Давлат тилида матни бўлмаган лойиҳалар портал маъмурияти томонидан лойиҳа муаллифини огоҳлантирмасдан ўчирилади
ID Муаллиф Муҳокамага чиқариш санаси Якунланиш санаси Таклифлар сони
19983 Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги 16/07/2020 31/07/2020 0

Муҳокама якунланди

Ўзбекистон Республикаси Президенти Қарори
Лотереяларни ташкил этиш ва ўтказишни янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида
ID-19983

ЛОЙИҲА

 

ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПРЕЗИДЕНТИНИНГ

ҚАРОРИ

 

 

 

 

 

 

Лотереяларни ташкил этиш ва ўтказишни янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида

 

Лотереяларни ташкил этиш ва ўтказишни янада такомиллаштириш ҳамда ижтимоий аҳамиятга эга, жумладан спорт, соғлиқни сақлаш, таълим ва маданият соҳасидаги дастурларни амалга ошириш учун қўшимча молиялаштиришни жалб қилиш, замонавий технологияларни қўллаган ҳолда тасодифийлик унсурлари мавжуд таваккалчиликка асосланган ўйинларни ташкил этишнинг илғор тажрибасини жорий этиш мақсадида:

1. Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги (кейинги ўринларда – Агентлик), Молия вазирлиги, Инвестиция ва ташқи савдо вазирлиги, Соғлиқни сақлаш вазирлиги, Жисмоний тарбия ва спорт вазирлиги, Миллий олимпия қўмитаси ҳамда Монополияга қарши курашиш қўмитасининг:

Агентликни Ўзбекистон Республикаси ҳудудидаги ягона лотерея ташкилотчиси сифатида белгилаш ва лотереяни ташкил этиш билан боғлиқ ҳаражатларни лотереяларни ташкил этиш фаолиятидан тушадиган маблағ ҳисобидан қоплаш;

2021 йилнинг 1 январидан бошлаб, лотереяларни ўтказиш билан боғлиқ хизмат кўрсатиш ҳуқуқини Ягона лотереялар оператори танловини ўтказиш махсус комиссияси (кейинги ўринларда – Махсус комиссия) томонидан танланадиган ягона лотерея операторига бериш.

2021 йилнинг 1 июлидан лотереяларни ташкил этиш учун аввал берилган лицензияларнинг амал қилиш муддати тўхтатилиши ва ушбу фаолият тури лицензияланадиган фаолият турлари рўйхатидан чиқариб ташлаш тўғрисидаги таклифларига розилик берилсин.

2. Қуйидагилар Агентликнинг лотереяларни ташкил этиш соҳасидаги асосий вазифалари этиб белгилансин:

таваккалчилликка асосланган турли ўйинларни ўтказиш ҳуқуқига эга ягона лотерея оператори фаолиятини ташкил этиш;

савдо ҳажмини оширишга кўмаклашадиган ўйинлар ўтказиш борасида тадбиркорлик субъектлари фаолиятини тартибга солиш;

лотереяларни ташкил этиш ва ўтказиш фаолиятини амалга оширишдан тушадиган маблағларни бир жойга тўплаш ҳамда уларни спортни ривожлантириш ва белгиланган тартибдаги ижтимоий аҳамиятга эга давлат лойиҳаларини амалга оширишнинг қўшимча манбаи сифатида белгилаш;

лотерея ва ўйинларни ўтказиш тартибига риоя қилинишини тартибга солиш ва давлат назорати механизмларини, шу жумладан “маъсулиятли ўйин” ҳалқаро тамойилларига мувофиқ жорий этиш;

халқаро алоқаларни ўрнатиш, соҳадаги халқаро бирлашмалар билан ҳамкорликда лотереялар фаолиятини амалга оширишни ривожлантириш соҳасидаги халқаро қўшма лойиҳаларни ишлаб чиқиш ва бажариш, халқаро конференциялар ва симпозиумларни ташкил этиш ва ўтказишда иштирок этиш.

3. Маҳсус комиссия таркиби иловага мувофиқ тасдиқлансин;

4. Қуйидагилар белгилансин:

а) лотереяларнинг ютуқ (мукофот) жамғармаси лотерея билетларини сотишдан тушган пул маблағларининг камида 60 фоизини ташкил этиши керак;

б) лотереяларини ташкил этиш ва ўтказишдан тушган маблағларнинг ютуқ фонди, солиқ тўловлари ва ягона лотерея оператори комиссия маблағларидан ташқари олинган даромаднинг 2 фоизи миқдоридаги маблағлар Агентлик қошидаги Капитал бозорини ривожлантиришга кўмаклашиш жамғармасига (кейинги ўринларда – Жамғарма деб юритилади) йўналтирилади;

в) лотереяни ўтказиш шартлари, шунингдек, ягона лотерея оператор томонидан лотереяларни ўтказиш учун олинадиган комиссияси миқдори Агентлик ва ягона лотерея оператор ўртасида тузиладиган шартнома асосида белгиланади;

г) ютуқ жамғармаси, солиқ тўловлари, Жамғармага йўналтириладиган маблағлар, шунингдек, ягона лотерея оператори комиссия маблағларидан ташқари тушган маблағлар фақатгина Ўзбекистон Республикаси Президенти қарорига асосан спорт, соғлиқни сақлаш, таълимни ривожлантириш, шунингдек, бошқа ижтимоий-муҳим аҳамиятга эга давлат дастурларини амалга оширишга йўналтирилади;

д) ягона лотерея оператори Махсус комиссия томонидан ягона лотерея оператори сифатида тасдиқланганидан сўнг олти ойдан кечикмасдан лотерея ўйинларини бошлаши лозим.

5. Ягона лотерея оператори танловида иштирок этиш учун асосий талаблар сифатида қуйидагилар белгилансин:

а) ягона лотерея операторлигига номзод компания раҳбарияти таркибига лотерея ўйинларини ташкил этиш ва ўтказиш бўйича йирик ҳорижий компанияларда камида 10 йиллик хорижий тажрибага эга бўлган мутахассисни жалб этиш;

Бунда, ягона лотерея оператори раҳбарияти таркибига қуйидагилар киритилиши мумкин эмас:

иқтисодиёт соҳасидаги жиноят учун ёки бошқарув тартибига қарши жиноят учун олиб ташланмаган судланганликка эга бўлган шахслар;

юридик шахс банкрот деб эътироф этилган пайтда ва эътироф этилган пайтдан бошлаб икки йил ўтмаган бўлса, якка ҳолда ижро этувчи орган функцияларини бажарган ёки коллегиал ижро этувчи орган таркибига кирган шахслар.

б) ягона лотерея операторлигига номзод компаниянинг депозит маблағлари сифатида Агентликнинг шахсий рақамига 10 млрд сўм миқдордаги маблағлар ўтказиш.

Бунда, Агентлик танлов якунларига кўра танловдан ўтолмаган лотерея операторлигига номзод компанияларга депозит маблағларини қайтариб беради;

ягона лотерея операторлигига танлов ўтказилгандан сўнг ҳамда ягона лотерея операторлигига номзод компанияларга депозит маблағлари қайтарилгандан кейин қолган маблағлар Жамғармага ўтказилади.

6. Ягона лотерея оператори фаолиятини амалга оширишга бўлган асосий талаб ва шартлар сифатида қуйидагилар белгилансин:

а) лотереялар ташкил этиш соҳасидаги Ўзбекистон Республикаси қонун ҳужжатларига риоя этиш, шунингдек, акциядорлик жамияти кўринишидаги ташкилий-ҳуқуқий тузилишга эга бўлиш.

Бунда, ягона лотерея операторлигига танловда компаниялар ташкилий-ҳуқуқий тузилишидан қатъи назар иштирок этадилар.

б) ягона лотерея операторлигига танлов ўтказилгандан сўнг икки ой муддатда щрнатилган тартибда ўз акцияларининг “Тошкент” Республика фонд биржасининг биржа котировка варағига киритилишини таъминлаши керак;

Бунда, ягона лотерея операторлигига Ўзбекистон Республикаси норезиденти бўлган компания танланган тақдирда, ушбу компания Ўзбекистон Республикаси ҳудудида акциядорлик жамияти кўринишидаги юридик шахс сифатида рўйхатдан ўтиши керак.

в) лотерея ўйинларни фақат ютуқли билетларни тасодифий танлаб олиш жараёнига инсон омилининг бирон-бир таъсирини тўлиқ истисно қилувчи технологиялар ва жиҳозларни қўллаган ҳолда ўтказиш;;

г) электрон шаклдаги билетларни, шу жумладан Интернет тармоғи орқали сотиш тизимини жорий этиш;

д) Агентликка тарқатилган (сотилган) лотерея билетлари, квитанциялар ва бошқа ҳужжатлар, лотерея билетларини сотишдан олинган даромад, квитанциялар ёки бошқа ҳужжатлар, тўланган ютуқлар ҳақидаги ахборотни олиш, сақлаш ва ҳисоботини юритиш ҳамда уларни ягона лотерея операторидан лотерея ҳисоботи аппарат-дастурий мажмуига узатиш имкониятини берадиган телекоммуникация тармоғига уланган лотерея ҳақидаги ахборотларни қайта ишловчи аппарат-дастурий мажмуани ишлаб чиқиш ва жорий этиш;

е) Агентликка илғор хорижий тажрибани ҳисобга олган ҳолда лотереяларни ташкил этиш ва ўтказиш фаолиятини ҳамда ютуқли ўйинларни тартибга солишни такомиллаштиришни назарда тутадиган норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни ишлаб чиқишда кўмаклашиш;

ж) компанияни ягона лотерея оператори этиб белгилангандан сўнг бир ой муддатда Жамғармага 10 млрд. сум миқдорида маблағлар ўтказиб бериш;

Ягона лотерея оператори танловида номзод сифатида давлат ҳокимияти органлари, давлат бошқарув органлари ҳамда давлат ташкилотлари қатнашиши ман этилади.

7. Агентлик қуйидаги норматив-ҳуқуқий ҳужжатларни ишлаб чиқсин ва Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасига киритсин:

бир ой муддатда ривожланган хорижий давлатларнинг бу соҳадаги тажрибасини ҳисобга олган ҳолда Ягона лотерея операторини танлов асосида аниқлаш тартиби тўғрисидаги Низом;

2021 йилнинг 1 ноябрига қадар мазкур қарор талабларини ҳисобга олган ҳолда Лотереяларни ташкил этиш ва ўтказиш тартиби тўғрисидаги Низомнинг янги таҳрири;

2021 йилнинг 1 июлига қадар Ўзбекистон Республикаси Жисмоний тарбия ва спорт вазирлиги, Монополияга қарши курашиш қўмитаси, Савдо-саноат палатаси билан ҳамкорликда лотереяларни ташкил этиш ва ўтказиш, шунингдек, савдо ҳажмининг ортишига олиб келадиган ўйинларни ўтказишда тадбиркорлик субъектлари фаолиятини тартибга солишни назарда тутадиган Ўзбекистон Республикасининг “Лотереялар тўғрисида”ги Қонун лойиҳаси.

Манфаатдор вазирлик ва идоралар билан биргаликда уч ой муддатда қонун ҳужжатларига ушбу Қарордан келиб чиқадиган ўзгартириш ва қўшимчалар тўғрисида Вазирлар Маҳкамасига таклифлар киритсин.

8. Мазкур қарорнинг ижросини назорат қилиш Ўзбекистон Республикаси Бош вазири А.Н. Арипов ва Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги директори А.А. Назиров зиммасига юклансин.

 

 

           Ўзбекистон Республикаси

                    Президенти                                                                                          Ш.Мирзиёев

Ўзбекистон Республикаси

Президентининг 2020 йил ____даги
ПҚ -__ сонли қарорига

ИЛОВА

 

 

Ўзбекистон Республикасида Ягона лотерея операторини танлаб олиш бўйича комиссия таркиби

 

1.

Раҳбарият

– Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги

2.

Раҳбарият

– Ўзбекистон Республикаси Инвестиция ва ташқи савдо вазирлиги

3.

Раҳбарият

– Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги

4.

Раҳбарият

– Ўзбекистон Республикаси Жисмоний тарбия ва спорт вазирлиги

5.

Раҳбарият

– Ўзбекистон Республикаси Соғлиқни сақлаш вазирлиги

6.

Раҳбарият

– Ўзбекистон Миллий олимпия қўмитаси

7.

Раҳбарият

– Ўзбекистон Республикаси Монополияга қарши курашиш қўмитаси

 

Изоҳ: Республика комиссияси аъзолари бошқа ишга ўтган тақдирда, уларнинг ўрнига ушбу лавозимга янгидан тайинланган шахслар ёки тегишли функцияларни бажариш юклатилган шахслар киритилади.

ПРОЕКТ

 

ПОСТАНОВЛЕНИЕ

ПРЕЗИДЕНТА РЕСПУБЛИКИ УЗБЕКИСТАН

 

 

 

 

 

 

О мерах по дальнейшему совершенствованию
организации и проведения лотерей

 

В целях дальнейшего совершенствования организации и проведения лотерей, привлечения дополнительного финансирования для реализации социально-значимых проектов, в том числе в области здравоохранения, спорта, образования и культуры, внедрения передовой практики организации основанных на риске игр с элементом случайности с использованием современных технологий:

1. Согласиться с предложениями Агентства по развитию рынка капитала Республики Узбекистан (далее – Агентство), Министерства финансов, Министерства инвестиций и внешней торговли, Министерства здравоохранения, Министерства спорта и физической культуры, Национального олимпийского комитета и Антимонопольного комитета Республики Узбекистан об:

определении Агентства единым организатором лотерей на территории Республики Узбекистан, покрывающим расходы, связанные с организацией лотерей, за счет средств, поступающих от осуществления деятельности по организации лотерей;

предоставлении с 1 января 2021 года права по предоставлению услуг
по проведению лотерей единому оператору лотерей, отбираемому Специальной комиссией по проведению конкурсного отбора единого оператора лотерей (далее – Специальная комиссия) сроком на 10 лет.

Установить, что с 1 июля 2021 года прекращается действие лицензий, ранее выданных на осуществление деятельности по организации лотерей и данный вид деятельности исключается из лицензируемых видов деятельности.

2. Определить основными задачами Агентства в области организации лотерей:

организацию деятельности единого оператора лотерей с правом проведения различных видов основанных на риске игр;

упорядочение проведения розыгрышей, направленных на стимулирование объемов продаж субъектов предпринимательства;

аккумулирование и распределение средств от организации и проведения лотерей в качестве дополнительного источника финансирования развития спорта и реализации социально-значимых государственных проектов в установленном порядке;

внедрение механизмов координации и государственного контроля за соблюдением порядка проведения лотерей, розыгрышей, в том числе в соответствии с международными стандартами «ответственной игры»;

участие в установлении международных связей, организации разработки и выполнении совместных международных проектов в области развития лотерей и розыгрышей, в том числе с международными объединениями в данной сфере, организации и проведении международных конференций и симпозиумов.

3. Утвердить состав Специальной комиссии согласно приложению.

4. Установить, что:

а) выигрышные (призовые) фонды лотерей составляют не менее 60 процентов средств, вырученных от распространения лотерейных билетов;

б) средства в размере 2 процентов от дохода, оставшиеся после уплаты выигрышного (призового) фонда, налогов, а также комиссии единого оператора лотерей за организацию проведения игр направляются во внебюджетный Фонд содействия развитию рынка капитала при Агентстве по развитию рынка капитала Республики Узбекистан (далее – Фонд);

в) условия проведения лотерей, а также комиссия единого оператора лотерей, за проведение лотерей определяется на основе договора, заключенного между Агентством и единым оператором;

г) вырученные средства, за вычетом призового фонда, средств, направляемых в Фонд, а также комиссии единого оператора лотерей направляются на финансирование реализации проектов по развитию спорта, здравоохранения, образования, а также других государственных социально-значимых проектов исключительно по решению Президента Республики Узбекистан.

д) единый оператор лотерей должен начать лотерейные игры не позднее чем через шесть месяцев после утверждения его в качестве единого оператора лотерей Специальной комиссией.

5. Определить основными требованиями и условиями для участия в конкурсе по отбору единого оператора лотерей в качестве кандидата:

а) привлечение на работу в состав руководства компании – кандидата в единый оператор лотерей специалиста, имеющего не менее десяти лет международного опыта в крупнейших компаниях по организации и проведению лотерей.

При этом, входить в состав руководства единого оператора лотерей не могут лица:

имеющие непогашенную судимость за преступления в сфере экономики или за преступления против порядка управления;

исполнявшие функции единоличного или входили в состав коллегиального исполнительного органа юридического лица в момент, когда такое юридическое лицо было признано банкротом и с момента признания не истекло двух лет.

б) перечисление средств в размере 10 млрд сум на лицевой счет Агентства в качестве депозитных средств компании – кандидата в единый оператор лотерей.

При этом, Агентство по итогам проведения конкурса возвращает депозитные средства компаниям – кандидатам в единый оператор лотерей, которые не смогли пройти конкурсный отбор;

средства, оставшиеся после проведения конкурсного отбора единого оператора лотерей, а также после возврата компаниям – кандидатам в единый оператор лотерей перечисляются в Фонд.

6. Определить основными требованиями и условиями для осуществления деятельности единого оператора лотерей:

а) обязательное соблюдение законодательства Республики Узбекистан в области организации и проведения лотерей, а также осуществление своейд деятельности в форме акционерного общества.

При этом компании участвуют в конкурсном отборе единого оператора лотерей вне зависимости от организационно-правовой формы.

б) в двухмесячный срок после проведения конкурсного отбора единого оператора лотерей, победитель должен обеспечить вхождение своих акций в биржевой котировальный лист Республиканской фондовой биржи «Тошкент» в установленном порядке;

При этом в случае отбора компании – нерезидента Республики Узбекистан в качестве единого оператора лотерей, данная компания должна зарегистрировать юридическое лицо в форме акционерного общества на территории Республики Узбекистан.

в) проведение лотерейных игр исключительно с применением технологий и оборудования, полностью исключающих какое-либо воздействие человеческого фактора на процесс случайного отбора выигрышных билетов;

г) внедрение системы продажи лотерейных билетов в электронном виде, в том числе через сеть Интернет;

д) разработка и внедрение аппаратно-программного комплекса обработки лотерейной информации, подключенного к сетям телекоммуникации, позволяющего Агентству получать, хранить и вести учет информации о распространенных (реализованных) лотерейных билетах, квитанциях или иных документах, выручке от реализованных лотерейных билетов, квитанций или иных документов, выплаченных выигрышах, и ее передаче вышеуказанной информации от единого оператора лотереи в аппаратно-программный комплекс обработки лотерейной отчетности;

е) оказание содействия Агентству в разработке нормативно-правовых актов, предусматривающих совершенствование регулирование деятельности по организации и проведению лотерей, упорядочивание розыгрышей с учетом передового зарубежного опыта.

ж) перечисление в Фонд средств в размере 10 млрд сум в месячный срок по итогам определения компании в качестве единого оператора лотерей;

Органам государственной власти, органам местного самоуправления и государственным предприятиям запрещается участвовать в конкурсном отборе единого оператора в качестве кандидата.

7. Агентству обеспечить разработку и внесение в Кабинет Министров Республики Узбекистан следующие нормативно-правовые акты:

в месячный срок Положение о порядке проведения отбора по определению единого оператора лотерей в соответствии с опытом развитых зарубежных стран в данной отрасли;

в срок до 1 ноября 2020 года Положение о порядке организации и проведения лотерей в новой редакции с учетом требований настоящего постановления;

в срок до 1 июля 2021 года совместно Министерством физической культуры и спорта Республики Узбекистан, Антимонопольным комитетом и Торгово-промышленной палатой проект закона Республики Узбекистан «О лотереях», предусматривающий порядок организации и проведения лотерей, а также регулирование деятельности субъектов предпринимательства в части проведения розыгрышей, стимулирующих объемы продаж.

Совместно с заинтересованными министерствами и ведомствами в трехмесячный срок внести в Кабинет Министров Республики Узбекистан предложения об изменениях и дополнениях в законодательство, вытекающих из настоящего постановления.

8. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на Премьер-министра Республики А.Н. Арипова и директора Агентства по развитию рынка капитала А.А. Назирова.

 

 

                 Президент

        Республики Узбекистан                                                                      Ш.Мирзиёев

                                                                                        Приложение

                                                                                    к постановлению Президента Республики Узбекистан

                                                                                                    от ___ 2020 года № ПП-__

 

Состав Комиссии по отбору единого оператора лотерей

в Республике Узбекистан

 

ФИО

Название министерства и ведомства

1.

Руководство

– Агентство по развитию рынка капитала Республики Узбекистан

2.

Руководство

– Министерство инвестиций и внешней торговли Республики Узбекистан

3.

Руководство

– Министерство финансов Республики Узбекистан

4.

Руководство

– Министерство физической культуры и спорта Республики Узбекистан

5.

Руководство

– Министерство народного образования Республики Узбекистан

6.

Руководство

– Национальный Олимпийский комитет Узбекистана

7.

Руководство

– Антимонопольный комитет Республики Узбекистан

 

Примечание: При переходе членов Комиссии на другую работу в ее состав включаются лица, вновь назначенные на эти должности, либо лица, на которых возложено выполнение соответствующих функций.

Умумий таклифлар: 0

1012