ID Разработчик Дата размещения Дата завершения Кол-во коммент.
3948 Министерство финансов Республики Узбекистан 18/06/2019 03/07/2019 123

Обсуждение завершено

Указ Президента Республика Узбекистан
Солиқ ва божхона имтиёзлари берилишини янада тартибга солиш чора-тадбирлари тўғрисида
ID-3948

 

Солиқ ва божхона имтиёзлари берилишини янада

тартибга солиш чора-тадбирлари тўғрисида

 

 

Мамлакатимизда рақобатбардош ишлаб чиқаришни рағбатлантириш, тадбиркорликни ва соғлом рақобат муҳитини қўллаб-қувватлаш, мамлакатнинг экспорт салоҳиятини кенгайтириш ва рағбатлантириш ҳамда ички бозорни сифатли истеъмол товарлари билан таъминлашга йўналтирилган солиққа тортиш ва божхона-тариф тизимини тартибга солиш самарали тизимини шакллантириш бўйича кенг қамровли ишлар олиб борилмоқда.

Шу билан бирга, иқтисодиётнинг айрим секторларида тадбиркорлик субъектларига сезиларли миқдорда имтиёз ва преференциялар берилганини ҳисобга олган ҳолда қўшилган қиймат солиғини ҳисоблаш ва тўлашнинг амалдаги тартибидаги мавжуд бўлган номутаносибликлар барча хўжалик юритувчи субъектлар учун тенг шароитларни таъминлашда қўшилган қиймат солиғининг тўлақонли занжирини яратиш ва иқтисодиётнинг рақобатбардошлигини ошириш имкониятини бермайди.

Мамлакатимизнинг инвестициявий муҳитини янада яхшилаш, адолатли рақобат тамойилларини жорий этишни таъминлаш ҳамда солиқлар ва божхона тўловлари бўйича имтиёзлар бериш амалиётини тартибга солиш мақсадида:

О мерах по дальнейшему упорядочению предоставления
налоговых и таможенных льгот

 

 

В стране проводится широкомасштабная работа по формированию эффективной системы налогообложения и таможенно-тарифного регулирования, направленная на стимулирование конкурентоспособного производства, поддержку предпринимательства и здоровой конкурентной среды, поощрение и расширение экспортного потенциала страны, а также обеспечение внутреннего рынка качественными потребительскими товарами.

Вместе с тем существующие диспропорции в действующем порядке исчисления и уплаты налога на добавленную стоимость, предусматривающие предоставление значительного количества льгот и преференций субъектам предпринимательства в отдельных отраслях экономики, не позволяют создать полноценную цепочку по налогу на добавленную стоимость для обеспечения равных условий для всех хозяйствующих субъектов и повысить конкурентоспособность экономики.

В целях дальнейшего улучшения в стране инвестиционного климата, обеспечения реализации принципов добросовестной конкуренции и упорядочения практики предоставления льгот по налогам и таможенным платежам:

1. 2019 йил 1 августдан бошлаб шундай тартиб ўрнатилсинки, унга мувофиқ:

бензин, дизель ёқилғиси ва газни ёқилғи қуйиш станциялари орқали охирги истеъмолчиларига сотадиган юридик шахслар, ушбу товарларни сотишдан тушумнинг миқдоридан қатъи назар қўшилган қиймат солиғи тўловчилари ҳисобланади;

товарларни импорт қилувчи тадбиркорлик субъектлари, товарларни (ишларни, хизматларни) сотишдан тушум миқдоридан қатъи назар қўшилган қиймат солиғи тўловчилари ҳисобланадилар. Бунда, товарларни биринчи марта импорт қилувчи тадбиркорлик субъектлари импорт шартномаси тузилган ойдан кейинги ойнинг 1 санасидан бошлаб қўшилган қиймат солиғи тўловчиси сифатида ҳисобда туриши шарт;

ягона ер солиғи тўловчиси ҳисобланган қишлоқ хўжалиги товарлари ишлаб чиқарувчилари ихтиёрий равишда қўшилган қиймат солиғини тўлашга ўтиши мумкин;

календарь йили давомида хизматларни реализация қилишдан олган тушуми юз миллион сўмдан ошган, бироқ бир миллиард сўмдан кўп бўлмаган телекоммуникациялар операторлари ва (ёки) провайдерларига воситачилик хизматларини кўрсатувчи якка тартибдаги тадбиркорлар хизмат ҳақи суммасидан 25 фоиз ставкада ягона солиқ тўловини тўлашга ўтади.

1. Установить с 1 августа 2019 года порядок, в соответствии с которым:

юридические лица, осуществляющие реализацию конечным потребителям бензина, дизельного топлива и газа через автозаправочные станции, признаются плательщиками налога на добавленную стоимость независимо от размера выручки от реализации данных товаров;

субъекты предпринимательства – импортеры товаров признаются плательщиками налога на добавленную стоимость независимо от размера выручки от реализации товаров (работ, услуг). При этом субъекты предпринимательства, импортирующие товары впервые, обязаны встать на учет в качестве плательщиков налога на добавленную стоимость с 1-го числа месяца, следующего за месяцем заключения импортного контракта;

сельскохозяйственные товаропроизводители, являющиеся плательщиками единого земельного налога, имеют право перейти на уплату налога на добавленную стоимость на добровольной основе;

индивидуальные предприниматели, оказывающие посреднические услуги операторам и (или) провайдерам телекоммуникаций, выручка которых от реализации услуг превысила 100 миллионов сумов в календарном году, но не более одного миллиарда сумов, переходят на уплату единого налогового платежа по ставке 25 процентов от суммы вознаграждения.

2. Қуйидагилар 2019 йил 1 октябрдан бекор қилинсин:

а) қуйидагиларга нисбатан қўшилган қиймат солиғи бўйича имтиёзлар, шу жумладан импорт қилинганда:

асбест, кўмир, ёғоч материаллари, ёғоч ва ундан тайёрланган буюмлар, углеводород хом ашёси;

соя данаги, кунгабоқар ва кунжут уруғлари, мойли хом ашё ва шакар хом ашёси;

қишлоқ хўжалиги техникаси, автотранспорт воситалари, автотранспорт воситаларини ишлаб чиқаришда фойдаланиладиган бутловчи буюмлар, материаллар ва технологик асбоб-ускуналар;

б) юридик шахсларнинг тижорат банкларига жойлаштирган маблағларидан фоиз кўринишида олинган тўлов манбаини фойда солиғидан озод қилиш бўйича имтиёзлар.

2. Отменить с 1 октября 2019 года:

а) льготы по налогу на добавленную стоимость, в том числе при импорте, в отношении:

асбеста, угля, лесоматериалов, древесины и изделий из нее, углеводородного сырья;

соевых бобов, семян подсолнечника и кунжута, масличного сырья и сахара-сырца;

сельскохозяйственной техники, автотранспортных средств, комплектующих изделий, материалов и технологической оснастки, используемых в производстве автотранспортных средств.

б) льготы по освобождению от налога на прибыль юридических лиц у источника выплаты, полученных в виде процентов от размещенных в коммерческих банках средств.

3. Қўшилган қиймат солиғининг тўлақонли занжирини яратиш ва барча хўжалик юритувчи субъектлар учун тенг шароитларни таъминлаш мақсадида белгилансинки:

2019 йил 1 октябрдан бошлаб ўзи ишлаб чиқарган қишлоқ хўжалиги маҳсулотларига ва Ўзбекистон Республикасида ишлаб чиқарилган озиқ-овқат маҳсулотларига нисбатан белгиланган қўшилган қиймат солиғи бўйича имтиёзлар бекор қилинади;

2019 йил январь ойидан август ойигача 1 миллиард сўмдан ортиқ пул айланмаси (тушуми)га эга бўлган ёки 50 гектардан ортиқ қишлоқ хўжалиги мўлжалланган ер майдонларига эга бўлган ягона ер солиғи тўловчилар қўшилган қиймат солиғи тўловчилари ҳисобланадилар ва белгиланган тартибда қўшилган қиймат солиғини тўловчи сифатида рўйхатдан ўтишлари шарт. Бунда, 2019 йил 1 октябрдан бошлаб белгиланган пул айланмаси (тушуми) чегара даражасига етган ягона ер солиғи тўловчилар ушбу даражага эришилган ойдан кейинги ойнинг 1 санасидан бошлаб қўшилган қиймат солиғини тўлашга ўтади.

пахта хом ашёсини ишлаб чиқарувчилар 2019 йил ҳосилидан бошлаб қўшилган қиймат солиғини тўлашга ўтадилар. Бунда, уларга 2019 йилдаги пахта хом ашёсини етиштириш учун ишлатилган ва 2018 йилнинг 1 октябридан кейин ҳақиқатда олинган товарлар (иш, хизматлар) учун тўланган қўшилган қиймат солиғи суммасини ҳисобга олиш ҳуқуқи берилади.

Ўзбекистонда ишлаб чиқарилган озиқ-овқат маҳсулотлари қисми бўйича қўшилган қиймат солиғидан имтиёзга эга бўлган юридик шахсларга имтиёздан воз кечиш тўғрисида хабарнома бериш асосида, ушбу хабарнома берилган ойдан кейинги ойнинг 1 санасидан бошлаб қўшилган қиймат солиғини тўлаш ҳуқуқи берилсин.

3. В целях создания полноценной цепочки по налогу на добавленную стоимость и обеспечения равных условий для всех хозяйствующих субъектов установить, что:

с 1 октября 2019 года отменяются льготы по налогу на добавленную стоимость в отношении сельскохозяйственной продукции собственного производства и производимой в Республике Узбекистан продовольственной продукции;

плательщики единого земельного налога, имеющие оборот (выручку) более 1 миллиарда сумов за период с января по август 2019 года или сельскохозяйственные угодья площадью более 50 гектаров, являются плательщиками налога на добавленную стоимость и обязаны зарегистрироваться в качестве плательщиков налога на добавленную стоимость в установленном порядке. При этом с 1 октября 2019 года плательщики единого земельного налога, достигающие установленного порога оборота (выручки), переходят на уплату налога на добавленную стоимость начиная с 1-го числа месяца, следующего за месяцем, в котором достигнут установленный порог;

производители хлопка-сырца переходят на уплату налога на добавленную стоимость с урожая 2019 года. При этом им предоставляется право относить в зачет суммы налога на добавленную стоимость, уплаченного по фактически полученным не ранее 1 октября 2018 года товарам (работам, услугам) и использованным ими для выращивания хлопка-сырца 2019 года.

Предоставить право юридическим лицам, применяющим льготы по налогу на добавленную стоимость в части продовольственной продукции, производимой в Республике Узбекистан, уплачивать налог на добавленную стоимость на основе уведомления об отказе применения льгот с 1-го числа месяца, следующего за месяцем, в котором представлено уведомление.

4. Ўзбекистон Республикаси Давлат солиқ қўмитаси томонидан фермер хўжаликларига бухгалтерия ҳисобини юритиш бўйича хизматлар кўрсатиш учун махсус дастурий маҳсулот ишлаб чиқилганлиги маълумот учун қабул қилинсин.

Ўзбекистон Республикаси Давлат солиқ қўмитаси Ахборот технологиялари ва коммуникацияларини ривожлантириш вазирлиги, Ўзбекистон фермер, деҳқон хўжаликлари ва томорқа ер эгалари кенгаши билан биргаликда қўшилган қиймат солиғини ҳисоблаш ва ҳисобга олиш имкониятларини назарда тутган ҳолда дастурий маҳсулотни қайта ишласин.

4. Принять к сведению, что Государственным налоговым комитетом Республики Узбекистан разработан специальный программный продукт для оказания фермерским хозяйствам услуг по ведению бухгалтерского учета.

Государственному налоговому комитету совместно с Министерством по развитию информационных технологий и коммуникаций Республики Узбекистан, Советом фермерских, дехканских хозяйств и владельцев приусадебных земель Узбекистана доработать программный продукт, предусмотрев возможность исчисления и отнесения в зачет сумм налога на добавленную стоимость.

5. Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси икки ҳафта муддатда қўшилган қиймат солиғининг киритилиши муносабати билан пахта хом ашёсининг 2019 йил ҳосили учун янги харид нархларини тасдиқласин.

5. Кабинету Министров Республики Узбекистан в двухнедельный срок утвердить новые закупочные цены на хлопок-сырец урожая 2019 года в связи с введением налога на добавленную стоимость.

6. Маҳаллий давлат ҳокимияти органларига, юридик шахсларининг мол-мулкига солинадиган солиқ, юридик шахслардан олинадиган ер солиғи ва ягона ер солиғининг тўлов муддатини 24 ойгача муддатга кечиктириш ваколати, уларнинг мазкур солиқлар бўйича имтиёз бериш ҳуқуқини бекор қилган ҳолда берилсин.

Солиқ тўловлари муддатини кечиктириш, солиқ қарздорлиги бўйича белгиланган пеня миқдоридаги фоизларни ундириш шарти билан Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси томонидан белгиланган тартибда берилиши назарда тутилсин.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси бир ой муддатда маҳаллий давлат ҳокимияти органлари томонидан юридик шахсларга бериладиган солиқлар тўлаш муддатини кечиктириш тартибини тасдиқласин.

6. Предоставить органам государственной власти на местах полномочия по предоставлению отсрочки по налогу на имущество юридических лиц, земельному налогу с юридических лиц и единому земельному налогу сроком до 24 месяцев с одновременной отменой их права на предоставление льгот по данным налогам.

Предусмотреть, что отсрочка предоставляется в порядке, устанавливаемом Кабинетом Министров Республики Узбекистан, с условием взимания процентов в размере пени, установленной для налоговой задолженности.

Кабинету Министров Республики Узбекистан в месячный срок утвердить порядок предоставления органами государственной власти на местах отсрочки юридическим лицам по уплате налогов.

7. Белгилансинки, 2019 йил 1 июлдан бошлаб жисмоний шахсларнинг Ўзбекистон Республикаси ҳудудида суғурта фаолиятини амалга оширишга лицензияси бўлган юридик шахсларга ҳаётини узоқ муддатли суғурталаш (барча тоифадаги ҳаёт суғуртаси соҳаси) бўйича суғурта шартномасининг ҳар бир амалдаги йили учун суғурта мукофотини тўлашга йўналтириладиган иш ҳақи ва бошқа даромадлари солиққа тортилмайди. Бунда суғурталанган шахснинг ҳаёти учун суғурта тўловлари шартнома бўйича суғурта муддати бошланган кундан бошлаб камида ўн икки ойдан кейин амалга оширилиши шарт.

Узоқ муддатли ҳаётни суғурталаш шартномаси муддатидан олдин бекор қилинган ва суғурталовчи томонидан суғурталанган шахсга суғурта мукофоти қисман ёки тўла қайтарилган тақдирда, қайтарилган суғурта мукофотининг суммаси жисмоний шахснинг солиққа тортиладиган жами даромадига киритилади. Бунда тўлов манбаидан жисмоний шахсларнинг даромад солиғини ушлаб қолиш ва бюджетга ўтказиб бериш мажбурияти суғурталовчига юклатилади.

7. Установить, что с 1 августа 2019 года не подлежат налогообложению суммы заработной платы и другие доходы физических лиц, направляемые на оплату страховых премий, выплачиваемых юридическим лицам, имеющим лицензию на осуществление страховой деятельности в Республике Узбекистан по долгосрочному страхованию жизни (отрасль страхования жизни всех классов), за каждый год действия договора страхования и при условии, что страховые выплаты по случаю дожития застрахованного лица осуществляются не ранее 12 месяцев с даты начала периода страхования по договору.

При досрочном прекращении договора долгосрочного страхования жизни и возврате страховщиком части или всей страховой премии страхователю размер возвращенной страховой премии включается в совокупный доход физического лица, подлежащий налогообложению. При этом обязанность по удержанию и перечислению в бюджет налога на доходы физических лиц у источника выплаты возлагается на страховщика.

8. Белгилансинки, тадбиркорлик субъектларига нисбатан асбоб-ускуналар ва (ёки) бутловчи буюмлар етказиб бериш бўйича импорт шартномалари юзасидан муддати ўтган дебитор қарздорлик учун, агарда асбоб-ускуналар ва (ёки) бутловчи буюмларни етказиб бериш муддати уларнинг техник хусусиятлари ва ўзига хослигидан келиб чиққан ҳолда 180 кундан ортиқ бўлса, молиявий жазо чоралари қўлланилмайди.

Ўзбекистон Республикаси Давлат солиқ қўмитаси бир ой муддатда асбоб-ускуналар ва (ёки) бутловчи буюмлар етказиб бериш бўйича импорт шартномалари юзасидан муддати ўтган дебитор қарздорлик учун тадбиркорлик субъектларига молиявий санкцияларни қўллаш тартибини белгилаш тўғрисида таклиф киритсин.

8. Определить, что финансовые санкции в отношении субъектов предпринимательства за просроченную дебиторскую задолженность по импортным контрактам на поставку оборудования и (или) комплектующих не применяются, если условиями таких контрактов установлены сроки поставки оборудования и (или) комплектующих к ним более 180 дней в связи с их техническими характеристиками и особенностями.

Государственному налоговому комитету Республики Узбекистан в месячный срок внести в Кабинет Министров предложения по определению порядка применения финансовых санкций в отношении субъектов предпринимательства за просроченную дебиторскую задолженность по импортным контрактам на поставку оборудования и (или) комплектующих.

9. Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги ва Давлат божхона қўмитаси бошқа манфаатдор идоралар билан биргаликда халқаро молия институтлари консультантлари ва мустақил экспертларни жалб қилган ҳолда 2019 йил 1 августга қадар божхона имтиёзларини бериш тартибини тубдан қайта кўриб чиқиш, шунингдек, илгари берилган имтиёзларни бекор қилиш бўйича, қуйидагиларга алоҳида эътибор қаратган ҳолда таклифлар киритсин:

қўшилган қиймат солиғини тўловчиси бўлган хўжалик юритувчи субъектларга товарларни олиб кирганда, шунингдек, иш (хизмат)ларни импорт қилганда импорт қилинган товарлар (иш, хизматлар) учун қўшилган қиймат солиғидан имтиёз ўрнига 120 кунгача бўлган муддатга қўшилган қиймат солиғини тўлашни кечиктириш механизмларидан фойдаланишни;

технологик асбоб-ускуналар учун божхона имтиёзларини бериш механизмини такомиллаштириш ва оптималлаштиришни.

9. Министерству финансов и Государственному таможенному комитету Республики Узбекистан совместно с другими заинтересованными ведомствами с привлечением консультантов международных финансовых институтов и независимых экспертов в срок до 1 августа 2019 года внести предложения по кардинальному пересмотру порядка предоставления таможенных льгот, а также отмене ранее предоставленных льгот, обратив особое внимание на:

использование механизмов предоставления хозяйствующим субъектам – плательщикам налога на добавленную стоимость отсрочки по уплате налога на добавленную стоимость при импорте товаров (работ, услуг) сроком до 120 дней взамен освобождения от уплаты налога при ввозе товаров, а также при импорте работ (услуг);

совершенствование и оптимизацию механизма предоставления таможенных льгот по технологическому оборудованию.

10. 2019 йил 1 октябрдан бошлаб Ўзбекистон Республикаси Президентининг ва Ўзбекистон Республикаси Ҳукуматининг айрим қарорларига иловага мувофиқ ўзгартириш ва қўшимчалар киритилсин.

10. Внести с 1 октября 2019 года изменения и дополнения в некоторые решения Президента Республики Узбекистан и Правительства Республики Узбекистан согласно приложению.

11. Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги бошқа манфаатдор вазирликлар ва идоралар билан бирга икки ой муддатда қонун ҳужжатларига ушбу Фармондан келиб чиқадиган ўзгартириш ва қўшимчалар тўғрисида Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасига таклифлар киритсин.

11. Министерству финансов Республики Узбекистан совместно с другими заинтересованными министерствами и ведомствами в двухмесячный срок внести в Кабинет Министров Республики Узбекистан предложения об изменениях и дополнениях в законодательство, вытекающих из настоящего Указа.

12. Ушбу Фармоннинг ижросини назорат қилиш Ўзбекистон Республикаси Бош вазири ўринбосари – молия вазири Ж.А.Қўчқоров, Ўзбекистон Республикаси Президентининг маслаҳатчиси ўринбосари Г.К.Саидова зиммасига юклансин.

 

 

 

 

          Ўзбекистон Республикаси

                     Президенти                                                         Ш. Мирзиёев

 

 

Тошкент шаҳри

12. Контроль за исполнением настоящего Указа возложить на заместителя Премьер-министра – министра финансов Республики Узбекистан Кучкарова Д.А. и заместителя советника Президента Республики Узбекистан Саидову Г.К.

 

 

 

            Президент

Республики Узбекистан                                                      Ш. Мирзиёев

 

 

 

 

 

 

город Ташкент

Общие комментарии

9036