупочных процедур, здоровой конкурентной среды, обоснованности и эффективности расходования средств государственного бюджета, осуществляемых государственными заказчиками, Кабинет Министров Республики Узбекистан постановляет:

  1. Утвердить Положение о порядке проведения оценки эффективности государственных закупок согласно приложению.
  2. Министерству финансов Республики Узбекистан совместно с заинтересованными министерствами и ведомствами в двухнедельный срок обеспечить Антимонопольному комитету Республики Узбекистан доступ на Специальный информационный портал государственных закупок для размещения результатов проведенной оценки эффективности государственных закупок.
  3. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на заместителя Премьер-министра – министра финансов Республики Узбекистан Кучкарова Д.А. и председателя Антимонопольного комитета Республики Узбекистан Шарипова Н.Ш.

 

 

Премьер-министр

Республики Узбекистан


                            А. Арипов

Проект

ПОЛОЖЕНИЕ
о порядке проведения оценки эффективности государственных закупок

  1. Общие положения
  1. Настоящий Порядок разработан в соответствии с требованиями Закона Республики Узбекистан от 7 января 2012 года № ЗРУ-319 «О конкуренции», Закона Республики Узбекистан от 9 апреля 2018 года № ЗРУ-472 «О государственных закупках», постановлением Президента Республики Узбекистан от 9 июля 2019 года № ПП-4388 «О мерах по стабильному обеспечению экономики и населения энергоресурсами, финансовому оздоровлению в совершенствованию системы управления нефтегазовой отраслью», Положением о порядке организации и проведения закупочных процедур (рег. МЮ №3016 от 26.05.2018 г.) и определяет порядок проведения оценки эффективности государственных закупок (далее – оценка эффективности).
  2. В настоящем Положении применяются следующие основные понятия:

заказчик – государственный и корпоративный заказчик, хозяйственное общество и предприятие стратегического значения для которого установлен отдельный порядок закупок товаров (работ, услуг), а также организация, в уставном фонде (капитале) которой имеется доля предприятия стратегического значения;

государственная закупка – приобретение заказчиком на платной основе, товаров (работ, услуг) посредством электронного магазина, аукциона на понижение стартовой цены, отбора наилучших предложений, конкурса, тендера и закупки у единого поставщика;

уполномоченный орган по проведению оценки эффективности (далее- уполномоченный орган) – Министерство финансов
и Антимонопольный комитет Республики Узбекистан.

  1. Действие настоящего Положения не распространяется на государственные закупки:

для обеспечения безопасности лиц, подлежащих государственной охране, обороноспособности, безопасности и поддержания внутреннего порядка в Республике Узбекистан, а также связанные с государственными секретами;

товаров (работ, услуг), необходимых для обеспечения нужд Республики Узбекистан в случаях чрезвычайных ситуаций;

если процедурами стран-доноров, соответствующих международных, иностранных правительственных и неправительственных организаций или условиями предоставления иностранных кредитов под гарантию Республики Узбекистан и иностранных грантов определен иной порядок закупки товаров (работ, услуг);

осуществляемые для подготовки и проведения выборов Президента Республики Узбекистан, в Олий Мажлис Республики Узбекистан, областные, районные и городские Кенгаши народных депутатов, а также референдумов Республики Узбекистан;

связанные с назначением адвоката (представителя) для участия в судебных разбирательствах;

товаров (работ, услуг), на которые установлены фиксированные цены в соответствии с законодательством.

  1. Целью и основными задачами оценки эффективности является анализ степени исполнения требований Законов Республики Узбекистан «О государственных закупках» и «О конкуренции», в том числе обеспечения открытости и прозрачности закупочных процедур, здоровой конкурентной среды, обоснованности и эффективности расходования средств государственного бюджета.
  2. Оценка эффективности проводится уполномоченным органом в установленном порядке по результатам каждого квартала, согласно утвержденного графика проведения оценки эффективности государственных закупок, а также поручений Президента Республики Узбекистан, Кабинета Министров Республики Узбекистан, предоставляемым материалам постояннодействующей Комиссии по рассмотрению жалоб в сфере государственных закупок (далее – Комиссия), обращении физических и юридических лиц, предложений и рекомендаций субъектов общественного контроля, результаты изучения публикаций и иных материалов, поступивших из средств массовой информации.
  3. Оценка эффективности осуществляется дистанционно, а при необходимости с выездом на места.
  4. Согласованный уполномоченным органом в установленном порядке график осуществления оценки эффективности размещается на Специальном информационном портале государственных закупок (далее- портал) не позднее 25 декабря ежегодно.
  5. Уполномоченный орган вправе подключаться к порталу для осуществления возложенных на него задач, предусмотренных настоящим Положением.
  6. Информация об итогах проведенной оценки эффективности размещается на портале и официальном веб-сайте уполномоченного органа в течение трех календарных дней после ее завершения.
  1. Проведение дистанционной оценки эффективности
  1.  Органы государственного управления, органы государственной власти на местах, заказчики, участники государственных закупок и их должностные лица обязаны по требованию уполномоченного органа в установленном порядке на безвозмездной основе предоставлять ему необходимые документы и информацию для осуществления возложенных на него задач, предусмотренных настоящим Положением.
  2. Уполномоченный орган не вправе разглашать сведения, составляющие коммерческую или иную охраняемую законом тайну, ставшие известными в связи с осуществлением полномочий, предоставленных ему в соответствии с настоящим Положением.
  3. Данные, предоставляемые заказчиком уполномоченному органу:

а) ТЭО проекта и технические задания;

б) смета расходов, смета доходов и расходов в части планов государственных закупок;

в) утвержденная тендерная (конкурсная) документация заказчика, заполненная тендерная (конкурсная) документация участников;

г) тексты объявлений о проведении государственной закупки и средства их опубликования;

д) протоколы закупочных комиссий, а также приложения к протоколам;

е) составы оценочных (рабочих) групп по оценке предложений участников;

ж) регламент (положение, порядок) проведения государственной закупки, регламент (положение, порядок) деятельности закупочной комиссии;

з) заключения Центра комплексной экспертизы проектов и импортных контрактов при Министерстве экономики и промышленности Республики Узбекистан;

и) журнал регистрации тендерных документов участников, информация о количестве участников, принимавших участие в каждой государственной закупке;

к) видеозапись процесса государственной закупки;

л) оценочный отчет технических предложений, оценочный отчет финансовых предложений и другие документы, касающиеся государственной закупки.

  1. При необходимости уполномоченный орган может запрашивать у заказчика подлинные экземпляры закупочной документации.
  2. Уполномоченный орган в случае необходимости может привлекать на безвозмездной основе к проведению оценки эффективности специалистов министерств и ведомств, предприятий, учреждений и организаций, в том числе Центра комплексной экспертизы проектов и импортных контрактов и Центра исследования отраслевых рынков и экспортоориентированного производства при Министерстве экономики и промышленности Республики Узбекистан,
    а также  Республиканского проектного института «Узинжиниринг» при Кабинете Министров Республики Узбекистан
  3. По запросам уполномоченного органа Центра исследования отраслевых рынков и экспортоориентированного производства
    при Министерстве экономики и промышленности Республики Узбекистан на безвозмездной основе представляет информацию о среднерыночных ценах на товары (работы, услуги).
  4. По запросам уполномоченного органа Государственный комитет Республики Узбекистан по статистике на безвозмездной основе представляет информацию о ценах на социально-значимые потребительские товары (услуги) по перечню согласно Приложению № 1.
  5. По запросам уполномоченного органа Комиссия предоставляет необходимую информацию и материалы по оцениваемой государственной закупке при их наличии.
  1. Проведение оценки эффективности с выездом на места
  1. Уполномоченным органом при необходимости проводится оценка эффективности с выездом на места.
  2. Основаниями для проведения оценки эффективности с выездом на места являются:

непредставление или несвоевременное представление уполномоченному органу информации;

предоставление недостоверных или ложных сведений;

систематические нарушения законодательства о государственных закупках и о конкуренции со стороны одного и того же заказчика;

заявления участников государственной закупки;

поручения Администрации Президента Республики Узбекистан;

поручения Кабинета Министров Республики Узбекистан;

при выявлении признаков нарушения законодательства о конкуренции и других актов законодательства, требующие комплексного изучения подлинных материалов.

  1. При проведении оценки эффективности с выездом на места, заказчики обязаны представлять уполномоченному органу всю необходимую информацию и материалы для осуществления возложенных на него задач, предусмотренных в пункте 11 настоящего Положения.
  2. Сроки проведения оценки эффективности с выездом на места
    не должны превышать десяти календарных дней.

В исключительных случаях по решению уполномоченного органа этот срок может быть продлен, но не более чем 30 календарных дней.

  1. Критерии оценки эффективности
  1. Оценка эффективности представляет собой комплексный анализ соблюдения требований законодательства о государственных закупках и о конкуренции, экономической выгоды от государственной закупки и эффективности расходования бюджетных средств.
  2. Оценка эффективности осуществляется по следующим основным критериям:

экономическая выгода;

соблюдение сроков и требований закупочных процедур;

конкурентность;

прозрачность и беспристрастность.

  1. Критерии оценки эффективности предусматривают анализ следующих количественных и качественных показателей:

а) экономическая выгода:

обоснованность бюджетной (стартовой) цены государственной закупки;

эффективность расходования бюджетных средств определяется показателем разницы (в процентах) между бюджетной (стартовой) ценой, утвержденной в ТЭО проекта и суммой фактически заключенного контракта;

б) соблюдение сроков и требований закупочных процедур:

надлежащая реализация плана государственных закупок в части соответствия объема закупок, графиков проведения, а также срока проведения закупочных процедур;

соблюдение установленного порядка проведения государственной закупки;

обоснованность применения выбранного метода государственной закупки;

степень доступа к информации о проведении государственной закупки потенциальными участниками;

осуществление государственной закупки, непредусмотренной в плане государственных закупок;

своевременность заключения договора по итогам государственной закупки;

в) конкурентность:

количество участников государственной закупки;

глубина ценовой конкуренции в процессе государственной закупки;

наличие дробления объема государственной закупки с целью уклонения
от конкурентных способов ее осуществления;

г) прозрачность и беспристрастность:

оценка текста объявлений, технического задания, утвержденной закупочной документации заказчика на предмет проявлений мошенничества, сговора и искусственного ограничения доступа участников;

оценка предложений участников на предмет проявления мошенничества, фальсификации и сговора;

соответствие закупочной документации и технического задания;

наличие конфликта интересов, аффилированности между заказчиком
и участником (участниками);

обоснованность оценки предложений заказчиком и присуждения контракта;

наличие фактов дискриминации участников, предоставления льгот или преференций одним участникам в ущерб другим;

исполнение контрактных обязательств победителем.

  1. При оценке эффективности при проведении конкурса, не учитываются предложения участников, несоответствующие техническим параметрам, предусмотренным государственной закупкой.
  1. Расчет количественных и качественных показателей и итоговая оценка эффективности
  1. Эффективность расходования бюджетных средств рассчитывается
    по следующей формуле:

            С нач - С кон

Е =                                х 100 %, где

                 С нач

Е - эффективность расходования бюджетных средств;

С нач – бюджетная (стартовая) цена закупки;

С кон - цена, по которой заключен контракт.

  1. Показатель эффективности расходования бюджетных средств классифицируется согласно значениям, указанным в Приложении № 2.
  2. Показатель количества участников государственной закупки характеризуется следующими значениями:

один участник– отсутствие конкуренции (оценка не производится);

два участника – низкая конкуренция;

три или четыре участника – нормальная конкуренция;

более пяти участников – высокая конкуренция.

  1. Глубина ценовой конкуренции показывает уровень состязательности между участниками при снижении цены и рассчитывается следующим образом:

а) для электронных аукционов:

определяется общим количеством шагов торгов на понижение цены, которое характеризуется следующими значениями.

от двух до четырех шагов – низкая ценовая конкуренция;

от пяти до десяти шагов – нормальная ценовая конкуренция;

более десяти шагов – высокая ценовая конкуренция.

б) для тендеров, конкурсов и отбора наилучших предложений рассчитывается
по формуле
:

           B выс - B низ

K =                                х 100 %, где

                 B выс

Kглубина ценовой конкуренции государственной закупки;

B выс – наивысшая цена, предложенная участником

B низ – наименьшая цена, предложенная участником

Показатель глубины ценовой конкуренции классифицируется согласно значениям, указанным в Приложении № 3.

  1. Каждому количественному и качественному показателю, указанному в пункте 24 настоящего Положения, дается оценка (вывод) и присуждается балл в порядке, установленном согласно Приложению №4.

Максимальная сумма баллов показателей каждого из критериев равна 10,
а минимальная – 0.

  1. Каждому из критериев, указанному в пункте 23 настоящего Положения, присуждается удельный вес, исходя из его значимости и который составляет для критерия:

экономической выгоды – 0,4;

соблюдения сроков и требований закупочных процедур – 0,1;

конкурентности – 0,2;

прозрачности и беспристрастности – 0,3.

  1. Расчет средневзвешенного показателя для каждого критерия осуществляется путем умножения суммы баллов его показателей на значение удельного веса, указанного в пункте 32 настоящего Положения.
  2. Итоговое значение оценки эффективности рассчитывается путем суммирования средневзвешенных показателей.

Максимальное значение оценки эффективности может составлять 10,
а минимальное – 0.

  1. Итоговое значение оценки эффективности характеризуется следующими показателями:

менее 3 – государственная закупка неэффективна;

от 3 до 5 – низкая эффективность государственной закупки;

от 5 до 8 – средняя эффективность государственной закупки;

от 8 до 10 – высокая эффективность государственной закупки.

  1. Оценка степени участия в государственной закупке субъектов малого бизнеса и отечественных поставщиков-производителей осуществляется на основе целевого показателя, который составляет не менее 20% от общего количества участников.

При оценке степени участия в государственной закупке субъектов малого бизнеса и отечественных поставщиков-производителей уполномоченным органом учитывается специфика отрасли, наличие конкуренции и производства в республике.

Показатель оценки степени участия в государственной закупке субъектов малого бизнеса и отечественных поставщиков-производителей не учитывается в расчете итогового значения оценки эффективности, при этом отражается в Типовой форме оценки эффективности государственной закупки.

  1. Результаты проведенной оценки эффективности отражаются в Типовой форме оценки эффективности государственной закупки в соответствии
    с Приложением № 5.
  1. Обжалование
  1. Заказчики и участники вправе обжаловать заключение уполномоченного органа в срок не превышающий одного месяца со дня опубликования заключения на специальном информационном портале государственных закупок, в установленном законодательством порядке. 
  1.  Заключительные положения
  1. Уполномоченный орган обязан соблюдать требования по проведению оценки эффективности, установленные настоящим Положением.
  2. Заказчики несут ответственность в соответствии с действующим законодательством за непредставление или несвоевременное представление информации и представление недостоверных или ложных сведений уполномоченному органу.
  3. Применение мер ответственности не освобождает заказчика от обязанности предоставить информацию уполномоченному органу.
  4. По итогам оценки эффективности для принятия мер в установленном порядке, сведения о:

заказчиках и участниках, допустивших факты мошенничества, фальсификации документов, коррупции и сговоров направляются в соответствующие правоохранительные органы;

неэффективном использовании бюджетных средств в ходе государственной закупки направляются в уполномоченный орган в области государственных закупок;

признаках ограничения конкуренции направляются в Антимонопольный орган Республики Узбекистан.

  1. Недобросовестные участники, выявленные в ходе оценки эффективности включаются уполномоченным органом в области государственных закупок в Единый реестр недобросовестных исполнителей.
  2. Споры, связанные с применением настоящего Положения, разрешаются в порядке, установленном законодательством.
  3. Настоящее Положение вступает в силу со дня его официального опубликования.

Приложение № 1

к Положению о порядке проведения
оценки эффективности государственных закупок
от «___» __________ 20__г. № _________

 

ПЕРЕЧЕНЬ
потребительских товаров и услуг

 

  1. Продовольственные товары
  1. Непродовольственные товары
  1. Услуги
  1. Мука пшеничная
  2. Крупа и бобовые
  3. Мясо, птица и рыба
  4. Мясо и птица
  5. Молочные продукты
  6. Яйца
  7. Масло и жиры
  8. Фрукты и овощи
  9. Плодоовощные консервы
  10. Сахар, чай, кондитерские изделия и другие пищевые продукты
  11. Другие пищевые продукты
  12. Безалкогольные напитки
  13. Общественное питание
  14. Алкогольные напитки

 

  1. Одежда
  2. Головные уборы
  3. Ткани и пряжа
  4. Галантерея, часы
  5. Ювелирные изделия
  6. Обувь
  7. Строительные материалы
  8. Мебель
  9. Бытовой текстиль
  10. Основные бытовые товары и электроприборы
  11. Кухонные принадлежности и приборы
  12. Моющие и чистящие средства
  13. Медикаменты
  14. Личный транспорт
  15. Запасные части для автомобиля
  16. Топливо
  17. Культтовары
  18. Игрушки
  19. Компьютеры и периферийное оборудование
  20. Средства связи
  21. Книги, газеты и журналы
  22. Канцелярские товары
  23. Товары личной гигиены
  24. Табачные изделия
  25. Сельскохозяйственный инвентарь
  1. Услуги пассажирского транспорта
  2. Автомобильный транспорт
  3. Услуги связи

 

 

 

Приложение № 2

к Положению о порядке проведения

оценки эффективности государственных закупок
от «___» __________ 20__г. № _________

 

Значения
оценки эффективности расходования бюджетных средств

 

Значение

Оценка

1.

Е = 0 (единственный участник, нет участников, закупка вне конкурсных процедур)

Неэффективно

2.

0,1% < Е < 10 %

Низкая эффективность

4.

10 % < Е <20 %

Нормальная эффективность

5.

Е > 20 %

Высокая эффективность

Приложение № 3

к Положению о порядке проведения

оценки эффективности государственных закупок
от «___» __________ 20__г. № _________

 

Степень
глубины
ценовой конкуренции государственной закупки
для тендеров и конкурсов

 

Значение

Оценка

1.

K = 0

Отсутствует

2.

0,1% < K< 10%

Низкая конкуренция

3.

10% < K < 20%

Нормальная конкуренция

4.

20% < K

Высокая конкуренция

 

Приложение № 4
к Положению о порядке проведения
оценки эффективности государственных закупок
от «___» __________ 20__г. № _________

 

Порядок
количественной и качественной оценки критериев и показателей

 

Показатель

Количественная оценка

Качественная
оценка (вывод)

Присуждаемый балл

Удельный вес критерия

  1. Экономическая выгода
  1.  

Обоснованность бюджетной (стартовой) цены государственной закупки

не обоснована

0

 

обоснована

4

  1.  

Эффективность расходования государственного бюджета
(в %)

0E≤2%

неэффективно

0

3%≤Е <10 %

низкая
эффективность

1

10%<Е<20 %

средняя эффективность

3

Е>20 %

высокая эффективность

6

 

Сумма баллов

Min=0

Max=10

0,4

Средневзвешенный показатель, C1 = сумма баллов х 0,4

  1. Соблюдение закупочных сроков и процедур
  1.  

Соответствие объема закупок, графиков проведения, а также срока проведения закупочных процедур

не соответствует

0

 

соответствует

1

  1.  

Соблюдение установленного порядка проведения закупочных процедур

не соблюдается

0

частично

1

соблюдается

2

  1.  

Обоснованность применения выбранного метода государственной закупки

не обосновано

0

обосновано

1

  1.  

Степень доступа к информации о государственной закупке

отсутствует или ограничен

0

неограничен

2

  1.  

Осуществление государственной закупки, непредусмотренной в плане

да

0

нет

1

  1.  

Своевременность заключения договора по итогам закупочных процедур

не своевременно

0

своевременно

1

  1.  

Исполнение контрактных обязательств победителем

не исполнено

0

исполнено частично

1

исполнено надлежаще

2

 

Сумма баллов

Min=0

Max=10

0,1

Средневзвешенный показатель, C2 = сумма баллов х 0,1

  1. Конкурентность
  1.  

Количество участников

1

конкуренция отсутствует

0

 

2

низкая конкуренция

1

3-4

средняя конкуренция

2

5 и более

высокая конкуренция

4

  1.  

Глубина ценовой конкуренции

аукцион

(кол-во шагов торгов на понижение)

2

конкуренция отсутствует

0

3-4

низкая конкуренция

1

5-10

средняя конкуренция

2

более 10

высокая конкуренция

4

тендер, конкурс и отбор наилучших предложений (в%)

0E≤2%

конкуренция отсутствует

0

3%≤K<10%

низкая конкуренция

1

10%<K<20%

средняя конкуренция

2

20%<K

высокая конкуренция

4

  1.  

Наличие дробления объема закупок на части с целью уклонения от конкурентных способов

имеется

0

не имеется

2

 

Сумма баллов

Min=0

Max=10

0,2

Средневзвешенный показатель, C3 = сумма баллов х 0,2

  1. Прозрачность и беспристрастность
  1.  

Оценка текста объявлений, технического задания, утвержденной закупочной документации заказчика на предмет проявлений мошенничества, сговора и искусственного ограничения доступа участников

имеется

0

 

не имеется

2

  1.  

Оценка предложений участников на предмет проявления мошенничества, фальсификации и сговора

имеется

0

не имеется

2

  1.  

Наличие конфликта интересов, аффилированности между заказчиком и участником

имеется

0

не имеется

2

  1.  

Обоснованность оценки предложений заказчиком и присуждения контракта

не обоснована

0

обоснована

2

  1.  

Дискриминация участников, предоставление льгот или преференций одним участникам в ущерб другим

имеется

0

не имеется

2

 

Сумма баллов

Min=0
Max=10

0,3

Средневзвешенный показатель, C4 = сумма баллов х 0,3

Итоговое значение оценки эффективности*, Cи = C1+ C2+ C3+ C4

 

 

Приложение № 5
к Положению о порядке проведения
оценки эффективности государственных закупок
от «___» __________ 20__г. № _________

 

Типовая форма
оценки эффективности государственной закупки

 

  1. Общие сведения

Наименование заказчика:___________________________________________

Юридический адрес заказчика:____________________________________

Сумма закупки: ___________________________________________________

Количество лотов:_________________________________________________

Дата проведения закупки:___________________________________________

Экономия бюджетных средств
/средств заказчика (в млн.сум, %)_____________________________________

 

  1. Оценка эффективности

 

Показатель

Количественная оценка

Качественная
оценка (вывод)

Присуждаемый балл

  1. Экономическая выгода
  1.  

Обоснованность бюджетной (стартовой) цены государственной закупки

 

 

 

  1.  

Эффективность расходования государственного бюджета
(в %)

 

 

 

 

Сумма баллов

 

Средневзвешенный показатель

 

  1. Соблюдение закупочных сроков и процедур
  1.  

Соответствие объема закупок, графиков проведения, а также срока проведения закупочных процедур

 

 

 

  1.  

Соблюдение установленного порядка проведения закупочных процедур

 

 

 

  1.  

Обоснованность применения выбранного метода государственной закупки

 

 

 

  1.  

Степень доступа к информации о государственной закупке

 

 

 

  1.  

Осуществление государственной закупки, непредусмотренной в плане

 

 

 

  1.  

Своевременность заключения договора по итогам закупочных процедур

 

 

 

  1.  

Исполнение контрактных обязательств победителем

 

 

 

 

Сумма баллов

 

Средневзвешенный показатель

 

  1. Конкурентность
  1.  

Количество участников

 

 

 

  1.  

Глубина ценовой конкуренции

 

 

 

  1.  

Наличие дробления объема закупок на части с целью уклонения от конкурентных способов

 

 

 

 

Сумма баллов

 

Средневзвешенный показатель

 

  1. Прозрачность и беспристрастность
  1.  

Оценка текста объявлений, технического задания, утвержденной закупочной документации заказчика на предмет проявлений мошенничества, сговора и искусственного ограничения доступа участников

 

 

 

  1.  

Оценка предложений участников на предмет проявления мошенничества, фальсификации и сговора

 

 

 

  1.  

Наличие конфликта интересов, аффилированности между заказчиком и участником

 

 

 

  1.  

Обоснованность оценки предложений заказчиком и присуждения контракта

 

 

 

  1.  

Дискриминация участников, предоставление льгот или преференций одним участникам в ущерб другим

 

 

 

 

Сумма баллов

 

Средневзвешенный показатель

 

Итоговое значение оценки эффективности*

 

*К каждому из показателей прилагаются подтверждающие документы и сведения

  1. Дополнительные сведения

1. Степень участия в государственной закупке субъектов малого бизнеса и отечественных поставщиков-производителей (в %)____________________

2. _______________________________________________________________

  1. Выявленные признаки нарушения законодательства

1. _______________________________________________________________

2. _______________________________________________________________

  1. Итоговое заключение

□ государственная закупка неэффективна

□ низкая эффективность государственной закупки

□ средняя эффективность государственной закупки

□ высокая эффективность государственной закупки

Ф.И.О. и должность ответственного сотрудника уполномоченного органа ___________________________________

 

Подпись____________________________

 

Дата: _________________20___ г.

 

Ф.И.О. руководителя заказчика

 

_________________________________

 

Подпись___________________________

 

Дата: _________________20___ г.

 

Лойиҳа

 

 

Вазирлар Маҳкамасининг
2019 йил  «__»_________даги  _____-сон қарорига
ИЛОВА

Давлат харидлари самарадорлигини баҳолаш тартиби тўғрисидаги

НИЗОМ

 

  1. Умумий қоидалар

1. Мазкур тартиб Ўзбекистон Республикасининг 2012 йил 7 январдаги “Рақобат тўғрисида”ги ЎРҚ-319-сон Қонуни, 2018 йил 9 апрелдаги “Давлат харидлари тўғрисида”ги ЎРҚ-472-сон Қонуни талаблари, Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 9 июлдаги ПҚ-4388-сон «Аҳоли ва иқтисодиётни энергия ресурслари билан барқарор таъминлаш, нефть-газ тармоғини молиявий соғломлаштириш ва унинг бошқарув тизимини такомиллаштириш чора-жараёнлари тўғрисида" ги қарори, Харид қилиш тартиб-таомилларини ташкил этиш ва ўтказиш тартиби тўғрисидаги Низом (АВда 26.05.2018 йилда № 3016 остида рўйхатдан ўтган)га мувофиқ ишлаб чиқилган бўлиб, давлат харидлари самарадорлигини баҳолаш тартибини белгилаб беради (кейинга ўринларда- самарадорликни баҳолаш деб юритилади).

2. Мазкур Низомда қуйидаги асосий тушунчалар қўлланилади:

буюртмачи – давлат ва корпоратив буюртмачи, хўжалик юритувчи жамият ва унинг учун товарлар (ишлар, хизматлар)ни харид қилишнинг алоҳида тартиби белгиланган стратегик аҳамиятга эга корхона ҳамда устав фонди (капитали)да стратегик аҳамиятга эга корхона улуши мавжуд бўлган ташкилот;

давлат хариди – буюртмачи томонидан электрон дўкон, бошланғич нархни пасайтириш учун ўтказиладиган аукцион, энг яхши таклифни танлаб олиш, танлов, тендер ва ягона етказиб берувчидан харид қилиш орқали пулли асосда товарлар (ишлар, хизматлар)ни олиш;

самарадорликни баҳолаш бўйича ваколатли орган (кейинги ўринларда – ваколатли орган деб юритилади) – Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги ва Ўзбекистон Республикаси Монополияга қарши курашиш қўмитаси.

3. Мазкур Низомнинг амал қилиши:

давлат томонидан ҳимоя қилиниши лозим бўлган шахсларнинг хавфсизлигини таъминлаш, Ўзбекистон Республикасида мудофаа қобилиятини, хавфсизликни таъминлаш ва ички тартибни сақлаш учун амалга ошириладиган, шунингдек давлат сирлари билан боғлиқ бўлган;

фавқулодда вазиятлар юз берган ҳолларда Ўзбекистон Республикасининг эҳтиёжларини таъминлаш учун зарур бўлган товарларнинг (ишларнинг, хизматларнинг);

агар донор мамлакатларнинг, тегишли халқаро, ҳукуматга қарашли бўлган чет эл ташкилотларининг тартиб-таомилларида ёки Ўзбекистон Республикасига тақдим этиладиган чет эл кредитларини ва чет эл грантларини тақдим этиш шартларида товарларни (ишларни, хизматларни) харид қилишнинг бошқача тартиби белгиланган бўлса;

Ўзбекистон Республикаси Президенти сайловини, Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлисига, Халқ депутатларининг вилоят, туман ва шаҳар Кенгашларига сайловларни, шунингдек Ўзбекистон Республикаси референдумларини тайёрлаш ва ўтказиш учун амалга ошириладиган;

суд муҳокамасида иштирок этиш учун адвокатни (вакилни) тайинлаш билан боғлиқ бўлган;

нархлари қонун ҳужжатларига мувофиқ қатъий белгиланган товарларнинг (ишларнинг, хизматларнинг) давлат харидларига нисбатан татбиқ этилмайди.

4. Ўзбекистон Республикасининг “Давлат харидлари тўғрисида”ги
ва “Рақобат тўғрисида”ги қонунлари талабларининг бажарилиши, жумладан харид қилиш тартиб-таомилларининг очиқлиги ва шаффофлиги, соғлом рақобат муҳити, давлат бюджети маблағлари сарф қилинишининг асослилиги ва самарадорлиги даражасини таҳлил қилиш самарадорликни баҳолашнинг асосий мақсади ва вазифаси ҳисобланади.
 

5. Самарадорликни баҳолаш ваколатли орган томонидан ҳар чорак якуни бўйича давлат харидлари самарадорлигини баҳолаш жадвали, шунингдек Ўзбекистон Республикаси Президенти, Вазирлар Маҳкамаси топшириқлари, давлат харидлари соҳасидаги шикоятларни кўриб чиқиш бўйича доимий равишда фаолият кўрсатадиган комиссия (кейинги ўринларда- Комиссия деб юритилади), жисмоний ва юридик шахслар мурожаатлари, жамоатчилик назорати субъектлари таклиф ва тавсиялари, оммавий ахборот воситаларидан келиб тушган эълон ва бошқа материалларни ўрганиш натижаларига мувофиқ белгиланган тартибда ўтказилади.  

6. Самарадорликни баҳолаш масофадан, зарур ҳолларда эса жойларга чиққан ҳолда амалга оширилади.

7. Белгиланган тартибда ваколатли орган билан келишилган самарадорликни баҳолашнинг амалга оширилиши графиги ҳар йили 25 декабрдан кечикмаган ҳолда Давлат харидлари бўйича махсус ахборот портали (кейинги ўринларда – портал деб юритилади)да жойлаштириб борилади.

8. Ваколатли орган мазкур Низом билан ўзига юклатилган вазифаларни амалга ошириш учун порталга уланиш ҳуқуқига эга.

9. Самарадорликни баҳолаш натижаларига доир ахборот у тугагандан кейинги уч календар куни давомида портал ва ваколатли органнинг расмий веб-сайтида жойлаштирилади. 

  1.  Самарадорликни баҳолашнинг масофадан туриб амалга оширилиши

 

  1.  Давлат бошқаруви органлари, маҳаллий давлат ҳокимияти органлари, буюртмачилар, давлат харидалари иштирокчилари ва уларнинг мансабдор шахслари ваколатли орган талабига биноан белгиланган тартибда мазкур Низом билан унга юклатилган вазифаларни амалга ошириш учун керакли ҳужжатлар ва маълумотларни беғараз асосда тақдим этишга мажбур.  
  2. Ваколатли орган унга мазкур Низомга мувофиқ тақдим этилган ваколатларни бажариш муносабати билан маълум бўлган тижорат ёки қонун билан муҳофаза қилинадиган бошқа сирни ташкил қилувчи маълумотларни ошкор қилиш ҳуқуқига эга эмас.
  3. Буюртмачи томонидан ваколатли органга тақдим этиладиган маълумотлар:

а) лойиҳанинг ТИАси ва техник топшириқлар;

б) давлат харидлари режаларига оид даромадлар ва ҳаражатлар сметаси ҳаражатлар сметаси;

в) буюртмачининг тасдиқланган тендер (танлов) ҳужжатлари, иштирокчиларнинг тўлдирилган тендер (танлов) ҳужжатлари;

г) давлат харидлари ўтказилиши тўғрисидаги эълонлар матнлари ва уларни чоп этиш воситалари;

д) харид қилиш комиссиялари баёнлари, шунингдек баёнларга иловалар;

е) иштирокчилар таклифларини баҳолаш бўйича баҳолаш (ишчи) гуруҳлар таркиби;

ж) давлат харидини ўтказиш регламенти (низоми, тартиби), харид қилиш комиссияси фаолияти регламенти (низоми, тартиби);

з) Ўзбекистон Республикаси Иқтисодиёт ва саноат вазирлиги ҳузуридаги Лойиҳалар ва импорт контрактларини комплекс экспертиза қилиш маркази хулосалари;

и) иштирокчиларнинг тендер ҳужжатларини рўйхатдан ўтказиш журнали, ҳар бир давлат харидида иштирок этган иштирокчилар сонига доир маълумот;

к) давлат хариди жараёнининг видеоёзуви;

л) техник таклифларини баҳолаш ҳисоботи, молиявий таклифларни баҳолаш ҳисоботи ва давлат харидларига доир бошқа ҳужжатлар.

  1. Зарур ҳолларда ваколатли орган буюртмачидан харид ҳужжатларининг асл нусхасини сўраб олиши мумкин.
  2. Зарурат туғилганда ваколатли орган самарадорликни баҳолаш жараёнига беғараз асосда вазирлик ва идоралар, корхоналар, муассаса ва ташкилотлар, жумладан Ўзбекистон Республикаси Иқтисодиёт ва саноат вазирлиги ҳузуридаги Лойиҳалар ва импорт контрактларини комплекс экспертиза қилиш маркази ҳамда Тармоқ бозорлари ва экспортга йўналтирилган ишлаб чиқариш тадқиқотлари маркази, шунингдек Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги “Ўзинжиниринг” республика лойиҳа институти мутахассисларини жалб қилишга ҳақли.
  3. Ваколатли орган сўровига кўра Ўзбекистон Республикаси Иқтисодиёт ва саноат вазирлиги ҳузуридаги Тармоқ бозорлари ва экспортга йўналтирилган ишлаб чиқариш тадқиқотлари маркази беғараз асосда товарлар (ишлар, хизматлар)га ўртача бозор нархларига доир маълумотни тақдим этади.
  4. Ваколатли орган сўровига кўра Ўзбекистон Республикаси давлат статистика қўмитаси беғараз асосда 1-иловага мувофиқ рўйхат бўйича ижтимоий аҳамиятга эга товарлар (хизматлар) нархлари ҳақида ахборот тақдим этади.
  5. Ваколатли орган сўровига кўра Комиссия улар мавжуд бўлса, баҳоланаётган давлат хариди бўйича керакли маълумот ва материалларни тақдим этади.
  1. Самарадорликни жойларга чиққан ҳолда баҳолаш
  1. Ваколатли орган томонидан зарур ҳолларда самарадорликни баҳолаш жойларга чиққан ҳолда амалга оширилади.
  2. Қуйидагилар самарадорликни баҳолашнинг жойларга чиққан ҳолда баҳоланишига асос бўлади:

ваколатли органга ахборотни тақдим этмаслик ёки ўз вақтида тақдим этмаслик;

ишониб бўлмайдиган ёки ёлғон маълумот тақдим этиш;

бир буюртмачи томонидан давлат харидлари ва рақобат тўғрисидаги қонунчиликнинг тизимли равишда бузилиши;

давлат харидлари иштирокчиларининг аризалари;

Ўзбекистон Республикаси Президенти Администрацияси топшириқлари;

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси топшириқлари;

ҳақиқий материалларни комплекс ўрганишни талаб қилувчи рақобат тўғрисидаги ва бошқа қонунчилик ҳужжатларини бузиш аломатлари аниқланганда.

  1. Самарадорлик жойларга чиққан ҳолда амалга оширилганда, буюртмачилар ваколатли органга мазкур Низомнинг 11 бандида назарда тутилган вазифаларни бажариш учун барча керакли маълумот ва материалларни тақдим этиши шарт.

 

  1. Самарадорликни жойларга чиққан ҳолда баҳолаш муддати 10 календар кунидан ошмаслиги керак.

Истисно ҳолларда ваколатли орган қарорига кўра бу муддат узайтирилиши мумкин, бироқ 30 календар кунидан ошмаслиги керак.

  1. Самарадорликни баҳолаш мезонлари
  1. Самарадорликни баҳолаш давлат харидлари ва рақобат тўғрисидаги қонунчилик талабларига риоя қилиниши, давлат харидларидан иқтисодий фойда ва бюджет маблағларини сарфлаш самарадорлигини комплекс таҳлил қилишни ифодалайди.
  2. Самарадорликни баҳолаш қуйидаги асосий мезон бўйича амалга оширилади:

иқтисодий фойда;

харид қилиш тартиб-таомиллари муддати ва талабларига риоя қилиш;

рақобатчилик;

шаффофлик ва холислик.

  1. Самарадорликни баҳолаш мезонлари қуйидаги сифат ва миқдор кўрсаткичларини таҳлил қилишни кўзда тутади:

а) иқтисодий фойда:

давлат харидининг бюджет (бошланғич) баҳоси асосланганлиги;

бюджет маблағларини сарфлаш самарадорлиги лойиҳанинг ТИАсида тасдиқланган бюджет (бошланғич) баҳо ва тузилган шартнома суммаси ўртасидаги фарқ кўрсаткичи (фоизларда) билан белгиланади;

б) харид қилиш тартиб-таомиллари муддати ва талабларига риоя қилиш:

давлат харидлари режасининг харидлар ҳажми, уларни амалга ошириш жадвали, шунингдек харид қилиш тартиб-таомилларини ўтказиш муддати мутаносиблиги бўйича тегишли равишда амалга ошириш;

давлат харидларини ўтказишнинг ўрнатилган тартибига риоя қилиш;

давлат харидларининг танланган усулидан фойдаланишнинг асосланганлиги;

потенциал иштирокчилар томонидан давлат харидларини ўтказиш тўғрисидаги ахборотдан фойдаланиш даражаси;

давлат харидлари режасида кўзда тутилмаган давлат харидларини амалга ошириш;

давлат харидлари якунлари бўйича ўз вақтида шартнома тузиш; 

в) рақобатчилик:

давлат харидлари иштирокчилари сони;

давлат харидлари жараёнида нарх рақобатининг чуқурлиги;

уни амалга оширишнинг рақобат усулларидан четга чиқиш мақсадида давлат харидлари ҳажми бўлинишининг мавжудлиги;

г) шаффофлик ва холислик:

буюртмачи эълонлари матни, техник топшириқлари ва тасдиқланган харид ҳужжатларининг фирибгарлик, тил бириктириш ва улардан иштирокчилар фойдаланишини сунъий равишда чеклаш ҳолатларини аниқлаш мақсадида баҳолаш;

иштирокчилар таклифларини фирибгарлик, қалбакилаштириш ва тил бириктириш ҳолатларини аниқлаш мақсадида баҳолаш;

харид ҳужжатлари ва техник топшириқнинг мувофиқлиги;

буюртмачи ва иштирокчи (иштирокчилар) ўртасида манфаатлар низоси, аффиланганлик мавжудлиги;

буюртмачи томонидан таклифларни баҳолаш ва шартнома берилишининг асосланганлиги;

иштирокчиларни дискриминация қилиш, баъзи бир иштирокчиларга бошқа иштирокчиларга зарар етказиш ҳисобига имтиёзлар тақдим этиш билан боғлиқ фактлар мавжудлиги;

ғолиб томонидан шартнома мажбуриятларининг бажарилиши.

  1. Танлов ўтказиш жараёнида самарадорликни баҳолашда давлат харидларида кўзда тутилган техник параметрларга мос келмайдиган таклифлар ҳисобга олинмайди.
  1. Миқдор ва сифат кўрсаткичларини ҳисоблаш ҳамда самарадорликни якуний баҳолаш
  1. Бюджет маблағларини сарфлаш самарадорлиги қуйидаги формула бўйича ҳисобланади:

           С бош - С сўн

Е =                              х 100 %, бунда

               С бош

Е – бюджет маблағларини сарфлаш самарадорлиги;

С бош хариднинг бюджет (бошланғич);

С сўн шартнома тузилган баҳо.

  1. Бюджет маблағларини сарфлаш самарадорлиги кўрсаткичи 2-иловада кўрсатилган қийматларга мувофиқ таснифланади.
  2. Давлат хариди иштирокчиларининг сон кўрсаткичи қуйидаги қийматлар билан ифодаланади:

бир нафар иштирокчи рақобат йўқлиги (баҳолаш ўтказилмайди);

икки нафар иштирокчипаст рақобат;

уч ёки тўрт нафар иштирокчи – нормал рақобат;

беш нафардан ортиқ иштирокчиюқори рақобат.

  1. Нарх рақобати чуқурлиги нарх пасайганда иштирокчилар ўртасида рақобат даражасини кўрсатиб, қуйидачига ҳисобланади:

а) электрон аукционлар учун:

нарх пасайиб бориши тартибида ўтказиладиган савдолар босқичининг умумий миқдори билан аниқланади ва у қуйидаги қийматлар билан ифодаланади.

иккитадан тўртта босқичгачапаст нарх рақобати;

бештадан ўнтагача бўлган босқич – нормал нарх рақобати;

ўнтадан ортиқ босқичюқори нарх рақобати.

б) тендер, танлов ва энг яхши таклифларни танлаб олиш учун қуйидаги формула бўйича ҳисобланади:

            B бал - B пас

K =                               х 100 %, бунда 

                 B бал

Kдавлат хариди нарх рақобати чуқурлиги;

B бал иштирокчи томонидан таклиф этилган энг баланд нарх

B пас иштирокчи томонидан таклиф этилган энг паст нарх

Нарх рақобатининг чуқурлик кўрсаткичи 3-иловада кўрсатилган қийматларга мувофиқ таснифланади.

  1. Мазкур Низомнинг 24 бандида кўрсатилган ҳар бир миқдор ва сифат кўрсаткичига баҳо (хулоса) берилиб, 4-иловага мувофиқ ўрнатилган тартибда балл берилади.

Ҳар бир мезон кўрсаткичи балларининг максимал суммаси 10 га,
минимал суммаси – 0 га тенг.

  1. Мазкур Низомнинг 23 - бандида кўзда тутилган ҳар бир мезонга унинг муҳимлигидан келиб чиқиб солиштирма салмоқ берилади ва қуйидаги мезонлар учун:

иқтисодий фойда – 0,4;

харид қилиш тартиб-таомиллари муддати ва талабларига риоя қилиш – 0,1;

рақобатчилик – 0,2;

шаффофлик ва холислик – 0,3 ни ташкил қилади.

  1. Ҳар бир мезон учун ўртача салмоқли кўрсаткични ҳисоблаш унинг кўрсаткичлари баллари суммасини мазкур Низомнинг 32- бандида кўрсатилган солиштирма салмоқ қийматига кўпайтириш орқали амалга оширилади.
  2. Самарадорликни баҳолашнинг якуний қиймати ўртача салмоқли кўрсаткичларни жамлаш орқали ҳисобланади.

Самарадорликни баҳолашнинг максимал қиймати 10 ни, минимал қиймати эса  – 0 ни ташкил қилиши мумкин.

  1. Самарадорликни баҳолашнинг якуний қиймати қуйидаги кўрсаткичлар билан ифодаланади:

3 дан кам давлат хариди самарасиз;

3 дан 5 гача давлат харидининг паст самарадорлиги;

5 дан 8 гача давлат харидининг ўртача самарадорлиги;

8 дан 10 гачадавлат харидининг юқори самарадорлиги.

  1. Кичик бизнес субъектлари ва маҳаллий етказиб берувчи-ишлаб чиқарувчиларнинг давлат харидидаги иштироки даражасини баҳолаш иштирокчилар умумий сонининг 20% дан кам бўлмаган сонини ташкил этадиган мақсадли кўрсаткич асосида амалга оширилади. 

Кичик бизнес субъектлари ва маҳаллий етказиб берувчи-ишлаб чиқарувчиларнинг давлат харидидаги иштироки даражасини баҳолашда ваколатли орган томонидан тармоқ спецификаси, республикада рақобат ва ишлаб чиқариш мавжудлигига эътибор қаратилади.

Кичик бизнес субъектлари ва маҳаллий етказиб берувчи-ишлаб чиқарувчиларнинг давлат харидидаги иштироки даражасини баҳолаш кўрсаткичи самарадорликни баҳолашнинг якуний қиймати ҳисобида ҳисобга олинмайди, бунда давлат хариди самарадорлигини баҳолашнинг намунавий шаклида ифода этилади.

  1. Самарадорликни баҳолаш натижалари 5-иловага мувофиқ давлат хариди самарадорлигини баҳолашнинг намунали шаклида ўз аксини топади.
  1. Шикоят аризаси бериш
  1. Буюртмачилар ва иштирокчилар қонунчиликда белгиланган тартибда хулоса давлат харидлари махсус ахборот порталида чоп этилган кундан бошлаб бир ойдан ошмаган муддатда ваколатли орган хулосасидан норози бўлиб шикоят аризаси бериш ҳуқуқига эга.  
  1. Якуний қоидалар
  1. Ваколатли орган мазкур Низомда белгиланган самарадорликни баҳолаш қоидаларига риоя қилиши шарт.
  2. Буюртмачилар ваколатли органга ахборотни тақдим этмаслик ёки ўз вақтида тақдим этмаслик, ишониб бўлмайдиган ва ёлғон маълумот тақдим этганлиги учун амалдаги қонунчиликка белгиланган тартибда жавобгарликка тортилади.
  3. Жавобгарлик чораларининг қўлланиши буюртмачини ваколатли органга ахборот тақдим этиш мажбуриятидан халос этмайди.
  4. Самарадорликни баҳолаш якунлари бўйича белгиланган тартибда чора кўриш учун қуйидагилар:

фирибгарлик, ҳужжатларни қалбакилаштириш, коррупция ва ўзаро тил бириктириш ҳолатларига йўл қўйган буюртмачи ва иштирокчилар тўғрисидаги маълумотлар тегишли ҳуқуқни муҳовоза қилиш органларига юборилади;

давлат харидлари жараёнида бюджет маблағларидан самарасиз фойдаланишга доир маълумотлар давлат харидлари соҳасидаги ваколатли органга юборилади;

рақобатни чеклаш ҳолатлари бўйича маълумотлар Ўзбекистон Республикаси Монополияга қарши курашиш қўмитасига юборилади.

  1. Самарадорликни баҳолаш чоғида аниқланган инсофсиз иштирокчилар давлат харидлари соҳасидаги ваколатли орган томонидан Инсофсиз ижрочиларнинг ягона реестрига киритилади..
  2. Мазкур Низомни қўллаш билан боғлиқ низолар қонунчилик билан белгиланган тартибда ҳал этилади.
  3. Мазкур Низом у расмий эълон қилинган кундан бошлаб кучга киради.

 

 

 

2019 йил «___» _________даги ______-сон Давлат харидларининг самарадорлигини баҳолаш тартиби тўғрисидаги низомга
1-
ИЛОВА

 Истеъмол маҳсулоталари ва хизматларининг

РЎЙХАТИ

 

  1. Озиқ-овқат маҳсулотлари
  1. Ноозиқ-овқат маҳсулотлари
  1. Хизматлар
  1. Буғдой ун
  2. Ёрма ва дуккакли маҳсулотлар
  3. Гўшт, парранда ва балиқ
  4. Гўшт ва парранда
  5. Сут маҳсулотлари
  6. Тухум
  7. Ёғ ва мойлар
  8. Мева ва сабзавотлар
  9. Мева-сабзавот консервалари
  10. Шакар, чой, қандолат маҳсулотлари ва бошқа озиқ-овқат маҳсулотлари
  11. Бошқа озиқ-овқат маҳсулотлари
  12. Спиртсиз ичимликлар
  13. Умумий овқатланиш
  14. Спиртли ичимликлар

 

  1. Кийим
  2. Бош кийими
  3. Мато ва ип-калава
  4. Галантерея, соатлар
  5. Заргарлик буюмлари
  6. Оёқ кийим
  7. Қурилиш материаллари
  8. Мебель
  9. Маиший тўқимачилик буюмлари
  10. Асосий маиший товар ва электр ускуналар
  11. Ошхона анжомлари ва жиҳозлари
  12. Ювувчи ва тозалувчи воситалар
  13. Дори-дармонлар
  14. Шахсий транспорт
  15.  Автомобиль эҳтиёт қисмлари
  16. Ёқилғи
  17. Маданий товарлар
  18. Ўйинчоқлар
  19. Компьютеры ва переферия асбоб-ускуналари
  20. Алоқа воситалари
  21. Китоб, газета ва журналлар
  22. Канцелярия моллари
  23. Шахсий гигиена буюмлари
  24. Тамаки маҳсулотлари
  25. Қишлоқ хўжалиги ускунаси
  1.  Йўловчи ташиш транспорти хизматлари
  2.  Автомобиль транспорти
  3. Алоқа хизматлари

 

 

2019 йил «___» _________даги ______-сон Давлат харидларининг самарадорлигини баҳолаш тартиби тўғрисидаги низомга
2-ИЛОВА

Бюджет маблағларини сарфлаш самарадорлигини
баҳолаш қийматлари

 

Қиймати

Баҳо

1.

Е = 0 (ягона иштирокчи, бошқа иштирокчи йўқ, харид танлов тартиб-таомилларисиз амалга оширилган)

Самарасиз

2.

0,1% < Е < 10 %

Паст самарадорлик

3.

10 % < Е <20 %

Ўртача самарадорлик

4.

Е > 20 %

Юқори самарадорлик

 

 

 

 

2019 йил «___» _________даги ______-сон Давлат харидларининг самарадорлигини баҳолаш тартиби тўғрисидаги низомга
3-ИЛОВА

 

Тендер ва танловлар учун давлат хариди нарх рақобатининг
чуқурли
ги даражаси

 

Қиймат

Баҳо

1.

K = 0

Йўқ

2.

0,1% < K< 10%

Паст рақобат

3.

10% < K < 20%

Ўртача рақобат

4.

20% < K

Юқори рақобат

 

 

 

 

2019 йил «___» _________даги ______-сон Давлат харидларининг самарадорлигини баҳолаш тартиби тўғрисидаги низомга
4-ИЛОВА

Мезон ва кўрсаткичларни сон ва сифат жиҳатдан баҳолаш тартиби

 

Кўрсаткич

Сон жиҳатидан баҳолаш

Сифат жиҳатидан баҳолаш(хулоса)

Қўйиладиган балл

Мезонлар нисбати

  1. Иқтисодий фойда
  1.  

Давлат хариди бюджет (бошланғич) нархининг асосланганлиги

асосланмаган

0

 

асосаланган

4

  1.  

Давлат бюджети сарфланишининг самардорлиги

(% фоиз ҳисобида)

0E≤2%

самарасиз

0

3%≤Е <10 %

паст самарадорлик

1

10%<Е<20 %

Ўртача самарадорлик

3

Е>20 %

Юқори самарадорлик

6

 

Баллар йиғиндиси

Min=0

Max=10

0,4

Ўртача кўрсаткич, C1 = баллар йиғиндисих 0,4

  1. II.  Харид муддатлари ва тартиб-таомилларига амал қилиш
  1.  

Харидлар ҳажми, харид тартиб-таомилларини ўтказиш жадвали ва муддатларининг мос келиши

мос келмайди

0

 

мос келади

1

  1.  

Харид тартиб-таомилларини ўтказишнинг белгиланган тартибига амал қилиниши

кузатилмайди

0

қисман

1

амал қилинмоқда

2

  1.  

Танланган давлат хариди услуби қўланиллишининг асосланганлиги

асосланмаган

0

асосланган

1

  1.  

Давлат хариди ҳақидаги маълумотдан фойдаланиш имконияти даражаси

йўқ ёки чекланган

0

чекланмаган

2

  1.  

Режада кўзда тутилмаган давлат харидини амалга оширилиши

ҳа

0

йўқ

1

  1.  

Харид тартиб-таомиллари якунига кўра шартноманинг ўз вақтида тузилганлиги

ўз вақтида эмас

0

ўз вақтида

1

  1.  

 Ғолиб томонидан шартнома мажбуриятлари бажарилиши

бажарилмаган

0

қисман бажарилган

1

тегишли равишда бажарилган

2

 

Баллар йиғиндиси

Min=0

Max=10

0,1

Ўртача кўрсаткич, C2 = баллар йиғиндиси х 0,1

  1. Рақобатчилик
  1.  

Иштирокчилар сони

1

рақобат йўқ

0

 

2

паст рақобат

1

3-4

ўртача рақобат

2

5 и более

юқори рақобат

4

  1.  

Нарх рақобатининг чуқурлиги 

аукцион

(нархни пасайтириш учун савдолардаги қадамлар сони)

2

рақобат йўқ

0

3-4

паст рақобат

1

5-10

ўртача рақобат

2

более 10

юқори рақобат

4

тендер, танлов ва энг яхши таклифларни саралаш (фоизда)

0E≤2%

рақобат йўқ

0

3%≤K<10%

паст рақобат

1

10%<K<20%

ўртача рақобат

2

20%<K

юқори рақобат

4

  1.  

Рақобатчил усуллардан қочиш мақсадида харидлар ҳажмини қисмларга бўлишнинг мавжудлиги

мавжуд

0

йўқ

2

 

Баллар йиғиндиси

Min=0

Max=10

0,2

Ўртача кўрсаткич, C3 = баллар йиғиндиси х 0,2

  1. Шаффофлик ва холислик
  1.  

Эълонлар матни, буюртмачининг харид ҳужжатларида тасдиқланган топшириғида фирибгарлик, келишув ва иштирокчиларнинг қатнашиш имкониятларини сунъий чекланиши намоён бўлиши юзасидан баҳоланиши

мавжуд

0

 

йўқ

2

  1.  

Иштирокчиларнинг таклифларида фирибгарлик, сохталаштириш ва келишув намоён бўлиши юзасидан баҳоланиши

мавжуд

0

йўқ

2

  1.  

Буюртмачи ва иштирокчи ўртасида манфаатлар тўқнашуви, таъсир ўтказилишининг мавжудлиги

мавжуд

0

йўқ

2

  1.  

Буюртмачи таклифлари ва шартнома берилиши баҳоланишининг асосланганлиги

асосланмаган

0

асосланган

2

  1.  

Иштирокчиларни камситилиши, бошқаларга зарар етказган ҳолда айрим қатнашчиларга имтиёз ва преференциялар тақдим этилиши

мавжуд

0

йўқ

2

 

Баллар йиғиндиси

Min=0
Max=10

0,3

Ўртача кўрсаткич, C4 = баллар йиғиндиси х 0,3

Самарадорликни баҳолашнинг якуний қиймати*, Cи = C1+ C2+ C3+ C4

 

 

 

 

2019 йил «___» _________даги ______-сон Давлат харидларининг самарадорлигини баҳолаш тартиби тўғрисидаги низомга
5-ИЛОВА

Давлат хариди самарадорлигини баҳолашнинг намунавий шакли

1. Умумий маълумотлар

Буюртмачининг номи:___________________________________________

Буюртмачининг юридик манзили: __________________________________

Харид суммаси: __________________________________________________

Лотлар сони:_________________________________________________

Харидни ўтказиш санаси:__________________________________________

Бюджет/буюртмачи маблағларининг тежалиши(млн.сўмда, %)  _____________________________________

2. Самарадорликни баҳолаш

 

Кўрсаткич

Сони жиҳатидан баҳолаш

Сифат жиҳатидан баҳолаш(хулоса)

Бериладиган балл

I.   Иқтисодий фойда

  1.  

Давлат харидининг бюджет(бошланғич) нархининг асосланганлиги

 

 

 

  1.  

Давлат бюджети сарфланишининг самарадорлиги (фоизда)

 

 

 

 

Баллар йиғиндиси

 

Ўртача кўрсаткич

 

II.        Харид муддатлари ва тартиб-таомилларига амал қилиш

  1.  

Харидлар ҳажми, харид тартиб-таомилларини ўтказиш жадвали ва муддатларининг мос келиши

 

 

 

  1.  

Харид тартиб-таомилларини ўтказишнинг белгиланган тартибига амал қилиниши

 

 

 

  1.  

Танланган давлат хариди услуби қўланиллишининг асосланганлиги

 

 

 

  1.  

Давлат хариди ҳақидаги маълумотдан фойдаланиш имконияти даражаси

 

 

 

  1.  

Режада кўзда тутилган давлат хариди амалга оширилиши

 

 

 

  1.  

Харид тартиб-таомиллари якунига кўра шартноманинг ўз вақтида тузилганлиги

 

 

 

  1.  

Ғолиб томонидан шартнома мажбуриятлари бажарилиши

 

 

 

 

Баллар йиғиндиси

 

Ўртача кўрсаткич

 

III.         Рақобатчилик

  1.  

Иштирокчилар сони

 

 

 

  1.  

Нарх рақобатининг чуқурлиги

 

 

 

  1.  

Рақобатли усуллардан қочиш мақсадида харидлар ҳажмини қисмларга бўлишнинг мавжудлиги

 

 

 

 

Баллар йиғиндиси

 

Ўртача кўрсаткич

 

IV. Шаффофлик ва холислик

  1.  

Эълонлар матни, буюртмачининг харид ҳужжатларида тасдиқланган топшириғида фирибгарлик, келишув ва иштирокчиларнинг қатнашиш имкониятларини сунъий чекланиши намоён бўлиши юзасидан баҳоланиши

 

 

 

  1.  

Иштирокчиларнинг таклифларида фирибгарлик, сохталаштириш ва келишув намоён бўлиши юзасидан баҳоланиш

 

 

 

  1.  

Буюртмачи ва иштирокчи ўртасида манфаатлар тўқнашуви, таъсир ўтказилишининг мавжудлиги

 

 

 

  1.  

Буюртмачи таклифлари ва шартнома берилиши баҳоланишининг асосланганлиги

 

 

 

  1.  

Иштирокчиларни камситиш, бошқаларга зарар етказган ҳолда айрим қатнашчиларга имтиёз ва преференциялар тақдим этилиши

 

 

 

 

Баллар йиғиндиси

 

Ўртача кўрсаткич

 

Самарадорлик баҳоланишининг якуний қиймати*

 

* Кўрсаткичларнинг ҳар бирига тасдиқловчи ҳужжат ва маълумотлари илова қилинади

3. Қўшимча маълумотлар

1. Давлат харидида кичик бизнес субъектлари ва маҳаллий етказиб берадиган ишлаб чиқарувчиларнинг иштироки даражаси (фоизда) ___________

2. ______________________________________________________________

4. Аниқланган қонунчилик бузилиши белгилари

1. ______________________________________________________________

2. ______________________________________________________________

5. Якуний хулоса

 давлат хариди самарасиз

 давлат харидининг паст самарадорлиги

 давлат харидининг ўртача самарадорлиги

 давлат харидининг юқори самарадорлиги

 

Мутасадди ташкилот маъсул ходимининг исм шарифи ва лавозими

 

__________________________

 

Имзо_________________________

Сана: _________________20___ й.

Буюртмачи раҳбарининг

исм шарифи

 

______________________________

 

Имзо__________________________

Сана: _________________20___ й.

Умумий таклифлар

138