ID Разработчик Дата размещения Дата завершения Кол-во предложений
4942 Агентство по развитию рынка капитала Республики Узбекистан 24/07/2019 06/08/2019 0

Обсуждение завершено

Закон Республика Узбекистан
О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Узбекистан
ID-4942

Статья 1. Внести в Кодекс Республики Узбекистан об административной ответственности, утвержденный Законом Республики Узбекистан от 22 сентября 1994 года № 2015-ХII (Ведомости Верховного Совета Республики Узбекистан, 1995 г., № 3, ст. 6; Ведомости Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 1995 г., № 9, ст. 193, № 12, ст. 269; 1996 г., № 5-6, ст. 69, № 9, ст. 144; 1997 г., № 2, ст. 56, № 4-5, ст. 126, № 9, ст. 241; 1998 г., № 3, ст. 38, № 5-6, ст. 102, № 9, ст. 181; 1999 г., № 1, ст. 20, № 5, ст. 124, № 9, ст. 229; 2000 г., № 5-6, ст. 153, № 7-8, ст. 217; 2001 г., № 1-2, ст. 23, № 9-10, ст.ст. 165, 182; 2002 г., № 1, ст. 20, № 9, ст. 165; 2003 г., № 1, ст. 8, № 5, ст. 67, № 9-10, ст. 149; 2004 г., № 1-2, ст. 18, № 5, ст. 90, № 9, ст. 171; 2005 г., № 1, ст. 18; Ведомости палат Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2005 г., № 9, ст. 312, № 12, ст.ст. 413, 417, 418; 2006 г., № 6, ст. 261, № 9, ст. 498, № 10, ст. 536, № 12, ст.ст. 656, 659; 2007 г., № 4, ст.ст. 158, 159, 164, 165, № 9, ст.ст. 416, 421, № 12, ст.ст. 596, 604, 607; 2008 г., № 4, ст.ст. 181, 189, 192, № 9, ст.ст. 486, 488, № 12, ст.ст. 640, 641; 2009 г., № 1, ст. 1, № 9, ст.ст. 334, 335, 337, № 10, ст. 380, № 12, ст.ст. 462, 468, 470, 472, 474; 2010 г., № 5, ст.ст. 175, 179, № 6, ст. 231, № 9, ст.ст. 335, 339, 341, № 10, ст. 380, № 12, ст.ст. 468, 473, 474; 2011 г., № 1, ст. 1, № 4, ст.ст. 104, 105, № 9, ст.ст. 247, 252, № 12/2, ст. 365; 2012 г., № 4, ст. 108, № 9/1, ст. 242, № 12, ст. 336; 2013 г., № 4, ст. 98, № 10, ст. 263; 2014 г., № 1, ст. 2, № 5, ст. 130, № 9, ст. 244, № 12, ст.ст. 341, 343; 2015 г., № 6, ст. 228, № 8, ст.ст. 310, 312, № 12, ст. 452; 2016 г., № 1, ст. 2, № 4, ст. 125, № 9, ст. 276, № 12, ст.ст. 383, 385; 2017 г., № 4, ст. 137, № 6, ст. 300, № 9, ст. 510, № 10, ст. 605; 2018 г., № 1, ст.ст. 1, 4, 5, № 4, ст. 224, № 7, ст.ст. 430, 431, 432, № 10, ст.ст. 673, 679; 2019 г., № 1, ст.ст. 1, 3, 5, № 3, ст.ст. 161, 165, 166, № 5, ст.ст. 259, 261, 267, 268, № __, ст. __), следующие изменения и дополнения:

1) статью 1741изложить в следующей редакции:

«Статья 1741. Нарушение законодательства о рынке ценных бумаг

Неопубликование или несвоевременное опубликование информации

об эмитентах, ценных бумагах и их владельцах, отчетов, а также непредставление или несвоевременное представление уполномоченному государственному органу по регулированию рынка ценных бумаг отчетов или информации –

влечет наложение штрафа на должностных лиц – от пяти до семи минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка выпуска ценных бумаг эмитентами,

не повлекшее за собой материальный ущерб владельцам ценных бумаг и инвесторам, –

влечет наложение штрафа на должностных лиц от пяти до семи минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка выпуска ценных бумаг эмитентами, повлекшее за собой мелкий или небольшой ущерб владельцам ценных бумаг и инвесторам, –

влечет наложение штрафа на должностных лиц от десяти до пятнадцати минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка совершения и регистрации сделок

с ценными бумагами участниками рынка ценных бумаг, –

влечет наложение штрафа на граждан от одного до трех, а должностных лиц от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка выкупа ценных бумаг и расчета

с владельцами ценных бумаг при реорганизации и ликвидации эмитента –

влечет наложение штрафа на граждан от трех до пяти, а на должностных лиц - от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка учета и отчетности по владельцам ценных бумаг и инвесторам, операциям с ценными бумагами –

влечет наложение штрафа на должностных лиц от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Невыплата или неполная выплата либо нарушение порядка выплаты соответствующих доходов владельцам ценных бумаг и инвесторам –

влечет наложение штрафа на должностных лиц от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Манипулирование и использование инсайдерской информации на рынке ценных бумаг, не повлекшее за собой материальный ущерб владельцам ценных бумаг, инвесторам и эмитентам –

влечет наложение штрафа на граждан от пяти до семи, а на должностных лиц – от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Манипулирование и использование инсайдерской информации на рынке ценных бумаг, повлекшее за собой мелкий или небольшой ущерб владельцам ценных бумаг, инвесторам и эмитентам –

влечет наложение штрафа на граждан от десяти до пятнадцати,

а на должностных лиц – от пятнадцати до двадцати минимальных размеров заработной платы.

Уклонение от исполнения, несвоевременное или ненадлежащее исполнение предписаний уполномоченного государственного органа по регулированию рынка ценных бумаг об устранении правонарушений –

влечет наложение штрафа на должностных лиц от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Введение в заблуждение владельцев ценных бумаг, инвесторов и уполномоченного органа по регулированию рынка ценных бумаг путем распространения (предоставления) заведомо недостоверных сведений –

влечет наложение штрафа на должностных лиц от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Совершение правонарушений, предусмотренных частями третьей, четвертой, седьмой, восьмой, девятой, десятой и одиннадцатой настоящей статьи, повторно

в течение года после применения административного взыскания –

влечет наложение штрафа на граждан от десяти до пятнадцати, а на должностных лиц – от двадцати до тридцати минимальных размеров заработной платы.»

2) дополнить статьями 1742 и 1743следующего содержания:

«Статья 1742. Нарушение законодательства об акционерных обществах и защите прав акционеров

Неуведомление или ненадлежащее уведомление о созыве общего собрания акционеров, незаконный отказ от созыва внеочередного общего собрания акционеров по требованию ревизионной комиссии (ревизора) общества или акционера (акционеров), являющегося владельцем не менее чем пяти процентов голосующих акций общества, незаконный отказ акционерам (акционеру), внесшим вопрос или представившим предложение о включении вопроса в повестку дня общего собрания акционеров или кандидата в список кандидатур для голосования по выборам в наблюдательный совет, ревизионную комиссию (ревизора) общества и исполнительный орган, искажение сведений и результатов при подсчёте голосов акционеров при голосовании, нарушение прав акционера (акционеров) на выдвижение кандидатов в органы управления общества и ревизионную комиссию (ревизоры) общества, нарушение установленного срока направления решения наблюдательного совета общества о созыве внеочередного общего собрания акционеров или решения об отказе от его созыва лицам, требующим созыва, –

влечет наложение штрафа на должностных лиц – от пяти до семи минимальных размеров заработной платы.

То же правонарушение, совершенное повторно после применения административного взыскания, –

влечет наложение штрафа на должностных лиц – от десяти до пятнадцати минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка совершения сделок с аффилированными лицами общества, не повлекшее за собой материальный ущерб акционерному обществу и (или) акционерам, –

влечет наложение штрафа на граждан от пяти до семи, а на должностных лиц – от семи до десяти минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка совершения сделок с аффилированными лицами, повлекшее за собой мелкий или небольшой ущерб акционерному обществу и (или) акционерам, –

влечет наложение штрафа на граждан от семи до десяти, а на должностных лиц – от пятнадцати до двадцати минимальных размеров заработной платы.

Нарушение установленного порядка и сроков хранения документов акционерным обществом, –

влечет наложение штрафа на должностных лиц – от трех до пяти минимальных размеров заработной платы;

Статья 1743. Нарушение законодательства о деятельности по организации лотерей

Нарушение порядка изготовления и хранения билетов игр –

влечет наложение штрафа на должностных лиц в размере от десяти до пятнадцати минимальных размеров заработной платы.

Распространение лотерейных билетов лицам, не достигшим совершеннолетия, –

влечет наложение штрафа на граждан в размере от пяти до десяти минимальных размеров заработной платы; на должностных лиц – от десяти до пятнадцати минимальных размеров заработной платы.

Проведение розыгрышей с применением технологий и оборудования, полностью не исключающих какое-либо воздействие человеческого фактора на процесс случайного отбора выигрышных билетов –

влечет наложение штрафа на должностных лиц в размере от двадцати пяти до тридцати пяти минимальных размеров заработной платы.

Нарушение порядка, сроков и условий выплаты (выдачи) выигрышей, определенных условиями, утвержденными лицензирующим органом, –

влечет наложение штрафа на должностных лиц в размере от десяти до пятнадцати минимальных размеров заработной платы.

Непредставление в лицензирующий орган ежеквартальных отчетов, а также полного отчета об итогах проведения игр по их завершению -

влечет наложение штрафа на должностных лиц в размере от десяти до пятнадцати минимальных размеров заработной платы.

Совершение правонарушения, предусмотренного настоящей статьей, повторно в течение года после применения административного взыскания, –

влечет наложение штрафа от тридцати пяти до пятидесяти минимальных размеров заработной платы.»;

3) дополнить статьей 1744следующего содержания:

«Статья 1744. Невыполнение решений и предписаний уполномоченного государственного органа по регулированию рынка ценных бумаг и его территориальных органов

Невыполнение предписаний уполномоченного государственного органа по регулированию рынка ценных бумаг и его территориальных органов об устранении нарушений и их решений о взыскании финансовых санкций, –

влечёт наложение штрафа на граждан от семи до десяти минимальных размеров заработной платы; на должностных лиц – от тридцати до пятидесяти минимальных размеров заработной платы.»;

4) в части первой статьи 245 слово «1741» исключить;

5) дополнить статьей 2683 следующего содержания:

«Статья 2683. Органы по развитию рынка капитала

Органам Агентства по развитию рынка капитала Республики Узбекистан подведомственны дела об административных правонарушениях, предусмотренные статьями 1741–1743 настоящего Кодекса.

Рассматривать дела об административных правонарушениях и применять административные взыскания в виде наложения штрафа от имени органа, указанного в части первой настоящей статьи, вправе:

руководитель органа и его заместители – до пятидесяти минимальных размеров заработной платы;

руководители территориальных управлений органа и их заместители – до тридцати минимальных размеров заработной платы.

Органы, указанные в части первой настоящей статьи уполномочен выставлять инкассовое поручение на банковские счета хозяйствующих субъектов – участников рынка ценных бумаг в целях взыскания финансовых санкций.».

1-модда. Ўзбекистон Республикасининг 1994 йил 22 сентябрда қабул қилинган 2015-XII-сонли Қонуни билан тасдиқланган Ўзбекистон Республикасининг маъмурий жавобгарлик тўғрисидаги кодексига (Ўзбекистон Республикаси Олий Кенгашининг Ахборотномаси, 1995 йил, № 3, 6-модда; Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлисининг Ахборотномаси, 1995 йил, № 9, 193-модда, № 12, 269-модда; 1996 йил, № 5–6, 69-модда, № 9, 144-модда; 1997 йил, № 2, 56-модда, № 4-5, 126-модда, № 9, 241-модда; 1998 йил, № 3, 38-модда, № 5-6, 102-модда, № 9, 181-модда; 1999 йил, № 1, 20-модда, № 5, 124-модда, № 9, 229-модда; 2000 йил, № 5-6, 153-модда, № 7–8, 217-модда; 2001 йил, № 1-2, 23-модда, № 9–10, 165, 182-моддалар; 2002 йил, № 1, 20-модда, № 9, 165-модда; 2003 йил, № 1, 8-модда, № 5, 67-модда, № 9-10, 149-модда; 2004 йил, № 1–2, 18-модда, № 5, 90-модда, № 9, 171-модда; 2005 йил, № 1, 18-модда; Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси палаталарининг Ахборотномаси, 2005 йил, № 9, 312-модда, № 12, 413, 417, 418-моддалар; 2006 йил, № 6, 261-модда, № 9, 498-модда, № 10, 536-модда, № 12, 656, 659-моддалар; 2007 йил, № 4, 158, 159, 164, 165-моддалар, № 9, 416, 421-моддалар, № 12, 596, 604, 607-моддалар; 2008 йил, № 4, 181, 189, 192-моддалар, № 9, 486, 488-моддалар, № 12, 640, 641-моддалар; 2009 йил, № 1, 1-модда, № 9, 334, 335, 337-моддалар, № 10, 380-модда, № 12, 462, 468, 470, 472, 474-моддалар; 2010 йил, № 5, 175, 179-моддалар, № 6, 231-модда, № 9, 335, 339, 341-моддалар, № 10, 380-модда, № 12, 468, 473, 474-моддалар; 2011 йил, № 1, 1-модда, № 4, 104, 105-моддалар, № 9, 247, 252-моддалар, № 12/2, 365-модда; 2012 йил, № 4, 108-модда, № 9/1, 242-модда, № 12, 336-модда; 2013 йил, № 4, 98-модда, № 10, 263-модда; 2014 йил, № 1, 2-модда, № 5, 130-модда, № 9, 244-модда, № 12, 341, 343-моддалар; 2015 йил, № 6, 228-модда, № 8, 310, 312-моддалар, № 12, 452-модда; 2016 йил, № 1, 2-модда, № 4, 125-модда, № 9, 276-модда, № 12, 383, 385-моддалар; 2017 йил, № 4, 137-модда, № 6, 300-модда, № 9, 510-модда, № 10, 605-модда; 2018 йил, № 1, 1, 4, 5-моддалар, № 4, 224-модда, № 7, 430, 431, 432-моддалар, № 10, 673, 679-моддалар; 2019 йил, № 1, 1, 3, 5-моддалар, № 3, 161, 165, 166-моддалар, № 5, 259, 261, 267, 268-моддалар) қуйдаги ўзгартиришлар ва қўшимчалар киритилсин:

1741-модда қуйидаги таҳрирда баён этилсин:

“1741-модда Қимматли қоғозлар бозори тўғрисидаги қонун ҳужжатларини бузиш.

Эмитентлар, қимматли қоғозлар ва уларни эгалари тўғрисидаги ахборотни, ҳисоботларни эълон қилмаслик ёки ўз вақтида эълон қилмаслик, шунингдек қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича ваколатли давлат органига ҳисоботлар ёхуд ахборотни топширмаслик ёки ўз вақтида топширмаслик, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг беш бараваридан етти бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Эмитентлар томонидан қимматли қоғозлар чиқариш тартибини бузиш қимматли қоғозлар эгалари ва инвесторларга моддий зарар етказмаган бўлса, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг беш бараваридан етти бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Қимматли қоғозларни чиқаришнинг белгиланган тартибини эмитентлар томонидан бузиш қимматли қоғозлар эгалари ва инвесторларга оз миқдорда ёки кўп бўлмаган миқдорда зарар етказилишига олиб келган бўлса, –

мансабдор шахсларга энг кам ойлик иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Қимматли қоғозларга доир битимлар тузиш ва уларни рўйхатдан ўтказишнинг белгиланган тартибини қимматли қоғозлар бозорининг иштирокчилари томонидан бузиш, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг бир бараваридан уч бараваригача, мансабдор шахсларга эса – етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Эмитентни қайта ташкил этиш ва тугатишда қимматли қоғозларни сотиб олиш ва қимматли қоғозлар эгалари билан ҳисоб-китоб қилишнинг белгиланган тартибини бузиш, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг уч бараваридан беш бараваригача, мансабдор шахсларга эса – етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Қимматли қоғозлар эгалари ва инвесторлар, қимматли қоғозлар билан амалга ошириладиган операциялар бўйича ҳисоб ва ҳисоботнинг белгиланган тартибини бузиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Тегишли даромадларни қимматли қоғозлар эгаларига ва инвесторларга тўламаслик ёки тўлиқ тўламаслик ёҳуд тўлаш тартибини бузиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Қимматли қоғозлар бозорида ҳийла-найранг ишлатиш ва инсайдер ахборотдан фойдаланиш, қимматли қоғозлар эгалари, инвесторлар ва эмитентларга моддий зарар етказмайдиган бўлса,

фуқароларга энг кам иш ҳақининг уч бараваридан беш бараваригача, мансабдор шахсларга эса – етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Қимматли қоғозлар бозорида ҳийла-найранг ишлатиш ва инсайдер ахборотдан фойдаланиш, қимматли қоғозлар эгалари, инвесторлар ва эмитентларга оз миқдорда ёки кўп бўлмаган миқдорда моддий зарар етказадиган бўлса, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача, мансабдор шахсларга эса – ўн беш бараваридан йигирма бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича ваколатли давлат органининг ҳуқуқбузарликларга барҳам бериш тўғрисидаги кўрсатмаларини бажаришдан бўйин товлаш, ўз вақтида ёки лозим даражада бажармаслик, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Қимматли қоғозлар эгалари, инвесторлар ва қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича ваколатли органини атайин нотўғри маълумотлар тарқатиш (тақдим этиш) орқали чалғитиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Ушбу модданинг учинчи, тўртинчи, еттинчи, саккизинчи, тўққизинчи, ўнинчи ва ўн биринчи қисмларида назарда тутилган ҳуқуқбузарликларни маъмурий жазо чораси қўлланилганидан кейин бир йил давомида такрор содир этиш, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача, мансабдор шахсларга эса – йигирма бараваридан ўттиз бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.”

2) қуйидаги мазмундаги 1742 ва 1743-моддалар билан тўлдирилсин:

“1742-модда. Акциядорлик жамиятлари ва акциядорларнинг ҳуқуқларини ҳимоя қилиш тўғрисидаги қонун ҳужжатларини бузиш.

Акциядорларнинг умумий йиғилишини чақириш ва ўтказишга тайёргарлик кўришнинг ўрнатилган тартибини бузиш, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг бир бараваридан уч бараваригача, мансабдор шахсларга эса – уч бараваридан беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Акциядорларнинг умумий йиғилишини чақириш тўғрисида хабар бeрмаслик ёки нотўғри хабар бериш, жамият тафтиш комиссиясининг (тафтишчисининг) ёки жамият овоз берувчи акцияларининг камида беш фоизига эгалик қилувчи акциядорнинг (акциядорларнинг) талабига кўра акциядорларнинг навбатдан ташқари умумий йиғилишини чақиришни ноқонуний рад этиш, акциядорларнинг умумий йиғилишининг кун тартибига масалани киритган ёки номзодни жамият кузатув кенгашига, тафтиш комиссиясига (тафтишчилигига) ва ижроия органига сайлов бўйича овоз бериш учун номзодлар рўйхатига киритиш таклифини тақдим этган акциядорларга (акциядорга) ноқонуний рад этиш, овоз бeришдаги акционeрларнинг овозини санашда маълумотларни ва ҳисоб-китоб натижаларини бузиб кўрсатиш, жамиятнинг бошқарув органларига ва тафтиш комиссиясига (тафтишчилигига) номзодлар кўрсатиш ҳуқуини бузилиши, жамият кузатув кенгашининг акциадорларнинг умумий йиғилишининг навбатдан ташқари чақируви тўғрисидаги ёки чақирувни талаб қилувчи шахсларга уни рад этилганлиги тўғрисидаги қарорини юборишнинг ўрнатилган тартибини бузиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг беш бараваридан етти бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Худди шундай ҳуқуқбузарлик маъмурий жазо чораси қўлланилганидан кейин бир йил давомида такрор содир этилган бўлса, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Аффилланган шахслар билан битимлар тузишнинг белгиланган тартибини бузиш, акциядорлар жамиятига ва (ёки) акциадорга моддий зарар етказмаган бўлса, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг беш бараваридан етти бараваригача, мансабдор шахсларга эса – етти бараваридан ўн бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Аффилланган шахслар билан битимлар тузишнинг белгиланган тартибини бузиш, акциадорлик жамиятига ва (ёки) акциядорларга оз миқдорда ёки кўп бўлмаган миқдорда моддий зарар етказган бўлса,

фуқароларга энг кам иш ҳақининг етти бараваридан ўн бараваригача, мансабдор шахсларга эса – ўн беш бараваридан йигирма бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Акциядорлик жамияти томонидан ҳужжатларни сақлашнинг белгиланган тартиби ва муддатларини бузиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг уч бараваридан беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

1743-модда. Лотереяларни ташкил этиш фаолияти тўғрисидағи қонун ҳужжатларини бузиш

Ўйин чипталарини таёрлаш ва сақлаш тартибини бузиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Лотерея чипталарини вояга етамаган шахсларга тарқатиш, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг беш бараваридан ўн бараваригача, мансабдор шахсларга эса – ўн бараваридан ўн беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Ютуқли чипталарни тасодифий танлаб олиш жараёнида инсон омилини тўлиқ бартараф этмайдиган технологиялар ва асбоб-ускуналаридан фойдаланилган ҳолда ўйнлар ўтказиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг йигирма беш бараваридан ўттиз беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Лицензияловчи орган томонидан тасдиқланган шартларда белгиланган ютуқлар тўлови (бериш) тартиби, муддатлари ва шартларини бузиш, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Лицензияловчи органга чораклик ҳисоботларни тақдим этмаслик, шунингдек уйинларни ўтказиш якуни тўғрисида тўлиқ ҳисоботни тақдим этмаслик, –

мансабдор шахсларга энг кам иш ҳақининг ўн бараваридан ўн беш бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.

Мазкур моддада назарда тутилган ҳуқуқбузарликларни маъмурий жазо чораси қўлланилганидан кейин бир йил давомида такрор содир этиш, –

энг кам иш ҳақининг ўттиз беш бараваридан эллик бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.”

3) қуйидаги мазмундаги 1744-модда билан тўлдирилсин:

“1744-модда. Қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича ваколатли давлат органи ва унинг ҳудудий органлари қарорлари ва кўрсатмаларини бажармаслик

Қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича ваколатли давлат органи ва унинг ҳудудий органларининг қонун бузулишларини бартараф этиш тўғрисидаги кўрсатмалари ва уларнинг молиявий санкцияларни ундириш тўғрисидаги қарорларини бажармаслик, –

фуқароларга энг кам иш ҳақининг беш бараваридан етти бараваригача, мансабдор шахсларга эса – ўттиз бараваридан эллик бараваригача миқдорда жарима солишга сабаб бўлади.”;

4) 245-модданинг биринчи қисмидан “1741” деган сўз чиқариб ташлансин.

5) қуйидаги мазмундаги 2683-модда билан тўлдирилсин:

“2683-модда. Капитал бозорини ривожлантириш бщйича органлар

Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш бўйича агентлик органларига мазкур Кодекс 1741-1743-моддаларида назарда тутилган маъмурий ҳуқуқбузарликлар тўғрисидаги ишлар тааллуқлидир.

Маъмурий ҳуқуқбузарлик тўғрисидаги ишларни кўриб чиқиш ва жарима солиш тарзида маъмурий жазо чораларини қўллаш ҳуқуқига ушбу модданинг биринчи қисмида кўрсатилган органлар номидан қуйидагилар эга:

органнинг раҳбари ва унинг ўринбосарлари энг кам иш ҳақининг эллик баравари миқдоригача;

органнинг ҳудудий бошқармалари раҳбарлари ва уларнинг ўринбосарлари энг кам иш ҳақининг ўттиз баравари миқдордагача;

ушбу модданинг биринчи қисмида кўрсатилган органлар молиявий санкцияларни ундириш мақсадида қимматли қоғозлар бозори иштирокчилари бўлган хўжалик юритувчи субъектларининг банк ҳисобварақларига инкассо топшириқномаларини қўйиш ваколатига эга.”.

Статья 2. Внести в Налоговый кодекс Республики Узбекистан, утвержденный Законом Республики Узбекистан от 25 декабря 2007 года № ЗРУ-136 (Ведомости палат Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2007 г., приложение 1 к № 12; 2008 г., № 12, ст. 639; 2009 г., № 9, ст.ст. 330, 331, № 12, ст.ст. 470, 472, 473; 2010 г., № 5, ст. 178, № 9, ст.ст. 334, 335, 336, 337, № 10, ст. 380, № 12, ст. 474; 2011 г., № 1, ст. 1, № 9, ст. 248, № 12/2, ст.ст. 364, 365; 2012 г., № 4, ст. 106, № 9/1, ст. 238, № 12, ст.ст. 334, 336; 2013 г., № 10, ст. 263, № 12, ст. 349; 2014 г., № 1, ст. 2, № 9, ст. 244, № 12, ст.ст. 341, 343; 2015 г., № 8, ст. 312, № 12, ст.ст. 452, 454; 2016 г., № 4, ст. 125, № 9, ст. 276, № 12, ст.ст. 383, 384, 385; 2017 г., № 4, ст. 137, № 6, ст. 300, № 9, ст. 510, № 10, ст. 605, № 12, ст. ст. 772, 773; 2018 г., № 1, ст.ст. 1, 4, № 4, ст. 224, № 7, ст.ст. 431, 433, № 10, ст. 676, № __, ст. __), следующие изменения и дополнения:

1) пункт 23 статьи 329 изложить в следующей редакции:

«23) Агентство по развитию рынка капитала Республики Узбекистан

и его территориальные управления – по искам, подаваемым в суды

в соответствии с полномочиями Агентства;»;

2) пункт 11 статьи 330 изложить в следующей редакции:

«11) Агентство по развитию рынка капитала Республики Узбекистан

и его территориальные управления – по искам, подаваемым в суды

в соответствии с полномочиями Агентства;»;

3) часть первую статьи 3301 дополнить пунктом 14 следующего содержания:

«14) Агентство по развитию рынка капитала Республики Узбекистан

и его территориальные управления – по искам, подаваемым в суды

в соответствии с полномочиями Агентства».

2-модда. Ўзбекистон Республикасининг 2007 йил 25 декабрдаги ЎРҚ-136-сонли қонуни билан тасдиқланган Ўзбекистон Республикаси Солиқ кодексига (Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси палаталарининг Ахборотномаси, 2007 йил, 12-сонга 1-илова; 2008 йил, № 12, 639-модда; 2009 йил, № 9, 330, 331-моддалар, № 12, 470, 472, 473-моддалар; 2010 йил, № 5, 178-модда, № 9, 334, 335, 336, 337-моддалар, № 10, 380-модда, № 12, 474-модда; 2011 йил, № 1, 1-модда, № 9, 248-модда, № 12/2, 364, 365-моддалар; 2012 йил, № 4, 106-модда, № 9/1, 238-модда, № 12, 334, 336-моддалар; 2013 йил, № 10, 263-модда, № 12, 349-модда; 2014 йил, № 1, 2-модда, № 9, 244-модда, № 12, 341, 343-моддалар; 2015 йил, № 8, 312-модда, № 12, 452, 454-моддалар; 2016 йил, № 4, 125-модда, № 9, 276-модда, № 12, 383, 384, 385-моддалар; 2017 йил, № 4, 137-модда, № 6, 300-модда, № 9, 510-модда, № 10, 605-модда, № 12, 772, 773-моддалар; 2018 йил, № 1, 1, 4-моддалар, № 4, 224-модда, № 7, 431, 433-моддалар, № 10, 676-модда, № __, -модда. __), қуйидаги ўзгартишлар ва қўшимчалар киритилсин:

1) 329-модданинг йигирма учинчи банди қуйидаги таҳрирда баён этилсин:

“23) Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги ва унинг ҳудудий бошқармалари Агентлик ваколатларига мувофиқ судларга бериладиган даъволари бўйича;”;

2) 330-модданинг ўн биринчи банди қуйидаги таҳрирда баён этилсин:

“11) Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги ва унинг ҳудудий бошқармалари Агентлик ваколатларига мувофиқ судларга бериладиган даъволари бўйича;”;

3) 3301-модданинг биринчи қисми қуйидаги таҳрирдаги 14-банд билан тўлдирилсин:

“14) Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги ва унинг ҳудудий бошқармалари Агентлик ваколатларига мувофиқ судларга бериладиган даъволари бўйича.”.

Статья 3. Внести в Закон Республики Узбекистан от 2 июля 1992 года № 625-XII «О биржах и биржевой деятельности» (в редакции Закона Республики Узбекистан от 12 сентября 2014 года № ЗРУ-375) (Ведомости Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2001 г., № 9-10, ст. 171; Ведомости палат Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2005 г., № 9, ст. 311; 2006 г., № 10, ст. 536; 2009 г., № 9, ст. 337; 2013 г., № 10, ст. 263; 2014 г., № 38, ст. 481, № __, ст. __), следующие изменения:

1) часть первую статьи 9 изложить в следующей редакции:

«Регулирование деятельности товарно-сырьевых бирж осуществляется уполномоченным органом в порядке, устанавливаемом Кабинетом Министров Республики Узбекистан.»;

2) статью 9 дополнить частью третьей следующего содержания:

«Регулирование деятельности фондовых бирж осуществляется Агентством по развитию рынка капитала Республики Узбекистан.»;

3) статью 16 дополнить частью седьмой следующего содержания:

«Информация о сделке, совершенной на фондовой бирже, предоставляется Агентству по развитию рынка капитала Республики Узбекистан по его запросу в целях осуществления возложенных на него задач в соответствии с законодательством.».

3-модда. Ўзбекистон Республикасининг 1992 йил 2 июлда қабул қилинган «Биржалар ва биржа фаолияти тўғрисида»ги 625–XII-сонли Қонунига (Ўзбекистон Республикасининг 2014 йил 12 сентябрда қабул қилинган 375-сонли Қонуни таҳририда) (Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлисининг Ахборотномаси, 2001 йил, № 9-10, 171-модда; Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси палаталарининг Ахборотномаси, 2005 йил, № 9, 311-модда; 2006 йил, № 10, 536-модда; 2009 йил, № 9, 337-модда; 2013 йил, № 10, 263-модда; 2014 йил, № 38, 481-модда, № __, -модда. __), қуйидаги ўзгартишлар киритилсин:

1) 9-модданинг биринчи қисми қуйидаги таҳрирда баён этилсин:

“Товар-хом ашё биржанинг фаолиятини тартибга солиш ваколатли орган томонидан Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси белгилайдиган тартибда амалга оширилади.”;

2) 9-модда қуйидаги таҳрирдаги учинчи қисм билан тўлдирилсин:

“Фонд биржалари фаолиятини тартибга солиш Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги томонидан амалга оширилади.”;

3) 16-модданинг еттинчи қисми қуйидаги таҳрирда баён этилсин:

“Фонд биржасида амалга оширилган битим тўғрисидаги ахборот Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги сўровига кўра унинг қонун ҳужжатларига мувофиқ ўз зиммасига юклатилган вазифаларни амалга ошириш мақсадида тақдим этилади.”.

Статья 4. Внести в Закон Республики Узбекистан от 22 июля 2008 года №ЗРУ-163 «О рынке ценных бумаг» (в редакции Закона Республики Узбекистан от 3 июня 2015 года № ЗРУ-387) (Ведомости палат Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2015 г., № 6, ст. 227; 2018 г., № 1, ст. 1; 2019 г., № _, ст. _) следующие изменения:

1) в абзаце двадцать третьем части первой статьи 3 слово «исключительно» исключить;

2) часть третью статьи 16 изложить в следующей редакции:

«При совершении сделок с эмиссионными ценными бумагами на фондовой бирже продавец уплачивает сбор в Фонд содействия развитию рынка капитала

в размере 0,01 процента от суммы сделки. При этом доходы продавца, в том числе нерезидента Республики Узбекистан по совершенной сделке не облагаются налогом на прибыль юридических лиц и налогом на доходы физических лиц».

3) в абзаце шестом части второй статьи 55 слова «проводит их аттестацию» заменить словами «организует проведение их аттестации»;

4) в части первой статьи 56 дополнить абзац седьмой следующего содержания:

«взыскивать штрафы, в установленном законодательством порядке

с хозяйствующих субъектов и их должностных лиц за нарушение законодательства о рынке ценных бумаг»;

5) дополнить статьей 571 следующего содержания:

«Статья 571. Финансовые санкции за нарушения законодательства о рынке ценных бумаг

При нарушении законодательства о рынке ценных бумаг уполномоченный государственный орган по регулированию рынка ценных бумаг и его территориальные органы могут применять к хозяйствующим субъектам – участникам рынка ценных бумаг следующих финансовых санкций:

уклонение от исполнения, несвоевременного или ненадлежащего исполнения предписания об устранении нарушений, совершенное повторно в течение года после применения административного взыскания к должностному лицу, –

влечет наложение финансовых санкций от семидесяти до двухсот минимальных размеров заработной платы.

нарушение установленного порядка выпуска ценных бумаг эмитентами, повлекшее мелкий или небольшой ущерб владельцам ценных бумаг и инвесторам, –

влечет наложение финансовых санкций в размере пяти процентов от объема выпуска ценных бумаг;

нарушение установленного порядка совершения и регистрации сделок

с ценными бумагами профессиональными участниками рынка ценных бумаг, –

в размере пяти процентов от суммы сделки с ценными бумагами, а при повторном совершении данного нарушения, – влечет наложение финансовых санкций в размере десяти процентов от суммы сделки с ценными бумагами;

введение в заблуждение владельцев ценных бумаг, инвесторов или уполномоченного органа по регулированию рынка ценных бумаг путем распространения (предоставления) заведомо недостоверных сведений, –

влечет наложение финансовых санкций до четырехсот минимальных размеров заработной платы.

В случае одновременного выявления нескольких нарушений, указанных

в части первой настоящей статьи, применяется наибольший размер финансовых санкций.

Взыскание примененных финансовых санкций, превышающих

в совокупности двадцать процентов от суммы активов хозяйствующего субъекта на последнюю отчетную дату, осуществляется с предоставлением ему рассрочки уплаты взыскиваемой суммы ежемесячными платежами в течение шести месяцев со дня принятия решения о взыскании.

Допускается одновременное применение финансовых санкций за выявленное нарушение к хозяйствующим субъектам – участникам рынка ценных бумаг и их должностным лицам. Применение финансовых санкций к хозяйствующим субъектам не исключает привлечение их должностных лиц к административной ответственности.

Решения о применении финансовых санкций к хозяйствующим субъектам могут быть обжалованы в вышестоящем органе управления по регулированию рынка ценных бумаг, если решение принимал территориальный орган. В случае принятия решения о применении финансовых санкций центральным аппаратом органа по регулированию рынка ценных бумаг, то данное решение может быть обжаловано в суде.

4-модда. Ўзбекистон Республикасининг 2008 йил 22 июнда қабул қилинган “Қимматли қоғозлар бозори тўғрисида”ги ЎРҚ-163– сонли Қонунига (Ўзбекистон Республикасининг 2015 йил 3 июндаги ЎРҚ-387-сонли Қонуни таҳририда) (Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси палаталарининг Ахборотномаси, 2008 йил, № 7, 354-модда; 2009 йил, № 9, 337-модда, № 12, 464-модда; 2012 йил, № 12, 336-модда; 2013 йил, № 4, 98-модда, № 10, 263-модда; 2014 йил, № 1, 2-модда, № 5, 130-модда, № 9, 244-модда; 2015 й., 6-сон, 227-модда; 2018 й., 1-сон, 8-модда; № __, -модда. __), қуйидаги ўзгартишлар киритилсин:

1) 3-модданинг биринчи қисмининг йигирма учинчи хатбошисидаги “фақат” деган сўз чиқариб ташлансин;

2) 16-модданинг учинчи қисми қуйидаги таҳрирда баён этилсин:

“Фонд биржасида эмиссиявий қимматли қоғозларга доир битимлар тузилганда сотувчи Капитал бозорини ривожлантиришга кўмаклашиш жамғармасига битим суммасининг 0,01 фоизи миқдорида йиғим тўлайди. Бунда сотувчининг, шу жумладан Ўзбекистон Республикаси норезидентининг тузилган битим бўйича даромадларига юридик шахслардан олинадиган фойда солиғи ва жисмоний шахслардан олинадиган даромад солиғи солинмайди.”.

3) 55-модданинг 2-қисмининг олтинчи хатбошисидаги “уларни аттестациядан ўтказади” деган сўзлар “уларни аттестациядан ўтказишни ташкил этади” деган сўзлар билан алмаштирилсин.

4) 56-модданинг биринчи қисми еттинчи хатбоши билан тўлдирилсин:

“қимматли қоғозлар бозори тўғрисидаги қонун ҳужжатларини бузганлик учун хўжалик субъектлари ва уларнинг мансабдор шахсларидан қонун ҳужжатларида белгиланган тартибда жарималар ундириш”.

5) қуйидаги таҳрирдаги 571-модда билан тўлдирилсин:

“571-модда. Қимматли қоғозлар бозори тўғрисидаги қонун ҳужжатларини бузганлиги учун молиявий санкциялар.

Қимматли қоғозлар бозори тўғрисидаги қонун ҳужжатлари бузилган тақдирда қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича ваколатли давлат органи ва унинг ҳудудий органлари қимматли қоғозлар бозори иштирокчилари бўлган хўжалик юритувчи субъектларга қуйидаги молиявий санкцияларни қўллайди:

қоидабузарликни бартараф этиш бўйича йуриқномани бажариш, ўз вақтида ва лозим даражада бажаришдан бўйин товлаш мансабдор шахсга маъмурий жазо қўлланилгандан кейин бир йил давомида такрор содир этилган бўлса, –

энг кам иш ҳақининг етмиш бараваридан юз бараваригача миқдорда молиявий санкцияларни қўллашга сабаб бўлади;

қимматли қоғозлар эгалари ва инвесторларга оз миқдорда ёки кўп бўлмаган миқдорда зарар етказган эмитентлар томонидан қимматли қоғозлар чиқарилишининг белгиланган тартибини бузиш, –

қимматли қоғозлар чиқарилишининг беш фоиз миқдорида молиявий санкцияларни қўллашга сабаб бўлади;

битим тузиш ва рўҳатдан ўтказишнинг белгиланган тартибини бузиш, –

қимматли қоғозлар бозори профессионал иштирокчилар томонидан қимматли қоғозлар билан тузилган битим суммасининг беш фоиз миқдорида, ушбу қоидабузарлик такроран содир этилган тақдирда эса қимматли қоғозлар билан тузилган битим суммасининг ўн фоиз миқдорида молиявий санкцияларни қўллашга сабаб бўлади;

қимматли қоғозлар эгалари, инвесторлар ва қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича ваколатли органини била туриб атайин нотўғри маълумотлар тарқатиш (тақдим этиш) йўли билан йўлдан оздириш, –

энг кам иш ҳақининг тўрт юз бараваригача миқдорда молиявий санкцияларни қўллашга сабаб бўлади.

Мазкур модданинг биринчи қисмида кўрсатилган бир нечта қоидабузарликлар бир вақтнинг ўзида аниқланган тақдирда, молиявий санкцияларнинг энг катта миқдори қўлланилади.

Хўжалик йуритувчи субъектлардан қўлланилган молиявий санкцияларни ундириш уларнинг охирги ҳисобот санасига активлари суммасининг йигирма фоизидан ортиқ бўлган тақдирда ундириладиган суммани ундириш тўғрисидаги қарор қабул қилинган кундан эътиборан олти ой мобайнида ойлик тўловлар тўлаш шарти билан амалга оширилади.

Қимматли қоғозлар бозори иштирокчилари ва уларнинг мансабдор шахслари хўжалик юритувчи субъектларга нисбатан аниқланган қоидабузарликлар учун бир вақтнинг ўзида молиявий санкциялар қўлланишига йўл қўйилади. Хўжалик юритувчи субъектларга молиявий санкцияларни қўллаш уларни мансабдор шахсларини маъмурий жавобгарликка тортишни истисно қилмайди.

Хўжалик йуритувчи субъектларга молиявий санкцияларни қўллаш тўғрисидаги қарор ҳудудий орган томонидан қабул қилинган бўлса, қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича юқори турувчи органга шикоят қилиниши мумкин. Хўжалик йуритувчи субъектларга молиявий санкцияларни қўллаш тўғрисидаги қарор қимматли қоғозлар бозорини тартибга солиш бўйича органнинг марказий аппарати томонидан қабул қилинган бўлса, судга шикоят қилиниши мумкин.”

Статья 5. Предложение второе части первой статьи 156 Бюджетного кодекса Республики Узбекистан, утвержденного Законом Республики Узбекистан от 26 декабря 2013 года № ЗРУ-360 (Ведомости палат Олий Мажлиса Республики Узбекистан, 2013 г., приложение 1 к № 12; 2014 г., № 9, ст. 244; 2015 г., № 12, ст. 452; 2016 г., № 12, ст.ст. 383, 385; 2017 г., № 6, ст. 300; 2018 г., № 1, ст.ст. 1, 4, № 7, ст.ст. 431, 433; 2019 г., № __, ст. __) изложить в следующей редакции:

«Решение о выпуске государственных ценных бумаг и их предельном объеме принимается в установленном порядке по согласованию с Агентством по развитию рынка капитала Республики Узбекистан».

5-модда. Ўзбекистон Республикасининг 2013 йил 26 декабрдаги ЎРҚ-360-сонли қонуни билан тасдиқланган Ўзбекистон Республикаси Бюджит кодексининг 156-моддаси биринчи қисмининг иккинчи жумласи (Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлисининг Ахборотномаси 2013 й., 1 к-илова № 12; 2014 й., № 9, 244-модда; 2015 й., № 12, 452-модда; 2016 й., № 12, 383, 385-моддалар; 2017 й., № 6, 300-модда; 2018 й., № 1, 1, 4-моддалар, № 7, 431, 433-моддалар; 2019 й., № __, модда. __) қуйидаги таҳрирда баён этилсин:

“Давлат қимматли қоғозларини чиқариш ва уларни чекланган ҳажми тўғрисидаги қарори Ўзбекистон Республикаси Капитал бозорини ривожлантириш агентлиги билан келишилган ҳолда белгиланган тартибда қабул қилинади.”

Статья 6. Кабинету Министров Республики Узбекистан:

привести решения правительства в соответствие с настоящим Законом;

обеспечить пересмотр и отмену органами государственного управления их нормативно-правовых актов, противоречащих настоящему Закону;

обеспечить исполнение, доведение до исполнителей и разъяснение среди населения сути и значения настоящего Закона.

6-модда. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси:

ҳукумат қарорларини ушбу Қонунга мувофиқлаштирсин;

давлат бошқаруви органлари томонидан уларнинг ушбу Қонунга зид бўлган норматив-ҳуқуқий ҳужжатлари қайта кўриб чиқилиши ва бекор қилиниши таъминласин.

Статья 7. Настоящий Закон вступает в силу по истечению трех месяцев после его официального опубликования.

7-модда Ушбу қонун расмий эълон қилинган кундан уч ой ўтгач кучга киради.

Общие предложения

142