Давлат тилида матни бўлмаган лойиҳалар портал маъмурияти томонидан лойиҳа муаллифини огоҳлантирмасдан ўчирилади
ID Муаллиф Муҳокамага чиқариш санаси Якунланиш санаси Таклифлар сони
14406 "Ўзтўқимачиликсаноат" уюшмаси 05/03/2020 20/03/2020 1
Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси Қарори
Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари ва кластерлари фаолиятини янада ривожлантиришга оид қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида
ID-14406

Лойиҳа

 

 

 

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси

Қарори

 

 

 

 

Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари ва кластерлари фаолиятини янада ривожлантиришга оид қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида

 

 

Охирги йилларда мамлакат иқтисодиётининг муҳим йўналишларидан бири бўлган қишлоқ хўжалигини жадал ривожлантиришга қаратилган бир қатор ислоҳотлар амалга оширилди. Жумладан, қишлоқ хўжалигига ишлаб чиқаришнинг кластер услубининг жорий этилиши, замонавий ресурстежамкор технологияларнинг фойдаланилиши қишлоқ хўжалиги ишлаб чиқарувчилари томонидан ер, сув ва моддий-техник ресурсларнинг иқтисод қилиниши, етиштирилган хом-ашёни қайта ишлаш ҳисобига истеъмолчиларга тайёр маҳсулотни етказиб бериш жараёнларида қўшимча қийматнинг ҳосил бўлишига олиб келмоқда.

Илмий ва инновацион услубларга асосланган пахта хом ашёсини етиштиришнинг кластер услубини янада ривожлантириш ва пахта толасини тайёр маҳсулотгача чуқур қайта ишланишини таъминлаш мақсадида:

1. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари ва кластерлари фаолиятини ташкил этиш тўғрисидаги Низом иловага мувофиқ тасдиқлансин.

2. Белгилансинки:

а) пахта тозалаш корхоналари ва пахта тайёрлаш масканларининг бино ва иншоотлари пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари ва кластерларига баҳоланган қийматда 5 йил муддатга бўлиб тўлаш шарти билан сотилади;

б) пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари ва кластерларига пахта тозалаш корхоналари ва пахта тайёрлаш масканларининг бино ва иншоотларини сотиш 2 йил муддатдан кўп бўлмаган даврда модернизация қилиш шартларида амалга оширилади;

в) пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари ва кластерларига пахта тозалаш корхоналари ва тайёрлов масканларининг мавжуд дастгоҳлари ва бошқа асосий воситаларини ижарага бериш:

модернизация қилиш давригача амалга оширилиши мумкин;

мулк солиғини инобатга олган ҳолда давлат мулкига белгиланган энг паст ставкаларда амалга оширилади.

3. «Ўзпахтасаноат» АЖга пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари ва кластерларига сотиш назарда тутилган пахта тозалаш заводлари ва тайёрлов масканларининг баҳолаш қийматидан қуйидаги чегирмаларни тақдим этиш масаласида пахта тозалаш заводларининг бошқарув органларида ташаббус билан чиқиш тавсия этилсин:

бир йил мобайнида тўланганда — 50 фоиз миқдорида;

икки йил мобайнида тўланганда — 40 фоиз миқдорида;

уч йил мобайнида тўланганда — 30 фоиз миқдорида.

Бунда пахта тозалаш заводлари ва тайёрлов масканларининг чегирмаларни ҳисобга олган ҳолдаги баҳоси уларнинг баланс қийматидан паст бўлиши мумкин эмас.

4. Мазкур қарор ижросини назорат қилиш Бош вазир ўринбосарлари Д.А.Қучқоров ва Ў.И.Барноевлар зиммасига юклатилсин.

 

 

Ўзбекистон Республикаси

           Бош вазири                                                             А.Н.Арипов

Проект

 

 

Постановление Кабинета Министров
Республики Узбекистан

 

 

 

 

 

 

О дополнительных мерах дальнейшему развитию деятельности хлопково-текстильных производств и кластеров

 

 

В последние годы проведен ряд реформ, направленных на ускоренное развитие сельского хозяйства, являющегося одним из важных отраслей экономики страны. В частности, внедрение в сельское хозяйства кластерного метода производства, применение современных ресурсосберегающих технологий дают возможность экономии земельных, водных и материально-технических ресурсов сельскохозяйственными товаропроизводителями, созданию добавочной стоимости в процессе поставки потребителям готовой продукции, с учетом переработки выращенного сырья.

В целях дальнейшего развития кластерного метода выращивания хлопка-сырца на основе научных и инновационных методов и обеспечения углубленной переработки хлопкового волокна до готовой продукции:

1. Утвердить Положение об организации деятельности хлопково-текстильных производств и кластеров согласно приложению.

2. Определить, что:

а) здания и сооружения хлопкоочистительных предприятий и хлопкозаготовительных пунктов реализуется организаторам хлопково-текстильных производств и кластеров, по оценочной стоимости в рассрочку на 5 лет;

б) реализация зданий и сооружений хлопкоочистительных предприятий и хлопкозаготовительных пунктов организаторам хлопково-текстильных производств и кластеров осуществляется с условием проведения модернизации производства в течение не более 2 лет;

в) передача в аренду организаторам хлопково-текстильных производств и кластеров действующего оборудования и других основных средств хлопкоочистительных предприятий и заготовительных пунктов:

может осуществляться на период до проведения модернизации;

осуществляется по минимальным ставкам, установленным для государственного имущества, с учетом налога на имущество.

3. Рекомендовать АО «Узпахтасаноат» инициировать в органах управления хлопкоочистительных заводов вопрос предоставления следующих размеров скидок от оценочной стоимости хлопкоочистительных заводов и заготовительных пунктов, предусмотренных к реализации хлопково-текстильным производствам и кластерам:

в размере 50 процентов - в случае оплаты в течение одного года;

в размере 40 процентов - в случае оплаты в течение двух лет;

в размере 30 процентов - в случае оплаты в течение трех лет.

При этом стоимость хлопкоочистительных заводов и заготовительных пунктов с учетом скидки не может быть ниже их балансовой стоимости.

4. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на заместителей премьер-министра Республики Узбекистан Д.А.Кучкарова и У.И.Барноева.

 

 

     Премьер-министр

Республики Узбекистан                                           А. Арипов

 Вазирлар Маҳкамасининг

2020 йил"___" ________даги  №__-сон қарорига 

ИЛОВА

 

 

 

Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари фаолиятини ташкил этиш тартиби тўғрисида

НИЗОМ

 

I.Умумий қоидалар

1. Мазкур Низом кластер тамойили асосида пахтани етиштириш ва қайта ишлаш жараёнларини ташкил этиш тартибини белгилайди.

Мазкур Низом “Ўзпахтасаноат” АЖ ёки унинг ҳудудий бўлинмалари негизида ташкил этилган давлат кластерлари фаолиятига татбиқ этилмайди.

2.Ушбу низомда қўйидаги тушунчалар қўлланилади:

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши - тўқимачилик корхонаси ва фермер хўжаликларининг тўғридан-тўғри шартнома асосида пахтани етиштириш ва уни тўқимачилик корхонасига кейинчалик, қоида тариқасида, ўз ишлаб чиқариш қувватларида чуқур қайта ишлаш учун етказиб беришни назарда тутувчи кооперацион фаолият. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши бир пайтда ўзига ўрнатилган тартибда ажратилган ер майдонларда мустақил пахта етиштириши ҳам мумкин;

пахта-тўқимачилик кластери (кластер) – тўқимачилик корхонасининг белгиланган тартибда ўзига ажратилган ер майдонларида кейинчалик, қоида тариқасида, ўз ишлаб чиқариш қувватларида чуқур қайта ишлаш учун пахта етиштиришни ташкил этиш бўйича фаолият;

талабгор - пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши кластери ташкил этиш учун ариза берган бир ёки бир неча юридик шахслар консорциуми;

иштирокчилар - пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ёки кластер фаолиятида қатнашувчи юридик шахслар ва фермер хўжаликлари;

ташкилотчи - пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариш ёки кластер ташкил этган тўқимачилик корхонаси;

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластери инфратузилмаси – пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришининг (кластернинг) асосий воситалар кўринишидаги, пахта хом ашёси ва бошқа иккиламчи қишлоқ хўжалиги маҳсулотларини етиштириш, қайта ишлаш, сақлаш ва транспортировка қилиш, шунингдек тўқимачилик ва/ёки тикув-трикотаж маҳсулотлари ишлаб чиқариш учун аосисй воситалар кўринишидаги кўчар ва кучмас мулк.

 

II. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерларини ташкил этиш ҳуқуқини бериш

 

3. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерларини ташкил этиш фақатгина алмашлаб экишни инобатга олган ҳолда жойлаштирилган пахта хом ашёсини жойлаштириш билан ўзаро боғлиқ ҳолда ташкил этилади.

Шу мақсадда, Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ва вилоят хокимликлари ҳосил йилидан олдинги йилнинг 1 сентябридан кечиктирмай Вазирлар Маҳкамасига фермер хўжаликлари, бошқа қишлоқ хўжалиги ишлаб чиқарувчилари, шунингдек пахта-тўқимачилик ишлаб чиқарувчилари ва фермер хўжаликлари ўртасидаги шартнома муносабатларидан озод бўлган пахта майдонларининг миқдори ва жойлашуви бўйича таклифларни киритади.

4. Фермер хўжаликлари, бошқа қишлоқ хўжалиги ишлаб чиқарувчилари, шунингдек пахта-тўқимачилик ишлаб чиқарувчилари ва фермер хўжаликлари ўртасидаги шартнома муносабатларидан озод бўлган пахта майдонлари деб қуйидагилар ҳисобланади:

пахта хом ашёсини мустақил етиштириш ёки фермерлардан контрактация шартномалари бўйича харид қилиш учун пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари (кластерлар)га олдинроқ ажратилмаган ёки бириктирилмаган ер майдонлари;

илгари ёки узоқ вақт қишлоқ хўжалиги экинларини етиштирилмаган қайта ўзлаштирилаётган ёки қайта тикланаётган ер майдонлари;

ердан фойдаланиш бўйича ижара шартномаси шартларини қўпол равишда тизимли бузиб келиш муносабати билан  фермер хўжаликларидан қайтариб олинган ер майдонлари;

шартномаси шартларини қўпол равишда тизимли бузиб келиш муносабати билан пахта-тўқимачилик кластерларидан олиб қўйилган ёки пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришларидан ажратилган фермер хўжаликлари ер майдонлари;

Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ва вилоят ҳокимликлари таклифлари томонидан пахта ва тўқимачилик ишлаб чиқарувчиларига (кластерларга) ўтказилиши таклиф этилаётган давлат пахта-тўқимачилик кластерларига ажратилган ер майдонлари.

5. Фермер ва бошқа қишлоқ хўжалиги ишлаб чиқарувчилари билан шартномавий муносабатлардан, шунингдек, фермер ва пахта ва тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари ўртасидаги шартномавий муносабатлардан озод бўлган ерлар ҳақидаги маълумотлар ҳосил йилидан олдинги йилнинг 15 сентябридан кечиктирмасдан оммавий, жумладан электрон ахборот воситаларида эълон қилиб борилади.

6. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерини ташкил этиш ҳуқуқини бериш Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши раиси, вилоятлар ҳокимлари ва Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги махсус ишчи гуруҳ таклифлари асосида Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг тегишли қарорини қабул қилиш орқали тақдим этилади.

7. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерини ташкил этиш ҳуқуқини олиш учун ариза берувчи ҳосил йилидан олдинги йилнинг 1 октябридан кечиктирмай Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ва вилоятлар ҳокимлигига ёзма ариза беради.

8.Аризага қуйидаги ҳужжатлар илова қилинади:

иштирокчи-ташкилотчининг давлат рўйхатидан ўтказилганлиги тўғрисида гувоҳнома;

талаб этиладиган ер майдонлари ҳажми ва ўрни, ўзи мустақил ёки фермерлар билан тўғридан-тўғри шартномалар асосида пахта хом ашёсини етиштириш кесимида пахта майдонлари ҳажми ва жойлашуви, режалаштирилаётган ҳосилдорлик, пахта хом ашёсини бирламчи қайта ишлаш, тўқимачилик ва тикув-трикотаж маҳсулотлари ишлаб чиқариш ва экспорт ҳажмлари, янги иш ўринлари яратиш, шунингдек молиялаштириш манбалари назарда тутилган пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариш ва/ёки кластер фаолиятини ташкил этиш бизнес-режаси (камида уч йиллик);

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва/ёки кластерни ташкил этиш учун зарур инфратузилмани жойлаштириш учун ер майдонларига эҳтиёж ва жойлаштириш манзили;

талабгорнинг хизмат кўрсатувчи банкидан охирги 12 ой фаолияти бўйича айланмаси тўғрисидаги ҳамда молиявий ҳолати бўйича баҳоланган маълумотнома;

талабгорнинг мавжуд пахта толасини қайта ишлаш ва тўқимачилик-трикотаж маҳсулотлари ишлаб чиқариш қувватлари объектлари, шунингдек (ҳоҳишга кўра) бошқа мулки тўғрисида маълумот.

9. Талабгорга пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерни ташкил этиш ҳуқуқини беришнинг асосий мезонлари бўлиб:

талабгорда пахта толасини қайта ишлаш ва/ёки чуқур қайта ишлаш қувватларининг мавжудлиги;

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва/ёки кластер ташкил этиш учун бизнес-режа амалга ошириш учун етарли ҳажмда ўз ёки қарз молиявий маблағларнинг тасдиқланган манбалари, шунингдек пахта толасини чуқур қайта ишлаш қувватларининг (шу жумладан кооператив асосда) мавжудлиги, ернинг мелиоратив ва сифатини яхшилаш, пахта хом ашёси ҳосилдорлигини ошириш, замонавий сув ва ресурс тежайдиган технологияларни жорий етиш, пахта хомашёсини йиғиб-териб олишни механизациялаштириш даражасини ошириш ва бошқалар назарда тутилган чора-тадбирларнинг мавжудлиги;

тўқимачилик, асосан чуқур қайта ишлаш жараёнларидан олинган маҳсулотларни экспорт қилиш шартномаларининг мавжудлиги.

10.Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ва вилоят ҳокимликлари ариза берилган кундан бошлаб 10 иш куни мобайнида аризага илова қилинган ҳужжатларни, жумладан талабгорни тақдимотга таклиф этиш орқали, ўрганиб, унинг белгиланган мезонларга мувофиқлиги ва кейинги босқичда қарор қабул қилиш учун ҳужжатларни қабул қилинганлиги ёки ҳужжатлардаги камчиликларни асослантирган ҳолда ёки унинг мезонларга жавоб бермаслиги тўғрисида талабгорга маълумот беради.

Талабгор ҳосил йилидан олдинги йилнинг 1 октябридан кечиктирмасдан ҳужжатлардаги камчиликларни бартараф этган ҳолда қайта топширишга ҳақли.

11. Мавжуд битта ер майдонларига мезонларга жавоб берадиган бирдан ортиқ ариза келиб тушганда ҳамда талабгорларнинг қолган қисмини бошқа  бўш ер майдонларига жойлаштириш бўйича ўзаро келишувга эришилмаган тақдирда, Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ва вилоят ҳокимликлари томонидан талабгорларнинг аризалари конкурс таққослаш ишлари амалга оширилади. Бунда, ғолибни танлаб олишнинг асосий мезонлари этиб (устувордик тартибида) қуйидагилар ҳисобланади:

бизнес-режага мувофиқ асосланган ва тасдиқланган тўқимачилик маҳсулотлари экспорт ҳажмлари;

бизнес-режани амалга ошириш учун барқарор молиявий ресурсларнинг мавжудлиги;

пахта хом ашёсининг ҳосилдорлиги ҳисоб-китоби, замонавий қишлоқ хўжалиги технологияларини қўлланиши, жумладан ерларни лазерли текислаш, томчилатиб суғориш ва бошқалар жорий этилиши;

ариза берилаётган ҳудудда амалда ва самарали фаолият, ишга туширилган қайта ишлаш қувватларини ресурслар билан таъминлаш учун қўшимча ер майдонларини ажратиш (кенгайтириш) зарурати.

Талабгор, танлов натижаларига кўра ютказган тақдирда бошқа ҳудудда бўш турган ер майдонларини ажратилишига ёки Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Махсус ишчи гуруҳга апеляция тартибида мурожаат қилиш ҳуқуқини сақлаб қолади.

12. Муайян талабгорларга нисбатан ижобий қарор қабул қилингандан сўнг, Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши раиси, вилоят хокимлари пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва/ ёки кластерни ташкил этиш бўйича тавсияномани (кафолат хати) талабгорларнинг тақдим этган ҳужжатлари билан бирга Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасига  тақдим қилади.

Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши раиси / вилоят хокимлари тавсияномасига шунингдек фермер хўжаликларининг пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришида иштирок этишга ва/ёки хўжалик ерларини пахта-тўқимачилик кластери ташкилотчисига, шу жумладан фермер хўжаликларининг пахта етиштириш ва териб олиш бўйича мажбуриятларини бажармасликлари натижасида ўтказишга розилиги тўғрисидаги ахборот ҳам илова қилинади.

13. Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши раиси ва вилоят ҳокимларининг пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерларини ташкил этиш бўйича таклифларни кўриб чиқиш бўйича Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасида Ўзбекистон Республикаси Бош вазирининг аграр ва озиқ – овқат соҳаларини ривожлантириш бўйича маслаҳатчиси раҳбарлигида (кейинги ўринларда - Ишчи гуруҳ) махсус ишчи гуруҳи ташкил этилади.

Ишчи гуруҳга мажбурий тартибда Қишлоқ хўжалиги вазирлиги, Сув хўжалиги вазирлиги, Иқтисодиёт ва саноат вазирлиги, Молия вазирлиги, "Ўзтўқимачиликсаноат" уюшмаси, "Ўзпахтасаноат" АЖ, ваколатли тижорат банклари вакиллари киритилади. Ишчи гуруҳнинг шахсий таркиби Ўзбекистон Республикаси Бош вазири томонидан тасдиқланади.

14. Ишчи гуруҳи қарорлари баён билан тасдиқланади ва баёнда пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари фалиятини ташкил этиш ёки номувофиқлиги (сабаблари кўрсатилган ҳолда) тўғрисида маълумотлар кўрсатилади. Баён нусхаси Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ва вилоят хокимиятларига юборади.

Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва/ёки кластерини ташкил этиш бўйича ижобий қарор қабул қилинганда Ишчи гуруҳи тегишли ҳукумат қарори лойиҳасини тайёрлайди ва белгиланган тартибда Ўзбекистон Республикаси Бош вазирига киритади.

15. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва/ёки кластерини ташкил этишнинг мақсадга мувофиқ эмаслиги ҳақида қарор қабул қилиш учун қуйидагилар асос бўлади:

талабгорнинг ушбу Низомда белгиланган мезонларга мос келмаслиги;

зарур ҳужжатларни тўлиқ тақдим этилмаганлиги, шунингдек тақдим этилган ҳужжатларда нотўғри, бузиб кўрсатилган ёки сохталаштирилган маълумотлар мавжудлиги;

талабгор қишлоқ хўжалиги ва тўқимачилик соҳасида етарли тажриба ва билимга эга эмаслиги;

талабгорнинг пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерини ташкил этиш бўйича бизнес-режасини амалга ошириш учун молиявий аҳволи барқарор эмаслиги ва тасдиқланмаган молиялаштириш манбалари мавжудлиги;

талабгор фаолиятида асосланган ва исботланган салбий фактлар мавжудлиги.

16. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва/ёки кластерини ташкил этишнинг мақсадга мувофиқ эмаслигилиги тўғрисида қарор қабул қилинган тақдирда Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши ёки вилоят ҳокимликлари томонидан тегишли сабабларни кўрсатган ҳолда талабгорга унинг аризасини қаноатлантиришни рад этиш тўғрисида хабарнома юборилади.

 

III. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластери фаолиятини юритиш учун ер участкаларини ажратиш

 

17. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластери фаолиятини амалга ошириш учун ер участкалари беришга асос Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг Қарори ҳисобланади.

18. Пахта-тўқимачилик кластери учун ер участкалари бошланғич 5 йил муддатга кейинчалик самарали фаолият натижасида 50 йилгача муддатга ўзайтириш имконияти билан, лекин 30 йилдан кам бўлмаган муддатга ижарага бериш шаклида белгиланган тартибда ажратилади. Ер участкаларини ажратиш алмашлаб экиш талабларини ҳисобга олган ҳолда амалга оширилади.

Туман ҳокимининг пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерига ер участкасини ижарага бериш тўғрисидаги қарори Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг тегишли қарори қабул қилингандан сўнг 10 иш куни ичида қабул қилинади.

Туман хокимининг қарорига асосан кластер билан ер майдонини ижара шартномаси имзоланади ва шартномада бошқа муносабатлар билан биргаликда категориялари кесимида ер майдони миқдори, суғориладиган ерларнинг сифати, ерни ижарага бериш муддати, тарафларнинг ҳуқуқ ва мажбуриятлари, пахта-тўқимачилик кластерининг белгиланган мезонларга жавоб бериши ҳамда бизнес-режа кўрсаткичларини бажариши, шу жумладан ер майдонларининг ҳолатини ёмонлашишига йўл қўйилган ҳолатда мажбуриятлари кўрсатилади.

19. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришини ташкил этиш учун ер майдонларини бириктирилиши ташкилотчи ва фермер хўжаликлари ўртасида уч йилдан кам бўлмаган муддатга тўғридан-тўғри пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича контрактация шартномаларини тузиш ҳуқуқини бериш орқали амалга оширилади.

Муваффақиятли фаолият кўрсатаётган пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари асосий фаолият кўрсатаётган ҳудудда бошқа мажбуриятлар юклатилмаган ер майдонларида туман ҳокимининг қарорига асосан пахта-тўқимачилик кластерлари шартларида ерни ижарага олиш бўйича устувор ҳуқуққа ега.

Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ташкилотчилари ўртасидаги пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича шартномалар Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг янги ҳосил учун ғўзани навлари бўйича жойлаштириш ва пахта хом ашёси етиштиришнинг прогноз ҳажмлари тўғрисида қарори қабул қилингандан кейин ўн кундан кечиктирмай тузилади.

Пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича контрактация шартномасида шартнома предмети, миқдори, сифати, маҳсулот нархи (навлари бўйича), шартнома умумий қиймати, тартиби, ҳисоб-китоб муддатлари ва шакли, тўлов ва почта реквизитлари, тарафларнинг ҳуқуқ ва мажбуриятлари, маҳсулот етказиб бериш шартлари ва тартиби, қабул қилиш-етказиб (ишлар бажариш, хизматлар кўрсатиш) бериш пунктлари ва даври (муддатлари), қадоқлаш ва тарага талаблар, шартнома шартларини бажармаслик ёки лозим даражада бажармаслик ҳолатларида томонларнинг мажбуриятлари, низоларни ҳал қилиш тартиби, шунигдек бошқа муҳим шартлар кўрсатилади.

20. Талабгор томонидан пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерини ташкил этиш ҳуқуқини олиш бўйича тақдим этган бизнес-режаси ёки бошқа ҳужжатларида ташкилотчига бино ва иншоотларни жойлаштириш учун ер участкалари билан таъминлаш зарурлиги назарда тутилган бўлса, туман ҳокимининг тегишли қарори асосида талабгорга кимошди ёки танлов савдоларини ўтказмасдан қишлоқ хўжалиги учун белгиланмаган бошқа ер майдонларидан ажратилади.

 

IV. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерининг ҳуқуқ ва мажбуриятлари

 

21. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластер ташкилотчилари қуйидаги ҳуқуқларга эга:

маҳсулотлар (ишлар, хизматлар) етказиб берувчиларни ва ўз маҳсулотларини (ишлар, хизматлар) истеъмолчиларини мустақил аниқлаш;

қишлоқ хўжалик экинларини уларга ажратилган ер участкалари бўйича ижара шартномаси шартларига асосан жойлаштириш;

Қишлоқ хўжалиги вазирлигидан уруғлик чигитни ўз вақтида ва тўлиқ таъминлашни талаб қилиш;

уруғлик пахтани мустақил равишда ишлаб чиқаради;

бизнес-режа ва ижара шартномаси параметрларини мажбурий бажарган ҳолда ернинг мелиоратив ҳолатини яхшилаш ва тупроқнинг унумдорлигини ошириш мақсадида ажратилган ер майдонларини экинлар алмашлаб экишни жорий этиш ҳамда ерни муҳофаза қилиш чора-тадбирларини амалга ошириш;

туман фермер, деҳқон хўжаликлари ва томорқа ер эгалари кенгаши билан келишилган ҳолда агротехнологик хариталарга ўзгартиришлар киритиш;

тасдиқланган (шунингдек ўзгартиришлар киритилган) агротехнологик хариталарга мувофиқ давлат томонидан, шу жумладан тижорат банклари орқали ажратилган имтиёзли молиявий ресурслардан фойдаланиш;

Сув хўжалиги вазирлигидан сув ресурсларини ўз вақтида етказиб беришни талаб қилиш;

пахта хом ашёсини тегирмон услубида ёки ўзининг ва ижарага олинган пахта тозалаш заводида дастлабки қайта ишлашни амалга ошириш;

етиштирилган пахта хом ашёси ва ундан ишлаб чиқарилган маҳсулотларни эркин тасарруф этиш (пахта хом ашёси ва толасини республикадан ташқарига экспорт қилишдан ташқари);

ишлаб чиқарилган пахта толасининг ўз ишлаб чиқариш қувватлари эҳтиёжларидан ортиқ қисмини биржа савдолари орқали маҳаллий истеъмолчиларга сотиш;

пахтадан олинган чигит пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ташкилотчиси томонидан ёғ-мой корхоналарига биржа савдолари ёки маҳсулотни қайтариш асосида, ёғ-мой маҳсулотини кейинчалик биржа савдолари орқали реализация қилиш шарти билан, қайта ишланган чигит чиқиндилари (шрот, шелуха) эса тўғридан-тўғри шартномалар бўйича биринчи навбатда, фермер хўжаликларига, шунингдек, бошқа маҳаллий истеъмолчиларга сотиш;

қўшимча маҳсулотларни (линт, улюк ва бошқалар) мустақил равишда қайта ишлаш, тўғридан-тўғри шартномалар ёки биржа савдолари орқали ички истеъмолчиларга сотиши.

22. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ташкилотчилари шунингдек қуйидаги ҳуқуқларга эга:

пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича тузилган контрактация шартномаларига мувофиқ фермер хўжаликларидан агротехник тадбирларни ўз вақтида бажариш, ҳосилдорликни ошириш ва тупроқ ҳолатини яхшилашга қаратилган пахта етиштиришнинг инновацион усулларини жорий этиш бўйича мажбуриятларни бажаришни талаб қилиш;

қишлоқ хўжалиги, жумладан, пахтачилик соҳасида мутахассислар жалб қилиш ҳамдафермер хўжаликларидан мутахассислар тавсияларига амал қилишни талаб қилиш;

контрактация шартномаси бўйича ўз мажбуриятларини бажармаган,
пахта - тўқимачилик ишлаб чиқариши ташкилотчисининг талаб ва тавсияларига риоя қилмаган фермер хўжаликлари фаолиятини тугатиш бўйича туман хокимига таклифлар киритиш. Фермер хўжалиги фаолиятини тугатилиши тарафларнинг шартнома мажбуриятларини бажаришдан озод қилмайди.

Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари ташкилотчилари Ўзбекистон Республикаси қонунчилигига мувофиқ уларга берилган бошқа ҳуқуқларга ҳам эга.

23. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши доирасида пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича контрактация шартномаси имзолаган фермер хўжаликлари қуйидаги ҳуқуқларга эга:

пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича тузилган контрактация шартномасига мувофиқ пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ташкилотчилари ва кластеридан агротехник тадбирларни ва пахта етиштиришнинг инновацион усулларини жорий етиш бўйича харажатларни ўз вақтида молиялаштириш бўйича мажбуриятларни бажарилишини талаб қилиш;

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва/ёки кластерлари томонидан мажбуриятларни бажарилишини кечиктирилиши ёки бажарилмаганда туман ҳокимига кўмак кўрсатиш ва контрактация шартномасини бекор қилиш тўғрисида ариза билан мурожаат қилиш. Контрактация шартномасининг бекор қилиниши тарафларни шартнома мажбуриятларини бажаришдан озод қилмайди;

пахта хом ашёсини етиштириш бўйича агротехник тадбирларни мустақил равишда молиялаштириш.

24. Пахта - тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластери ташкилотчилари мажбуриятлари:

ариза ва келишувларда ишлаб чиқариладиган пахта хом ашёсини тўлиқ қайта ишлаш ва тўқимачилик ҳамда/ёки тикув-трикотаж маҳсулотлари ишлаб чиқариш бўйича вертикал интеграциялашган ишлаб чиқариш жараёнларини ташкил этиш бўйича зиммасига қабул қилинган инвестиция мажбуриятларини бажариш;

2020-йил ҳосилидан бошлаб ишлаб чиқарилаётган пахта толасини мажбурий маркировка (тамғалаш) ва автоматлаштирилган тарзда ҳисобга олиш тизимини жорий этиш;

ер ижараси шартномаси талабларига риоя қилиш;

ердан мақсадга мувофиқ самарали фойдаланишни таъминлаш, қишлоқ хўжалиги ишлаб чиқаришида сувни тежайдиган технологияларни жорий этиш, тупроқ унумдорлигини оширишга қаратилган учун замонавий технологияларни қўллаш;

қишлоқ хўжалиги ва тўқимачилик саноати тармоқларида фан ва ишлаб чиқариш интеграцияси самарадорлигини ошириш;

агротехник тадбирларни ўз муддатларидла молиялаштириш ҳамда фермер хўжаликлари буюртмалари асосида товар ва материалларни ўз муддатида етказиб бериш;

контрактация шартномаларига мувофиқ етказиб берилган қишлоқ хўжалиги маҳсулотлари учун ўз вақтида ҳисоб-китобларни амалга ошириш.

25. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши доирасида пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича контрактация шартномаларини тузган фермер хўжаликлари мажбуриятлари:

пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш бўйича контрактация шартномалари бўйича барча мажбуриятларни бажарилишини таъминлаш;

ер ижараси шартномаси талабларига риоя қилиш;

ердан мақсадга мувофиқ самарали фойдаланишни таъминлаш, тупроқ унумдорлигини ошириш, сувни тежайдиган ва табиатни муҳофаза қиладиган технологиялардан фойдаланиш, ўзининг хўжалик фаолияти натижасида экологик ҳолатни ёмонлашишининг олдини олиш;

агротехник тадбирларни амалга ошириш бўйича пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришининг тупроқ ҳосилдорлиги ва унумдорлигини оширишга қаратилган талаблари, шу жумладан пахта навларини жойлаштириш, экиш услублари, ер майдонларига ишлов бериш ва бошқа чора-тадбирлар талабларига риоя қилиш.

 

V. Давлат томонидан қўллаб-қувватлаш чоралари

 

26. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари томонидан фермер хўжаликларига етказиб бериладиган мол-мулк, ёқилғи-мойлаш материаллари, минерал ўғитлар, ўсимликларни ҳимоя воситалари, ўсимликларни ривожлантириш регуляторлари, дефолиантлар ва бошқа кимёвий моддалар, шунингдек соф фойда тақсимоти солиққа тортиш объекти ҳисобланмайди.

27. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластери ташкилотчиларига пахта хом ашёсини етиштириш ва етказиб бериш учун Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги ҳузуридаги қишлоқ хўжалигини давлат томонидан қўллаб-қувватлаш жамғармаси (кейинги ўринларда Жамғарма) маблағлари ҳисобидан хизмат кўрсатувчи тижорат банклари орқали таъминот сифатида суғурта полиси асосида қайта молиялаш ставкасидан юқори бўлмаган фоиз ставкасида кредитлар ажратилади. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари эҳтиёжларини тўлиқ молиялаштириш мақсадида тижорат банклари томонидан хорижий банклардан жалб қилинган маблағлар ҳисобидан кредит линияларини очишлари мумкин. Ҳослни йиғиб олиш натижаларига кўра, Жамғарма ажратилган кредитнинг фоиз ставкасининг 8 фоизли пункти қисми миқдорида, аммо қайта молиялаш ставкасининг 50 фоизидан кўп бўлмаган миқдорида субсидия берилади.

28. Жамғарма пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришлари учун агротехник тадбирларга мувофиқ ўрнатилган тартибда ва муддатларда фермер хўжаликларининг пахта хом ашёсини етиштиришни молиялаштириш шартларида кредит линияларини  очилишини таъминлайди.

29. Пахта хом ашёсини етиштиришучун ажратилган имтиёзли ва субсидияланган фоиз ставкасидаги маблағлар фақатгина янги пахта ҳосилини етиштириш учун зарур бўлган товарлар (ишлар ва хизматлар) учун ишлатилиши мумкин ва ҳисоб рақам эгасининг янги ҳосилни етиштириш билан боғлиқ бўлмаган бошқа мажбуриятларини қоплаш учун ишлатилиши мумкин эмас.

30. Пахта хом ашёни етиштириш ва етказиб бериш бўйича қўшимча харажатлар ва фермер хўжаликлари учун қишлоқ хўжалиги техникасини сотиб олиш билан боғлиқ харажатлар пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерларининг ўз маблағлари ёки тижорат банкларидан олинган, шу жумладан тўқимачилик ва трикотаж маҳсулотларини етказиб бериш бўйича экспорт шартномаларини гаров сифатида тақдим этилган кредитлар ҳисобидан молиялаштирилиши мумкин.

31. Жамғарма кредитлари агротехник тадбирлар (хариталар) асосида 11 ой муддатга ажратилади. Бунда, кредит 11 ойдан кейин сўндирилади ва ҳар бир транш учун қайтариш муддатини ҳисоблаш кредит маблағларининг пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари ҳисоб рақамига келиб тушган кундан ҳисобланади.

32. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластери томонидан ўз эҳтиёжлари учун ишлаб чиқарилган пахта толасини сертификатлаш ихтиёрий асосда амалга оширилади.

 

 

VI. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариш ва кластер фаолиятини мониторинг қилиш тартиби

 

33. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлар фаолиятини мониторинги Ўзбекистон Республикаси Қишлоқ хўжалиги вазирлиги томонидан амалга оширилади.

Бунда, туман қишлоқ хўжалиги бўлими мониторинг натижалари тўғрисидаги маълумотларни ҳар чоракда туман ҳокимлиги ва вилоят қишлоқ хўжалиги бошқармасига тақдим этиб боради.

34. Вилоят қишлоқ хўжалиги бошқармаси ҳар чоракда пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариш ва кластерлари фаолияти тўғрисидаги маълумотларни вилоят ҳокимлиги ва Ўзбекистон Республикаси қишлоқ хўжалиги вазирлигига киритиб боради.

35. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластер усулида етиштирилган  пахта хом ашёсининг пахта заводлари қабул пунктларида ҳақиқатда қабул қилинган ҳажмлари Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси ҳузуридаги Агросаноат мажмуаси устидан назорат инспекциясининг (кейинги ўринларда Инспекция) электрон онлайн мониторинг тизимидаги маълумотлар асосида аниқланади.

Электрон онлайн мониторинг натижаласида ҳосил бўлган маълумотлар асосида Инспекция томонидан "Пахта хом ашёсини сотиб олиш тўғрисида ҳисобот" 1-paxta шаклида Ўзбекистон Республикаси Давлат статистика қўмитасига тақдим этилади.

 

VII. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластер фаолиятини тугатиш тартиби

 

36. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари фаолияти Республика Ишчи гуруҳи баёни асосида Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасининг қарори билан тугатилади.

37. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари фаолиятини тугатишга қуйидагилар асос бўлиши мумкин:

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари фаолиятини қонунга мувофиқ тугатилиши;

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерларининг ўз фаолиятини тугатиш бўйича мурожаатлари;

Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши раиси ва вилоятлар ҳокимларининг Республика Ишчи гуруҳига киритган асосланган мурожаатлари.

38. Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши раиси ва вилоят ҳокимларининг пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари фаолиятини тугатиш тўғрисидаги мурожаатлари пахта мавсуми тугагандан кейин қуйидаги ҳолларда тақдим этилиши мумкин:

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ташаббускорлари ва/ёки кластерларида фаолият кўрсатаётган фермер хўжаликларининг пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши томонидан контрактация шартномаларини мунтазам ва қўпол равишда бўзиб келиниши асосланган ҳолда кўрсатилган ёзма мурожаатлари асосида;

бизнес-режага мувофиқ вертикал интеграциялашган ишлаб чиқаришларни яратиш бўйича лойиҳаларни амалга ошириш бўйича қабул қилинган мажбуриятларни умидсиз бажармаслиги;

асосланган сабабларсиз уч йил давомида бизнес-режада кўрсатилган пахта етиштириш ҳажмларининг бажарилмаслиги, пахта толасини тайёр тўқимачилик ва тикув-трикотаж маҳсулотларигача чуқур қайта ишланмаслиги.

39. Вазирлар Маҳкамаси томонидан фаолиятни тугатиш тўғрисида қарор қабул қилинишида:

пахта-тўқимачилик ишлаб чиқаришида янги ташкилотчи ва/ёки кластер аниқланмаганда пахта хом ашёсини етиштириш бўйича контрактация шартномалари фермер хўжаликлари ва “Ўзпахтасаноат” АЖ ҳудудий бирлашмаси ўртасида тузилади;

пахта-тўқимачилик кластерларида янги ташкилотчи аниқланмаган тақдирда пахта хом ашёсини етиштириш учун ер майдонлари фермер хўжаликларига белгиланган тартибда тақдим этилади.

40. Пахта-тўқимачилик ишлаб чиқариши ва кластерлари фаолияти тугатилиши муносабати билан юзага келадиган низолар судда кўриб чиқилади.

 

VIII. Томонларнинг жавобгарлиги

 

41. Ушбу қоидани бузган шахслар қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда жавобгар бўладилар.

Приложение

к постановлению Кабинета Министров Республики Узбекистан

от «__» ___________ 2020 года № ____

 

 

Положение
об организации деятельности хлопково-текстильных производств
и кластеров

 

I. Общие положения

1. Настоящее положение определяет порядок организации производственного процесса по выращиванию и дальнейшей переработке хлопка на основе кластерного подхода.

Настоящее положение не распространяется на деятельность государственных хлопковых кластеров, организованных АО «Узпахтасаноат» или на базе его областных подразделений.

2. В настоящем положении используются следующие понятия:

хлопково-текстильное производство – кооперационная деятельность текстильного предприятия и фермерских хозяйств, организованная на основе заключения прямых договоров контрактации по выращиванию фермерскими хозяйствами хлопка-сырца и его поставке текстильному предприятию для дальнейшей глубокой переработки, как правило, на собственных производственных мощностях. Хлопково-текстильное производство может осуществлять одновременно самостоятельную деятельность по выращиванию хлопка-сырца на выделенных в установленном порядке земельных площадях;

хлопково-текстильный кластер (кластер) – деятельность текстильного предприятия, охватывающая самостоятельное выращивание хлопка-сырца на выделенных в установленном порядке земельных площадях и последующей его глубокой переработкой, как правило, на собственных производственных мощностях;

заявитель – юридическое лицо или консорциум юридических лиц, подавших заявление о создании хлопково-текстильного производства или кластера;

участники – юридические лица и фермерские хозяйства, участвующие в хлопково-текстильном производстве или кластере;

организатор – текстильное предприятие, организовавшее хлопково-текстильное производство и/или кластер;

инфраструктура хлопково-текстильного производства
и кластера 
– движимое и недвижимое имущество в виде основных фондов хлопково-текстильного производства (кластера), используемое для выращивания, переработки, хранения и транспортировки хлопка-сырца
и другой побочной сельскохозяйственной продукции, а также производства текстильной и/или швейно-трикотажной продукции.

 

II. Предоставление права по организации хлопково-текстильного производства и кластера

3. Организация хлопково-текстильных производств и кластеров осуществляется исключительно во взаимоувязке с размещением посевов хлопка-сырца с учётом севооборотов.

В этих целях Совет Министров Республики Каракалпакстан, хокимияты областей в срок не позднее 1 сентября предшествующего года вносят в Кабинет Министров предложения о размерах и размещении площадей под посевы хлопка-сырца следующего года с указанием площадей, свободных от договорных отношений с фермерами, другими сельскохозяйственными производителями, а также площадей, свободных от договорных отношений между фермерами и хлопково-текстильными производствами и кластерами.

4. Землями, свободными от договорных отношений с фермерами, другими сельскохозяйственными производителями, а также от договорных отношений между фермерами и хлопково-текстильными производствами и кластерами считаются:

земли, ранее не выделенные или не прикрепленные к хлопково-текстильным производствам (кластерам) для самостоятельного выращивания или закупки у фермеров по договорам контрактации хлопка-сырца;

вновь осваиваемые или восстанавливаемые земли, на которых ранее или в течение длительного времени не выращивалась сельскохозяйственная продукция;

земли, изъятые у фермерских хозяйств в связи с грубым систематическим нарушением договора аренды земли;

земли, изъятые у хлопково-текстильных кластеров, либо открепленные от хлопково-текстильных производств в связи с с грубым систематическим невыполнением договорных обязательств;

участки земель, предоставленные государственным хлопковым кластерам, которые Совет Министров республики Каракалпакстан и хокимияты областей определяют для передачи хлопково-текстильным производствам (кластерам).

5. Информация о землях, свободных от договорных отношений с фермерами, другими сельскохозяйственными производителями, а также от договорных отношений между фермерами и хлопково-текстильными производствами и кластерами не позднее 15 сентября предшествующего года размещается в средствах массовой информации, в том числе электронных для открытого доступа.

6. Предоставление права по организации хлопково-текстильного производства и кластера осуществляется путем принятия соответствующего решения Кабинета Министров Республики Узбекистан, на основе ходатайства Председателя Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимов областей и решения специальной рабочей группы при Кабинете Министров.

7. Для получения права по организации хлопково-текстильного производства и кластера заявитель обращается с письменным заявлением в Совет Министров Республики Каракалпакстан и хокимияты областей не позднее 1 октября предшествующего года. .

8. К заявлению прилагаются следующие документы:

свидетельство о государственной регистрации участника–организатора;

бизнес-план (не менее чем на три года) по организации деятельности хлопково-текстильного производства и/или кластера с указанием размера и размещения запрашиваемых площадей с разбивкой для собственного производства и на основе прямых договоров с фермерами,  прогнозных показателей урожайности и объемов выращивания хлопка-сырца, количественных и качественных его первичной переработки, производства и экспорта текстильной и/или швейно-трикотажной продукции по стадиям переработки, параметров создания новых рабочих мест, а также источников финансирования;

потребность в земельных площадях для размещения инфраструктуры, необходимой для организации хлопково-текстильного производства и/или кластера, и запрашиваемое их месторасположение;

справка обслуживающего банка заявителя по его оборотам за последние 12 месяцев и оценки финансового состояния;

информация о существующих производственных мощностях заявителя по переработке хлопка-волокна и производству текстильно-трикотажной продукции, а также (по желанию) другом имеющемся имуществе заявителя.

9. Основными критериями предоставления заявителю права по организации хлопково-текстильного производства и кластера являются:

наличие у заявителя производственных мощностей по переработке и/или углубленной переработке хлопкового волокна;

наличие подтвержденных достаточных собственных либо заемных финансовых средств для реализации бизнес-плана по организации хлопково-текстильного производства и/или кластера, предусматривающего, в том числе, этапы углубленной переработки хлопкового волокна до готовых изделий (включая на кооперационной основе), мероприятия по улучшению мелиоративного состояния и качества земельных площадей, росту урожайности хлопка-сырца, внедрению современных водо- и ресурсосберегающих технологий, повышению уровня механизации сбора хлопка-сырца и др.;

наличие экспортных контрактов по реализации текстильной продукции, преимущественно глубокой стадии переработки.

10. Совет Министров Республики Каракалпакстан и хокимияты областей в течение 10 рабочих дней со дня подачи заявления изучают на основании прилагаемых к заявлению документов, а также с приглашением заявителя для презентации, соответствие заявителя установленным критериям и сообщают заявителю о приеме документов для последующего принятия решения, либо их возврате в связи с неполнотой представления либо несоответствия критериям.

Заявитель имеет право повторной подачи заявления после исправления недостатков, но не позднее 1 октября предшествующего года.

11. При наличии более одной заявки, соответствующей критериям и претендующей на одни и те же земельные площади, а также невозможности урегулирования вопроса между заявителями путём замены заявленного месторасположения на свободное, Совет Министров Республики Каракалпакстан и хокимияты областей проводят конкурсное сопоставление заявок. При этом основными критериями для победителя являются (в порядке приоритетности):

обоснованные и подтвержденные объемы экспорта текстильной продукции в соответствии с бизнес-планом;

наличие устойчивых финансовых ресурсов для реализации бизнес-плана;

расчетная урожайность хлопка-сырца, применение современных агротехнологий, включая лазерную планировку, капельное орошение и другие;

практическая и успешная деятельность в запрашиваемом районе, необходимость дополнительного выделения (расширения) земель для обеспечения ресурсами введенных производственных перерабатывающих мощностей.

Заявитель, проигравший в результате конкурсного сопоставления сохраняет право на запрос свободных земельных площадей в другом районе, либо на апелляцию в специальной рабочей группе при Кабинете Министров.  

12. При принятии положительного решения в отношении конкретных заявителей Председатель Совета Министров Республики Каракалпакстан, хоким области направляет в Кабинет Министров Республики Узбекистан ходатайство по организации хлопково-текстильного производства и/или кластера с приложением всех представленных заявителем документов.

К ходатайству Председателя Совета Министров Республики Каракалпакстан / хокима области также прилагается информация о согласии фермерских хозяйств в участии в хлопково-текстильном производстве и/или передаче организатору хлопково-текстильного кластера земель фермерских хозяйств, в том числе в результате невыполнения ими принятых обязательств по выращиванию и сбору хлопка-сырца.

13. Для рассмотрения ходатайств Председателя Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимов областей по организации хлопково-текстильных производств и кластеров в Кабинете Министров Республики Узбекистан создается специальная рабочая группа во главе советника Премьер-министра Республики Узбекистан по вопросам развития аграрной и продовольственной сфер (далее – Рабочая группа).

В состав Рабочей группы в обязательном порядке включаются представители Министерства сельского хозяйства, Министерства водного хозяйства, Министерства экономики и промышленности, Министерства финансов, Ассоциации «Узтекстильпром», АО «Узпахтасаноат», уполномоченных коммерческих банков. Персональный состав Рабочей группы утверждается Премьер-министром Республики Узбекистан.

14. Решение Рабочей группы оформляются протоколом, в котором указываются рекомендации о целесообразности или нецелесообразности (с указанием причин) организации хлопково-текстильных производств и кластеров. Копия протокола Рабочей группы направляется в Совет Министров Республики Каракалпакстан и хокимияты областей.

В случае принятия решения о целесообразности организации хлопково-текстильного производства и/или кластера Рабочая группа подготавливает и вносит в установленном порядке Премьер-министру Республики Узбекистан соответствующий проект правительственного решения.

15. Основаниями для принятия решения о нецелесообразности организации хлопково-текстильного производства и/или кластера могут являться:

несоответствие заявителя установленным настоящим Положением критериям;

не предоставление в полном объеме требуемых документов, а также наличие в представленных материалах недостоверных, искаженных или фальсифицированных данных;

отсутствие у заявителя достаточного опыта и знаний в сфере сельскохозяйственного и текстильного производства;

неустойчивое финансовое состояние заявителя и неподтвержденность источников финансирования для реализации бизнес-плана по организации хлопково-текстильного производства и/или кластера;

наличие обоснованных и доказанных негативных фактов в деятельности заявителя.

16. В случае принятия решения о нецелесообразности организации хлопково-текстильного производства и/или кластера Советом Министров Республики Каракалпакстан или хокимиятами областей направляется уведомление заявителю об отказе в удовлетворении его заявления с указанием соответствующих причин.

 

III. Предоставление земельных участков для осуществления деятельности в форме хлопково-текстильного производства и кластера

17. Основанием для предоставления земельных участков для осуществления деятельности в форме хлопково-текстильного производства и кластера является решение Кабинета Министров Республики Узбекистан.

18. Земельные участки для хлопково-текстильного кластера предоставляются в установленном порядке в виде аренды на первоначальный срок в 5 лет с последующим продлением по итогам успешной работы до пятидесяти лет, но не менее, чем на тридцать лет. Условия аренды земельного участка должны учитывать требования севооборота.

Решение хокима района по предоставлению хлопково-текстильному кластеру земельного участка в аренду принимается в течение не позднее 10 рабочих дней после принятия соответствующего решения Кабинета Министров Республики Узбекистан.

На основе решения хокима района с кластером заключается договор об аренде земельного участка, в котором в числе прочих указываются площади земельных участков по категориям земель, качество орошаемых земель, сроки предоставления земель в аренду, права и обязанности сторон, ответственность хлопково-текстильного кластера за выполнение принятых обязательств по бизнес-плану и соответствие установленным критериям, а также в случае допущения ухудшения состояния земельных участков.

19. Закрепление земельных участков для организации хлопково-текстильного производства осуществляется путем предоставления права заключения между организатором и фермерскими хозяйствами прямых договоров–контрактации на выращивание и поставку хлопка-сырца сроком не менее чем на три года.

Успешно работающие хлопково-текстильные производства на основе решения хокима в районе основной деятельности имеют приоритетное право заключать договор аренды земельного участка, не обремененного другими обязательствами, на условиях хлопково-текстильного кластера.

Заключение договоров контрактации по выращиванию и поставке хлопка-сырца между участниками хлопково-текстильного производства осуществляется не позднее десяти дней после принятия решения Кабинета Министров Республики Узбекистан по определению прогнозных объемов производства хлопка-сырца и сортовом размещении хлопчатника на новый урожай.

Договора контрактации по выращиванию и поставке хлопка-сырца должны предусматривать предмет договора, количество, качество, стоимость (по сортам) продукции, общую сумму договора, порядок, форму и сроки расчетов, платежные и почтовые реквизиты, права и обязанности сторон, порядок и условия поставки продукции, пункты и период (сроки) приема-передачи (выполнения работ, оказания услуг), требования к таре и упаковке, имущественную ответственность сторон в случае неисполнения или недолжного исполнения договорных обязательств, порядок разрешения споров, а также другие существенные условия.

20. В случае, если в бизнес-плане или других документах, представленных заявителем для получения права по организации хлопково-текстильного производства и кластера, предусматривалась необходимость предоставления организатору земельных участков для размещения зданий и сооружений, то такие земельные участки выделяются из земель несельскохозяйственного назначения на основе соответствующего решения хокима района (города) без проведения аукциона или конкурсных торгов.

 

IV. Права и обязанности участников хлопково-текстильного производства и кластера

21. Организаторы хлопково-текстильного производства и кластера имеют право:

самостоятельно определять поставщиков товаров (работ, услуг) и потребителей своих товаров (работ, услуг);

размещать сельскохозяйственные культуры исходя из условий договора аренды на выделенных им земельных участках;

требовать от Министерства сельского хозяйства обеспечения в своевременном и в полном объеме семенами хлопчатника;

самостоятельно производить семенной хлопок-сырец;

внедрять севооборот на выделенных земельных участках для повышения плодородия почв, улучшения мелиоративного состояния земель
и проведения мер по охране земель при обязательном выполнении параметров бизнес-плана и договора аренды;

вносить по согласованию с Советом фермерских, дехканских хозяйств и владельцев приусадебных земель района изменения в утвержденные агротехнологические карты;

использовать выделенные государством, в том числе через коммерческие банки, льготные финансовые ресурсы в соответствии с утвержденными (включая внесение изменений) технологическими картами;

требовать от Министерства водного хозяйства обеспечения своевременной поставки водных ресурсов;

осуществлять первичную переработку хлопка-сырца на хлопкоочистительном предприятии на давальческой основе либо на собственном или арендованном хлопкоочистительном предприятии;

свободно распоряжаться выращенной продукции и произведенными товарами (продукцией) за исключением вывоза за пределы республики хлопка-сырца и хлопкового волокна;

реализовывать объемы произведенного хлопкового волокна, превышающие потребность собственных производственных мощностей, отечественным потребителям через биржевые торги;

перерабатывать на собственных мощностях, либо реализовывать полученные семена хлопчатника масложировым предприятиям через биржевые торги или на давальческой основе
с последующей реализацией масложировой продукции через биржевые торги, а отходы переработки семян хлопчатника (шрот, шелуха) – по прямым договорам, в первую очередь фермерским хозяйствам, а также другим отечественным потребителям;

самостоятельно перерабатывать, реализовывать по прямым договорам или через биржевые торги дополнительную продукцию (линт, улюк и другие) отечественным потребителям.

22. Организаторам хлопково-текстильного производства также предоставляется право:

требовать в соответствии с заключенными договорами контрактации по выращиванию и поставке хлопка-сырца исполнение обязательств со стороны фермерских хозяйств в части своевременного осуществления агротехнических мероприятий, внедрения инновационных методов выращивания хлопка, направленных на повышение урожайности и улучшения состояния почвы;

нанимать специалистов в сфере сельского хозяйства, в том числе хлопководства, и требовать выполнения со стороны фермерских хозяйств рекомендаций специалистов;

вносить предложения хокиму района по прекращению деятельности фермерских хозяйств, не выполнивших свои обязательства по договорам контрактации и не соблюдающих требования и рекомендации организатора хлопково-текстильного производства. Прекращение деятельности фермерских хозяйств не освобождает стороны от исполнения контрактных обязательств.

Организаторы хлопково-текстильного производства и кластера имеют также другие права, предоставленные им в соответствии с законодательством Республики Узбекистан.

23. Фермерские хозяйства, заключившие договора контрактации по выращиванию и поставке хлопка-сырца в рамках хлопково-текстильного производства, имеют право:

требовать в соответствии с заключенным договором контрактации по выращиванию и поставке хлопка-сырца исполнение организаторами хлопково-текстильного производства и кластера обязательств в части своевременного финансирования агротехнических мероприятий и затрат по внедрению инновационных методов выращивания хлопка;

обращаться к хокимам районов с заявлением о содействии и прекращении договора контрактации соответственно при задержке и неисполнении обязательств со стороны хлопково-текстильных производств и/или кластеров. Прекращение договора контарктации не освобождает стороны от выполнения контрактных обязательств;

финансировать на самостоятельной основе агротехнические мероприятия по выращиванию хлопка-сырца.

24. Организаторы хлопково-текстильного производства и кластера обязаны:

выполнять принятые на себя в заявлении и соглашении инвестиционные обязательства по созданию вертикально интегрированных производственных процессов по полной переработке производимого хлопка-сырца и выпуску текстильной и/или швейно-трикотажной продукции;

начиная с урожая 2020 года внедрять систему обязательной сквозной маркировки и автоматизированной системы учета производимого хлопкового волокна;

соблюдать требования договора аренды земель;

обеспечивать эффективное использование земель в соответствии с назначением, внедрение водосберегающих технологий в сельскохозяйственном производстве, применять современные технологии повышения плодородия почв;

повышать эффективность интеграции науки и производства в сельскохозяйственном и текстильной отраслях.

своевременно финансировать агротехнические мероприятия и осуществлять поставку товаров и материалов на основе заявок фермерских хозяйств;

своевременно осуществлять расчеты с сельскохозяйственными товаропроизводителями за поставленную сельскохозяйственную продукцию согласно договорам контрактации.

25. Фермерские хозяйства, заключившие договора контрактации по выращиванию и поставке хлопка-сырца в рамках хлопково-текстильного производства, обязаны:

обеспечить выполнение всех обязательств по договорам контрактации на выращивание и поставку хлопка-сырца;

соблюдать требований договора аренды земель;

обеспечивать эффективное использование земель в соответствии с назначением, повышение плодородия почв, применение водосберегающих и природоохранных технологий, предотвращение ухудшения в регионе экологического состояния в результате своей хозяйственной деятельности;

соблюдать требования хлопково-текстильного производства по выполнению агротехнических мероприятий, в том числе сортовое размещение хлопчатника, методы посева, обработку земельных площадей и другие меры, направленные на повышение урожайности и плодородия почвы.

 

V. Меры государственной поддержки

26. Денежные средства, имущество, горюче-смазочные материалы, минеральные удобрения, средства защиты растений, регуляторы развития растений, дефолианты и иные химические средства, передаваемые организаторами хлопково-текстильного производства фермерским хозяйствам, а также распределение чистой прибыли, не являются объектом налогообложения.

27. Организаторам хлопково-текстильного производства и кластера выделяются кредиты для финансирования выращивания и поставки им хлопка-сырца за счет средств Фонда государственной поддержки сельского хозяйства при Министерстве финансов Республики Узбекистан (далее - Фонд) через обслуживающие коммерческие банки по процентной ставке не выше ставки рефинансирования, с предоставлением страхового полиса в качестве обеспечения. Для полного обеспечения финансирования нужд хлопково-текстильных производств и кластеров, коммерческие банки могут открывать для них кредитные линии, в том числе за счет ресурсов, привлекаемых от зарубежных банков.  По итогам сбора урожая, Фонд субсидирует 60 процентов выделенных кредитных средств в размере 8 процентных пунктов, но не более 50 процентов от ставки рефинансирования.

28. Фонд обеспечивает в установленном порядке и сроки открытие для организаторов хлопково-текстильного производства и кластера кредитных линий согласно агротехническим мероприятиям, с применением действующих условий финансирования выращивания фермерскими хозяйствами хлопка-сырца.

29. Средства, выделенные по льготной и субсидированной процентной ставке на выращивание хлопка-сырца, могут быть использованы исключительно для приобретения товаров (работ и услуг), необходимых для выращивания нового урожая хлопка-сырца, и не могут быть направлены на погашение ранее возникших обязательств владельцев счетов, не связанных с выращиванием нового урожая.

30. Дополнительные затраты на выращивание и поставку хлопка-сырца и расходы по приобретению сельскохозяйственной техники для фермерских хозяйств могут финансироваться организаторами хлопково-текстильного производства за счет собственных средств либо кредитов коммерческих банков, выдаваемых в том числе под залог экспортных контрактов на поставку текстильной и швейно-трикотажной продукции.

31. Кредиты Фонда выделяются на основе агротехнических мероприятий (карт) сроком на 11 месяцев. При этом погашение кредита осуществляется по истечение 11 месяцев, а исчисление срока погашения на каждый транш начинается с момента поступления средств хлопково-текстильным производствам и кластерам.

32. Сертификация хлопкового волокна, производимого для собственных нужд в рамках хлопково-текстильного производства и кластера, осуществляется в добровольной основе.

 

VI. Порядок осуществления мониторинга деятельности
хлопково-текстильного производства и кластера

33. Мониторинг деятельности хлопково-текстильного производства и кластера, ведется Министерством сельского хозяйства Республики Узбекистан.

При этом районный отдел сельского хозяйства ежеквартально вносит информацию о результатах мониторинга в хокимият района и управление сельского хозяйства области.

34. Управление сельского хозяйства области ежеквартально вносит информацию о деятельности хлопково-текстильных производств и кластеров в хокимият области и Министерство сельского хозяйства Республики Узбекистан.

35. Фактический объем поставки на заготовительные пункты хлопкоперерабатывающих заводов хлопка-сырца, выращиваемого на основе хлопково-текстильного производства и кластера, определяется на основе данных электронного онлайн мониторинга, осуществляемого Инспекцией по контролю за агропромышленным комплексом при Кабинете Министров Республики Узбекистан (далее – Инспекция).

Данные по результатам электронного онлайн мониторинга предоставляются в Государственный комитет Республики Узбекистан по статистике Инспекцией по форме ф. 1-paxta «Отчет о закупке хлопка-сырца».

VII. Порядок прекращения деятельности
хлопково-текстильного производства и кластера

36. Деятельность хлопково-текстильных производств и кластеров прекращается решением Кабинета Министров Республики Узбекистан на основании протокола Рабочей группы.

37. Основаниями для прекращения деятельности хлопково-текстильных производств и кластеров могут являться:

прекращение деятельности организаторов хлопково-текстильных производств и кластеров в соответствии с законодательством;

обращения организаторов хлопково-текстильных производств и кластеров о прекращении деятельности;

обоснованные обращения в Рабочую группу Председателя Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимов областей.

38. Обращения Председателя Совета Министров Республики Каракалпакстан и хокимов областей о прекращении деятельности организаторов хлопково-текстильных производств и кластеров могут предоставляться по окончании хлопкового сезона в случае:

наличия письменных обращений фермерских хозяйств, участвующих в хлопково-текстильных производствах и/или кластерах с обоснованными фактами о грубом и систематическом нарушении хлопково-текстильным производством договоров контрактации;

безнадежного невыполнения принятых обязательств в части реализации проектов по созданию вертикально-интегрированных производств согласно бизнес-плану;

невыполнения в течение трех лет без обоснованных причин заявленных в бизнес-плане объемов выращивания хлопка-сырца, углубленной переработки хлопка-волокна до готовой текстильной и/или швейно-трикотажной продукции.

39. При принятии решения Кабинета Министров о прекращении деятельности:

хлопково-текстильного производства и не определении нового организатора хлопково-текстильного производства и/или кластера, фермерские хозяйства заключают договора с территориальным подразделением АО «Узпахтасаноат» на поставку хлопка-сырца;

хлопково-текстильного кластера и не определении нового организатора хлопково-текстильного кластера, земельные площади под выращивание хлопка-сырца предоставляются в установленном порядке фермерским хозяйствам.

40. Споры, возникающие в связи с прекращением деятельности хлопково-текстильных производств и кластеров, рассматриваются в судебном порядке.

 

VIII. Ответственность сторон

41. Лица, нарушившие настоящее положение, несут ответственность в установленном законодательством порядке.

Умумий таклифлар: 0

695