ID Muallif Muhokamaga chiqarish sanasi Yakunlanish sanasi Takliflar soni
11386 Академия государственного управления при Президенте Республики Узбекистан 18/12/2019 02/01/2020 0

Muhokama yakunlandi

O'zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni
Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Давлат бошқаруви академияси фаолиятини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида
ID-11386

Лойиҳа

ЎЗБЕКИСТОН РЕСПУБЛИКАСИ ПРЕЗИДЕНТИНИНГ

ФАРМОНИ

Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги

Давлат бошқаруви академияси фаолиятини янада такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида

Сўнгги йилларда бошқарув кадрларини тайёрлаш, қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш бўйича сезиларли ишлар амалга оширилди, Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Давлат бошқаруви академияси (кейинги ўринларда – Академия) фаолияти ислоҳ қилинди.

Шу билан бирга, мамлакатимизда жадал суръатлар билан амалга оширилаётган ислоҳотлар турли тармоқларнинг замонавий талабларга жавоб берадиган компетентли давлат хизматчиларига бўлган эҳтиёжларини қондириш бўйича тизимли чора-тадбирларнинг амалга оширилишини, жорий ва истиқболдаги эҳтиёжларни инобатга олган ҳолда ўқув дастурларининг ишлаб чиқилишини, давлат бошқаруви, кадрлар сиёсати ва давлат фуқаролик хизмати соҳасидаги ахборот-таҳлилий фаолиятнинг яхшиланишини тақозо этмоқда.

Ҳозирги кунда республикамизда кадрларга бўлган эҳтиёж, ислоҳотларнинг жадал амалга оширилиши, бошқарув кадрларини рақобатбардош қилиб тайёрлаш, давлат ва маҳаллий бошқарув, инсон ресурсларини ривожлантириш, илғор хорижий мамлакатлар тажрибасини инобатга олган ҳолда малакали кадрларни тайёрлаш, қайта тайёрлаш ва малакасини оширишнинг замонавий усулларини кенг жорий қилиш зарурати мавжуд.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 3 октябрдаги “Ўзбекистон Республикасида кадрлар сиёсати ва давлат фуқаролик хизмати тизимини тубдан такомиллаштириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги

ПФ-5843-сон Фармонининг ижросини таъминлаш, шунингдек, давлат фуқаролик хизматчиларини тайёрлаш, қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш тизимини янада ривожлантириш, давлат фуқаролик хизматчиларининг салоҳияти ва профессионаллик даражасини ошириш, Академиянинг ахборот-таҳлилий салоҳиятини мустаҳкамлаш, ходимларининг моддий ва ижтимоий таъминотини яхшилаш мақсадида:

1. Белгилансинки:

2020/2021 ўқув йилидан бошлаб бошқарув кадрларини тайёрлаш ва қайта тайёрлаш давлат бошқарувининг талаб этилган ва истиқболли йўналишлари бўйича, давлат органлари ва ташкилотларининг эҳтиёжларидан келиб чиқиб, шу жумладан, очиқ танлов асосида амалга оширилади;

Академия давлат органлари ва ташкилотларининг эҳтиёжларидан келиб чиқиб, белгиланган квоталардан ташқари тўлов-контракт асосида очиқ танлов йўли билан давлат фуқаролик хизматчиларини қайта тайёрлаш курсларини ташкил этиш ҳуқуқига эга;

Академиянинг қайта тайёрлаш ва малака ошириш курсларида таҳсил олувчи давлат фуқаролик хизматчилари контингенти ҳар йили 1 августга қадар Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Давлат хизматини ривожлантириш агентлиги (кейинги ўринларда – Давлат хизматини ривожлантириш агентлиги) томонидан тасдиқланади.

2. Администрация, Давлат хизматини ривожлантириш агентлиги, Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси, давлат органлари ва ташкилотларининг раҳбарлари томонидан Академияда давлат бошқарувининг долзарб масалалари бўйича мунтазам равишда маъруза, мастер-класс ва суҳбатлар шаклида машғулотлар ўтказиш амалиёти жорий этилсин.

3. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2019 йил 3 октябрдаги “Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Давлат хизматини ривожлантириш агентлиги фаолиятини ташкил этиш чора-тадбирлари тўғрисида”ги ПҚ-4472-сон Қарорига мувофиқ, Академия қошида Давлат фуқаролик хизматчилари малакасини ошириш маркази (кейинги ўринларда – Марказ) ташкил этилаётганлиги эътиборга олинсин.

4. Белгилаб қўйилсинки, Марказ юридик шахс ҳисобланмайди ва унинг зиммасига қуйидаги асосий вазифалар юклатилади:

давлат фуқаролик хизматчиларини қайта тайёрлаш ва уларнинг узлуксиз малакасини ошириш, шунингдек, янги компетенцияларга ўргатиш тизимини ташкил этиш;

давлат фуқаролик хизматчиларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш, шунингдек, янги компетенцияларга ўргатиш фаолиятини амалга оширишда илмий-тадқиқот ва олий таълим муассасалари, шунингдек, қонунчиликда ўрнатилган тартибда лицензияланган нодавлат таълим муассасаларига услубий кўмаклашиш;

тармоқ хусусиятларидан келиб чиққан ҳолда республика, вилоят ва туман даражасидаги давлат фуқаролик хизматчиларини қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш дастурларини ишлаб чиқиш.

5. Белгилансинки:

Марказга Администрация билан келишилган ҳолда Академия ректори томонидан лавозимга тайинланадиган ва лавозимдан озод этиладиган директор раҳбарлик қилади;

Марказ директорига проректор, бўлим бошлиғига доцент ва ходимларига эса катта-ўқитувчи базавий лавозими учун назарда тутилган меҳнатга ҳақ тўлаш, моддий рағбатлантириш ва тиббий хизмат кўрсатиш шартлари татбиқ этилади.

6. Академия тузилмасида юридик шахс ташкил этилмасдан ходимларининг чекланган умумий сони 12 штат бирлигидан иборат Ахборот-таҳлилий марказ (кейинги ўринларда – АТМ) ташкил қилинсин.

7. Қуйидагилар АТМнинг асосий вазифалари этиб белгилансин:

давлат бошқаруви, кадрлар сиёсати ва давлат фуқаролик хизмати тизимини ривожлантиришнинг долзарб муаммолари бўйича комплекс тадқиқотларни амалга ошириш, шунингдек, уларнинг ечими бўйича таклифлар мажмуини ишлаб чиқиш;

давлат бошқаруви, кадрлар сиёсати ва давлат фуқаролик хизмати тизимини ривожлантириш масалаларига оид ахборот-таҳлилий, маълумот ва бошқа шаклдаги материалларни тайёрлаш;

давлат органлари ва ташкилотлари, илмий-тадқиқот ва олий таълим муассасаларига давлат бошқаруви, кадрлар сиёсати ва давлат фуқаролик хизмати тизимини ривожлантиришнинг долзарб муаммолари бўйича тадқиқотларни амалга оширишда услубий кўмаклашиш.

8. Академияга:

давлат органлари ва ташкилотлардан зарур статистик маълумотларни, таҳлилий материаллар, ҳужжатлар ва бошқа маълумотларни, шу жумладан, электрон шаклида беғараз асосда талаб қилиб олиш;

ахборот-таҳлилий, маълумот ва бошқа шаклдаги материалларни тайёрлаш, шу жумладан, АТМ зиммасига юкланган вазифаларни бажаришда амалий эксперт ёрдами кўрсатиш учун давлат органлари ва ташкилотлари, илмий-тадқиқот ва олий таълим муссасалари вакиллари билан ҳамкорликда ишлаш ҳуқуқи берилсин.

9. Белгилансинки, АТМ директорига факультет декани, бўлим бошлиғига доцент ва ходимларига эса катта-ўқитувчи базавий лавозими учун назарда тутилган меҳнатга ҳақ тўлаш, моддий рағбатлантириш ва тиббий хизмат кўрсатиш шартлари татбиқ этилади.

10. Академия:

бир ой муддатда Марказ ва АТМ Низомини ишлаб чиқсин ва тасдиқласин;

икки ой муддатда Марказ ва АТМ зиммасига юклатилган вазифаларни бажариш учун зарур касбий билим ва амалий кўникмаларга эга малакали мутахассислар билан тўлдиришни таъминласин;

2020/2021 ўқув йилидан бошлаб узоқ муддатли ўқув курслари ҳажмини мақбуллаштириш ва қайта тайёрлаш курсларини сақлаб қолган ҳолда қисқа муддатли курслар ҳажмини оширсин.

11. Белгилаб қўйилсинки:

2020/2021 ўқув йилидан бошлаб профессор-ўқитувчилар таркибининг сони ва магистратура, қайта тайёрлаш ва малака ошириш курслари тингловчиларининг йиллик сони ўртасидаги нисбатнинг меъёри 1:5 ҳисобида белгиланади;

2020 йил 1 январдан бошлаб Академиянинг бошқарув ходимлари, профессор-ўқитувчилари, илмий ва ўқув-ёрдамчи ходимларининг лавозим маошларини белгилашда меҳнатга ҳақ тўлашнинг Ягона тариф жадвали бўйича тариф коэффициентлари ва базавий лавозим маошлари ___ баравар оширилган ҳолда қўлланилади;

Академиянинг бошқарув ва ўқув-ёрдамчи ходимларининг лавозим маошлари амалдаги қонунчиликка мувофиқ давлат фуқаролик хизматчилари учун назарда тутилган меҳнатга ҳақ тўлаш разрядлари ва моддий рағбатлантириш шароитларига мувофиқ белгиланади;

Академия раҳбарияти ва бошқарув ходимларига давлат фуқаролик хизматчиларига нисбатан белгиланган мартаба даражалари татбиқ этилади;

Академияда ўқув курслари ташкил этиш, шунингдек, унинг вазифаларига кирмайдиган чора-тадбирларни амалга ошириш жараёнига Академияни жалб қилишни назарда тутувчи норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар ва бошқа турдаги ҳужжатлар лойиҳалари мажбурий тартибда Академия ва Ўзбекистон Республикаси Президентининг давлат хизмати ва ҳокимият вакиллик органлари билан ҳамкорлик қилиш масалалари бўйича маслаҳатчиси бўлинмалари билан келишиб олиниши лозим;

Академия профессор-ўқитувчилари ва ходимлари уларнинг функционал вазифалари доирасига кирмайдиган ишларига жалб этилмайди, шартнома доирасида кўрсатиладиган хизматлар бундан мустасно.

12. Белгилансинки, мазкур Фармонни амалга ошириш билан боғлиқ харажатлар, шу жумладан, Академия ходимларининг меҳнатига ҳақ тўлаш ва Академиянинг янги ташкил этилаётган таркибий бўлинмаларини жиҳозлаш бўйича сарф-харажатларни молиялаштириш Ўзбекистон Республикаси Давлат бюджети маблағлари ҳисобидан амалга оширилади.

13. Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 8 августдаги “Ўзбекистон Республикаси Президенти ҳузуридаги Давлат бошқаруви академиясида бошқарув кадрларини тайёрлаш, қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш тизимини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги

ПФ-5139-сон Фармони 1-иловасининг матни иловага мувофиқ таҳрирда баён этилсин.

14. Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги Академияга қўшимча

1 дона хизмат енгил автомобилини ҳарид қилиш ва сақлаш учун маблағ ажратсин.

15. Академия манфаатдор вазирлик ва идоралар билан биргаликда икки ой муддатда Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасига:

давлат фуқаролик хизматчиларини қайта тайёрлаш ва малакасини оширишга қўйиладиган давлат талабларини тасдиқлашни назарда тутувчи норматив-ҳуқуқий ҳужжат лойиҳасини;

қонун ҳужжатларига ушбу Фармондан келиб чиқадиган ўзгартиш ва қўшимчалар тўғрисида таклифлар киритсин.

16. Мазкур Фармоннинг ижросини назорат қилиш Ўзбекистон Республикасининг Бош вазири А.Н.Арипов ҳамда Ўзбекистон Республикаси Президенти Администрациясининг раҳбари З.Ш.Низомиддинов ва Ўзбекистон Республикаси Президентининг маслаҳатчиси Ш.Д.Кудбиев зиммасига юклансин.

Проект

УКАЗ

ПРЕЗИДЕНТА РЕСПУБЛИКИ УЗБЕКИСТАН

О мерах по дальнейшему совершенствованию деятельности Академии государственного управления при Президенте Республики Узбекистан

За последние годы осуществлена значительная работа по подготовке, переподготовке и повышению квалификации управленческих кадров, реформирована деятельность Академии государственного управления

при Президенте Республики Узбекистан (далее – Академия).

Вместе с этим, проводимые в стране ускоренными темпами реформы требуют реализации системных мер по удовлетворению потребностей различных отраслей в компетентных государственных служащих, отвечающих современным требованиям, разработки программ обучения с учетом текущих и перспективных потребностей, улучшения информационно-аналитической деятельности в сфере государственного управления, кадровой политики и государственной гражданской службы.

На сегодняшний день принимая во внимание потребность в кадрах, осуществление реформ ускоренными темпами, подготовку конкурентоспособных управленческих кадров, развитие государственного и местного управления, управления человеческими ресурсами и передовой опыт зарубежных стран существует необходимость внедрения современных методов подготовки, переподготовки и повышении квалификации квалифицированных кадров.

Во исполнение Указа Президента Республики Узбекистан от 3 октября 2019 года № УП–5843 «О мерах по кардинальному совершенствованию кадровой политики и системы государственной гражданской службы в Республике Узбекистан», а также в целях дальнейшего развития системы подготовки, переподготовки и повышения квалификации государственных гражданских служащих, повышения потенциала и уровня профессионализма государственных гражданских служащих, укрепления информационно-аналитических функций Академии, улучшения материального и социального обеспечения ее работников:

1. Определить, что:

с 2020/2021 учебного года подготовка и переподготовка управленческих кадров осуществляется по востребованным и перспективным направлениям государственного управления, исходя из потребностей государственных органов и организаций, в том числе на основе открытого конкурсного отбора;

Академия вправе организовывать курсы переподготовки государственных гражданских служащих на платно-контрактной основе вне зависимости от установленных квот, исходя из потребностей государственных органов и организаций на основе открытого конкурсного отбора;

контингент государственных гражданских служащих, обучающийся на курсах переподготовки и повышения квалификации Академии ежегодно

до 1 августа утверждается Агентством развития государственной службы при Президенте Республики Узбекистан (далее – АРГОС).

2. Ввести в практику регулярное проведение в Академии руководящим составом Администрации, АРГОС, Кабинета Министров Республики Узбекистан, государственных органов и организаций занятий в форме лекций, мастер-классов и бесед по актуальным проблемам государственного управления.

3. Принять к сведению, что в соответствии с постановлением Президента Республики Узбекистан от 3 октября 2019 года №ПП-4472 «О мерах по организации деятельности Агентства развития государственной службы при Президенте Республики Узбекистан» при Академии создается Центр повышения квалификации государственных гражданских служащих (далее – Центр).

4. Установить, что Центр не является юридическим лицом и на него возлагаются следующие основные задачи:

организация системы переподготовки и непрерывного повышения квалификации, а также обучения новым компетенциям государственных гражданских служащих;

методическое содействие в осуществлении деятельности по переподготовке и повышению квалификации, а также обучению новым компетенциям государственных гражданских служащих научно-исследовательских и высших образовательных учреждений, а также негосударственных образовательных учреждений, лицензированных в установленном порядке;

разработка программ переподготовки и повышения квалификации государственных гражданских служащих на республиканском, областном и районном уровнях с учетом отраслевой специфики.

5. Установить, что:

Центр возглавляется директором, назначаемым на должность

и освобождаемым от должности ректором Академии по согласованию

с Администрацией;

на директора Центра распространяются условия оплаты труда, материального стимулирования и медицинского обслуживания базовых должностей, предусмотренные для проректора, на начальника отдела для доцента, а на работников Центра для старшего преподавателя.

6. Создать в структуре Академии Информационно-аналитический центр (далее – ИАЦ) с общей предельной численностью персонала в количестве

12 штатных единиц без образования юридического лица.

7. Определить основными задачами ИАЦ:

осуществление комплексных исследований по актуальных проблемам государственного управления, кадровой политики и развития системы государственной гражданской службы, а также разработку комплексных предложений по их решению;

подготовку информационно-аналитических, справочных и иных материалов по вопросам государственного управления, кадровой политики и развития системы государственной гражданской службы;

методическое содействие государственным органам и организациям, научно-исследовательским и высшим образовательным учреждениям в проведении исследований по актуальным проблемам государственного управления, кадровой политики и развития системы государственной гражданской службы.

8. Предоставить право Академии:

запрашивать и получать на безвозмездной основе от государственных органов и организаций необходимые статистические данные, аналитические материалы, документы и иную информацию, в том числе в электронном виде;

работать в сотрудничестве с представителями государственных органов и организаций, научно-исследовательских и высших образовательных учреждений для подготовки информационно-аналитических, справочных и иных материалов, в том числе для оказания практического экспертного содействия в выполнении возложенных на ИАЦ задач.

9. Установить, что на директора ИАЦ распространяются условия оплаты труда, материального стимулирования и медицинского обслуживания базовых должностей, предусмотренные для декана, на начальника отдела для доцента, а на работников Центра для старшего преподавателя.

10. Академии:

в месячный срок разработать и утвердить Устав Центра и ИАЦ;

в двухмесячный срок обеспечить укомплектование Центра и ИАЦ квалифицированными специалистами, обладающими знаниями и навыками, необходимыми для выполнения возложенных на них задач;

с 2020/2021 учебного года увеличить объем краткосрочных курсов повышения квалификации путем оптимизации объемов длительных курсов обучения с сохранением курсов переподготовки управленческих кадров.

11. Установить, что:

начиная с 2020/2021 учебного года норматив соотношения количества профессорско-преподавательского состава к общему годовому числу слушателей магистратуры, курсов переподготовки и повышения квалификации Академии устанавливается из расчета 1:5.

с 1 января 2020 года при определении должностных окладов управленческого, профессорско-преподавательского, научного и учебно-вспомогательного персонала Академии тарифные коэффициенты по Единой тарифной сетке по оплате труда и базовые должностные оклады применяются

с увеличением в 2,5 раза;

должностные оклады управленческого и учебно-вспомогательного персонала Академии устанавливаются в соответствии с разрядами оплаты и условиями материального стимулирования труда, предусмотренными законодательством для государственных гражданских служащих;

на руководящий, профессорско-преподавательский и управленческий состав Академии распространяются классные ранги, установленные для государственных гражданских служащих;

проекты нормативно-правовых актов и иных документов, предусматривающие организацию в Академии учебных курсов, а также привлечение Академии в процесс реализации мероприятий, не входящих в ее задачи подлежат в обязательном порядке согласованию с Академией и подразделениями советника Президента Республики Узбекистан по вопросам государственной службы и взаимодействия с представительными органами власти;

профессорско-преподавательский состав и сотрудники Академии не привлекаются к работе, не входящие в их функциональные обязанности за исключением услуг, оказываемых в рамках договоров.

12. Определить, что финансирование расходов, связанных с реализацией настоящего Указа, включая расходы по оплате труда работников Академии,

а также оснащению вновь образуемых структурных подразделений Академии, осуществляется за счет средств Государственного бюджета Республики Узбекистан.

13. Текст приложения № 1 к Указу Президента Республики Узбекистан

от 8 августа 2017 года № УП–5139 «О мерах по дальнейшему развитию системы подготовки, переподготовки и повышения квалификации управленческих кадров в Академии государственного управления при Президенте Республики Узбекистан» изложить в редакции согласно приложению.

14. Министерству финансов Республики Узбекистан выделить Академии средства на приобретение и содержание дополнительно 1 единицы служебного автотранспортного средства.

15. Академии совместно с заинтересованными министерствами и ведомствами в двухмесячный срок внести в Кабинет Министров Республики Узбекистан:

проект нормативно-правового акта, предусматривающий утверждение государственных требований к переподготовке и повышению квалификации государственных гражданских служащих;

предложения об изменениях и дополнениях в законодательство, вытекающих из настоящего Указа.

16. Контроль за исполнением настоящего Указа возложить на Премьер-министра Республики Узбекистан Арипова А.Н., руководителя Администрации Президента Республики Узбекистан Низомиддинова З.Ш. и советника Президента Республики Узбекистан Кудбиева Ш.Д.

Umumiy takliflar

996