ID Разработчик Дата размещения Дата завершения Кол-во коммент.
2281 Государственный комитет Республики Узбекистан по экологии и охране окружающей среды 06/02/2019 21/02/2019 0

Обсуждение завершено

Постановление Президента Республика Узбекистан
О Национальной стратегии и Плане действий по сохранению биологического разнообразия на 2019-2030 годы
ID-2281

В целях исполнения обязательств, принятых Республикой Узбекистан
в качестве Стороны Конвенции о биологическом разнообразии и для дальнейшего обеспечения охраны и сохранения биологического разнообразия, решения проблем, связанных с его использованием:

 

Ўзбекистон Республикаси Биохилмахиллик тўғрисидаги Конвенциянинг иштирокчиси сифатида қабул қилган мажбуриятларини бажариш учун келажакда биологик хилмахилликни сақлаш ва муҳофаза қилишни таъминлаш, ундан фойдаланиш билан боғлиқ муаммоларни ҳал этиш мақсадида:

1. Утвердить:

Национальную стратегию по сохранению биологического разнообразия
на 2019-2030 годы согласно приложения № 1;

План действий по реализации Национальной стратегии по сохранению биологического разнообразия на 2019-2030 годы согласно приложению № 2.

 

1. Қуйидагилар:

2019-2030 йилларда биохилмахилликни сақлаш бўйича Миллий стратегия 1 иловага мувофиқ;

2019-2030 йилларда биохилмахилликни сақлаш бўйича Ҳаракатлар режаси 2-иловага мувофиқ тасдиқлансин.

2. Возложить на Государственный комитет Республики Узбекистан
по экологии и охране окружающей среды координацию работ и контроль
за выполнением Плана действий по реализации Национальной
стратегии
по сохранению биологического разнообразия на 2019-2030 годы.

 

2. 2019-2030 йилларда биохилмахилликни сақлаш бўйича Миллий стратегияни амалга оширишда Ҳаракатлар режасининг бажарилишини мувофиқлаштириш ва назорат қилишни Ўзбекистон Республикаси экология ва атроф-муҳитни муҳофаза қилиш давлат қўмитаси зиммасига юклатилсин.

3. Министерствам и ведомствам, Совету Министров Республики Каракалпакстан, хокимиятам областей и города Ташкента:

совместно с Министерством инвестиций и внешней торговли Республики Узбекистан при разработке Концепции развития отрасли предусмотреть мероприятия, утвержденные настоящим постановлением для включения
в Государственные программы развития Республики Узбекистан;

ежегодно по итогам года вносить в Государственный комитет Республики Узбекистан по экологии и охране окружающей среды информацию о ходе выполнения мероприятий, предусмотренных приложением №2.

 

3. Вазирлик ва идоралар, Қорақалпоғистон Республикаси Вазирлар Кенгаши, вилоят ва Тошкент шаҳар ҳокимликларига:

Ўзбекистон Республикаси Инвестициялар ва ташқи савдо вазирлиги билан биргаликда тармоқлар ривожланиш Концепцияларини ишлаб чиқишда ушбу қарор билан тасдиқланган чора-тадбирларни Ўзбекистон Республикасининг ривожланиш дастурига киритилиши назарда тутилсин.

Ҳар йили йил якуни бўйича 2-иловада назарда тутилган
чора-тадбирларнинг бажарилиш ҳолати тўғрисида Ўзбекистон Республикаси Экология ва атроф-муҳитни муҳофаза қилиш давлат қўмитасига маълумот бериб борилсин.

4. Признать утратившими силу Постановление Кабинета Министров
от 1 апреля 1998 г. № 139 «О Национальной стратегии и Плане действий Республики Узбекистан по сохранению биологического разнообразия» и пункт 11 приложения № 1 к Постановлению Кабинета Министров от 19 сентября 2000г.
№ 359 «Об изменении, дополнении и признании утратившим силу некоторых решений Кабинета Министров по вопросам образования правительственных комиссий».

 

4. Вазирлар Маҳкамасининг 1998 йил 1 апрелдаги “Ўзбекистон Республикасининг биохилмахилликни сақлаш бўйича Миллий стратегия
ва ҳаракатлар режаси тўғрисида”ги 139-сонли қарори ва Вазирлар Маҳкамасининг 2000 йил 19 сентябрдаги “Вазирлар Маҳкамасининг ҳукумат комиссияларини ташкил қилиш масалалари бўйича айрим қарорларига ўзгартиришлар, қўшимчалар киритиш ва ўз кучини йўқотган деб топиш тўғрисида”ги 359-сонли қарори 1-иловасининг 11-банди ўз кучини йўқотган деб топилсин.

5. Контроль за исполнением настоящего Постановления возложить
на Премьер-министра Республики Узбекистан А. Арипова.

 

5. Мазкур Қарорнинг ижросини назорат қилиш Ўзбекистон Республикасининг Бош вазири А.Н. Арипов зиммасига юклансин.

Приложение № 1                                       

к постановлению Президента Республики Узбекистан

от «___» ________ 20___ года №___                

 

НАЦИОНАЛЬНАЯ СТРАТЕГИЯ         

по сохранению биологического разнообразия

на 2019-2030 годы                           

 

Ўзбекистон Республикаси Президентининг             
2019 йил
«___» ________-сон қарорига              

1-илова                                 

 

2019-2030 йилларга мўлжалланган биологик         

хилмахилликни сақлаш бўйича                     

МИЛЛИЙ СТРАТЕГИЯ                          

Республика Узбекистан являясь Стороной Конвенции ООН
о биологическом разнообразии с 1995 года
, приняла на себя определенные обязательства:

разрабатывать национальные стратегии, планы и программы сохранения и устойчивого использования биологического разнообразия или адаптировать существующие планы и программы;

определять компоненты биологического разнообразия, имеющие важное значение для его сохранения и устойчивого использования;

расширять существующие и создавать новые охраняемые природные территории, в целях обеспечения надежного сохранения биологического разнообразия;

принимать меры по восстановлению деградированных экосистем
и восстановлению редких
и находящихся под угрозой исчезнования видов.

Республикой Узбекистан выполняются взятые на себя обязательства
в рамках Конвенции.

Первая Национальная стратегия и План действий по сохранению билогического разнообразия была одобрена Постановлением Кабинета Министров Республики Узбекистан № 139 от 1 апреля 1998 года.
Ряд национальных и местных программ и планов по охране окружающей среды были адаптированы в целях сохранения биологического разнообразия и экологических систем и выполнены. Завершено около сорока международных проектов в области охраны биологического разнообразия,
в результате которых достигнуто замедление деградации земель, процессов опустынивания, сокращения численности видов и ареалов их обитания, ослабление других отрицательных последствий неустойчивого использования природных ресурсов.

Вместе с тем отмечается все ещё недостаточное понимание
и осведомленность лиц, принимающих решения, и общества о значимости биологического разнообразия. Нагрузки на биологическое разнообразие продолжают быть высокими и не обеспечивают его устойчивого использования. Недостаточно развита система охраняемых природных территорий, слабо используется их экономический, культурный
и образовательный потенциал. Не на должном уровне осуществляется координация взаимодействия в вопросах сохранения биологического разнообразия и использования выгод, получаемых от его эффективной охраны и восстановления.

Современное состояние сохранения биологического разнообразия
в Республике Узбекистан и международный опыт показывают наличие ряда взаимосвязанных глобальных и региональных экологических проблем. Продолжается сокращение численности видов и ареалов их обитания, изменение климата, деградация и фрагментация уникальных природных экологических систем в целом. Деградация экологических систем несет угрозы для здоровья населения и продовольственной безопасности.

В целях решения данных проблем разработана Национальная стратегия по сохранению биологического разнообразия на 2019-2030 годы (далее – Национальная стратегия).

 

Ўзбекистон Республикаси 1995 йилдан БМТнинг биологик

хилмахиллиги Конвенция иштирокчиси сифатида маълум мажбуриятларни ўзига олди:

биологик хилмахилликни сақлаш ва барқарор фойдаланиш Миллий стратегия, режа ва дастурларни ишлаб чиқиш ёки мавжуд режаларни
ва дастурларни мослаштириш;

сақлаб қолиш ва барқарор фойдаланишда муҳим ахамиятга эга биологик хилмахиллик компонентларини аниқлаш;

            биологик хилмахилликни ишончли сақлашни таъминлаш мақсадида янги муҳофаза этиладиган табиий худудларни барпо этиш ва мавжудларини кенгайтириш.

            таназзулга учраган экотизимларни қайта тиклаш бўйича чоралар кўриш ва ноёб ва йўқолиб бораётган турларни қайта тиклаш.

            Ўзбекистон Республикаси томонидан Конвенция доирасида олинган мажбуриятлар бажариб келинмоқда.

Биологик хилмахилликни сақлаш бўйича Биринчи Миллий стратегия ва ҳарактлар режаси Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Махкамасининг 1998 йил 1 апрельдаги 139-сонли Қарори билан тасдиқланган.

Атроф-муҳит муҳофазаси бўйича бир қатор миллий ва маҳаллий дастурлар ва режалар биологик хилмахилликни ва экологик тизимларни сақлаш мақсадида мослаштирилди ва бажариб келинмоқда.

Биологик хилмахилликни муҳофаза қилиш борасида қириққа яқин халқаро лойиҳалар бажарилди. Натижада ерларнинг таназзули, чўлланиш жараёни пасайишига эришилди, турларнинг сони ва яшаш жойларининг қисқариши, табиий ресурслардан самарасиз фойдаланишнинг бошқа салбий оқибатлари камайтирилди.

            Шу билан бирга қарор қабул қилувчи шахсларнинг ва жамиятнинг ҳали ҳам биологик хилмахилликни аҳамиятлилиги ҳақида тушунчалари
ва хабардорликлари етарли эмаслиги мавжуд.
Биологик хилмахилликка бўлган босим юқорилигича қолмоқда, унинг барқарор фойдаланишини таминлаб бермайди. Муҳофаза этиладиган табиий ҳудудларнинг тизими етарлича ривожланмаган. Уларнинг иқтисодий, маданий ва экологик таълим салоҳиятлари заиф ишлатилади. Биологик хилмахилликни сақлашда ҳамкорликни мувофиқлаштириш ва самарали муҳофаза қилишдан ва  қайта тиклашдан олинадиган фойдани ишлатиш тегишли даражада амалга оширилмаяпти.

            Ўзбекистон Республикасида биологик хилмахилликни сақлашнинг ҳозирги ҳолати ва бу соҳадаги ҳалқаро тажриба глобал ва минтақавий экологик муаммоларда бир қанча ўзаро боғлиқлар мавжудлигини кўрсатади.

Турларнинг сони ва яшаш жойларининг қисқариб бориши, иқлим ўзгариши, ноёб табиий экологик тизимларнинг таназзулга учраши ва фрагментацияланиши давом этмоқда. Экологик тизимларнинг таназзулга учраши аҳолининг соғлиғига ва озиқ овқат хавфсизлигига таҳдид солмоқда.

            Ушбу муаммоларни ҳал этиш учун 2019-2030 йилларга мўлжалланган биологик хилмахилликни сақлаш бўйича Миллий стратегия (кейинчалик - Миллий стратегия) ишлаб чиқилди.

I. Национальные стратегические цели

Для обеспечения сохранения и устойчивого использования биологического разнообразия, охраны экологических систем, продовольственной безопасности, благоприятной среды для проживания населения, а также устойчивого развития страны определены следующие Национальные стратегические цели до 2030 года:

включение вопросов биологического разнообразия в деятельность органов государственной власти и управления и всего общества;

сокращение прямых нагрузок на биологическое разнообразие, устойчивое использование его компонентов в продуктивных ландшафтах;

развитие системы охраняемых природных территорий, увеличение объема выгод, обеспечиваемых экосистемными услугами;

повышение эффективности сохранения и устойчивого использования биологического разнообразия путем планирования, создания потенциала
и развития механизмов финансирования.

 

I. Миллий стратегик мақсадлар

 

Биологик хилмахилликни сақлаш ва ундан барқарор фойдаланиш, экологик тизимларни муҳофаза қилишни, озиқ-овқат хавфсизлигини, аҳоли учун қулай шарт-шароитлар яратишни, мамлакат барқарор ривожланишини таъминлаш учун 2030 йилгача қуйидаги Миллий стратегик мақсадлар белгиланди:

биологик хилмахиллик масалаларини давлат ва бошқарув органлари ва барча жамият фаолиятига киритиш;

биологик хилмахилликка бўлган тўғридан-тўғри босимни камайтириш, махсулдор ландшафтларда унинг компонентларидан барқарор фойдаланиш;

         муҳофаза этиладиган табиий худудлар тизимини ривожлантириш, экотизим хизматлари тақдим этаётган нафлар (фойдалар) ҳажмини ошириш;

режалаштириш, салоҳиятни ошириш, молиялаштириш механизмини ривожлантириш орқали биологик хилмахилликни самарали сақлаш ва ундан барқарор фойдаланиш

II. Национальные целевые задачи

Для включения тематики биологического разнообразия
в деятельность органов государственной власти и управления и всего общества необходимо решить следующие задачи:

усовершенствовать систему государственного мониторинга окружающей природной среды, расширив её содержание за счет большего охвата мониторингом компонентов биологического разнообразия;

повысить знания и осведомленность органов государственной власти
и управления, а также всех слоёв общества о ценности биологического разнообразия и экосистемных услуг;

разработать и внедрить в процесс планирования механизмы экономической оценки стоимости биологического разнообразия
и экосистемных услуг;

разработать и внедрить международные требования к проектам заявлений о воздействии на окружающую среду (ЗВОС), предусматривающие иерархию природоохранных мероприятий в рамках государственной экологической экспертизы. А именно, природоохранные мероприятия должны включать организационные, технические, технологические решения, которые дают возможность предотвращения
и сокращения негативного воздействия, восстановления природных объектов, компенсации потерь растительного и животного мира, оценки их эффективности и возможности реализации.

Для сокращения прямых нагрузок на биологическое разнообразие
и устойчивого использования его компонентов в продуктивных ландшафтах необходимо решить следующие задачи:

разработать и начать осуществление комплекса мер по снижению темпов деградации и фрагментации наиболее уязвимых естественных экологических систем;

обеспечить устойчивое использование биологических ресурсов водоемов на усовершенствованной правовой и методической основе.

Для развития системы охраняемых природных территорий, увеличения объема выгод, обеспечиваемых экосистемными услугами, необходимо решить следующие задачи:

расширить общую площадь охраняемых природных территорий
(в первую очередь государственных заповедников, комплексных (ландшафтных) заказников, природных парков, государственных памятников природы), обеспечив эффективное управление ими;

разработать государственную программу по сохранению
и устойчивому использованию компонентов биологического разнообразия, используемых для производства продуктов питания и ведения сельского хозяйства.

Для повышения эффективности сохранения и устойчивого использования биологического разнообразия путем планирования, создания потенциала необходимо решить следующие задачи:

включать и осуществлять положения Национальной стратегии и Плана действий по реализации Национальной стратегии по сохранению биологического разнообразия в качестве составных частей планов национального, территориального и отраслевого развития.

 

II.  Миллий мақсадли вазифалар

 

            Биологик хилмахиллик мавзусини давлат ҳокимияти ва бошқарув органлари ва барча жамият фаолиятига тадбиқ қилиш учун қуйидаги вазифаларни ҳал этиш зарур:

атроф-табиий муҳитни давлат мониторинги тизими таркибини биологик хилмахиллик компонентларини кенгроқ мониторинг қилиш орқали кенгайтириш ҳисобига такомиллаштириш.

давлат ҳокимияти ва бошқарув органларининг ҳамда жамиятнинг барча табақаларининг биологик хилмахиллик ва экотизим хизматлари қиймати ҳақидаги билим ва хабардорлигини ошириш;

режалаштириш жараёнига биологик хилмахилликни ва экотизим хизматларини иқтисодий баҳолаш механизмини ишлаб чиқиш ва тадбиқ этиш;

давлат экологик экспертизаси доирасида атроф-муҳитни муҳофаза этиш чора-тадбирлари иерархиясини назарда тутадиган, атроф-муҳитга таъсири хақидаги ариза (ЗВОС), лойиҳаларига халқаро талабаларни ишлаб чиқиш ва тадбиқ этиш.

Атроф-муҳит муҳофазаси чора-тадбирлари, айнан ташкилий, техник, технологик тадбирларни ўз ичига олган ҳолда, салбий таъсирни олдини олиш ва камайтириш, табиий объектларни қайта тиклаш, ўсимлик ва ҳайвонот дунёсига келтирилган зарарни ўрнини қоплаш, бу тадбирларнинг самарадорлигини баҳолаш ва амалга ошириш имкониятларини қамраб олиши керак.

Биологик хилмахилликка бўлган тўғридан-тўғри босимни камайтириш, махсулдор ландшафтларда унинг компонентларидан барқарор фойдаланиш учун қуйидаги масалаларни ечиш зарур:

энг заиф бўлган табиий экологик тизимларнинг таназзули
ва фрагментацияланиши тезлигини камайтириш бўйича тадбирлар мажмуасини ишлаб чиқиш ва уни амалга оширишни бошлаш;

            такомиллаштирилган ҳуқуқий ва методологик асосда сув ҳавзаларининг биологик ресурсларидан оқилона фойдаланишни таъминлаш.

         Муҳофаза этиладиган табиий худудлар тизимини ривожлантириш, экотизим хизматлари тақдим этаётган нафлар (фойдалар) ҳажмини ошириш учун қуйидаги масалаларни ҳал этиш лозим:

муҳофаза этиладиган табиий ҳудудларнинг (биринчи навбатда давлат қўриқхоналари, мажмуа (ландшафт) буюртма қўриқхоналари, табиат боғлари, давлат табиат ёдгорликлари) умумий майдонини кенгайтириш ва уларни самарали бошқаришни таъминлаш;

озиқ-овқат маҳсулотларини ишлаб чиқишда ва қишлоқ хўжалигини юритишда қўлланиладиган биологик хилмахиллик компонентлрини сақлаш ва улардан самарали фойдаланиш бўйича Давлат дастурини ишлаб чиқиш.

            Режалаштириш, салоҳиятни ошириш, молиялаштириш механизмини ривожлантириш орқали биологик хилмахилликни самарали сақлаш ва ундан барқарор фойдаланиш.учун қуйидаги вазифаларни ҳал этиш зарур:

            Миллий, ҳудудий ва тармоқларни ривожлантириш режаларига уларнинг бир қисми сифатида биологик хилмахилликни сақлаш бўйича Миллий Стратегия ва Ҳаракатлар режаси талабларини киритиш ва амалга ошириш керак.

 

III. Механизм реализации Национальной стратегии

Реализация Национальной стратегии осуществляется посредством полного и своевременного исполнения мероприятий, предусмотренных Планом действий. Её положения будут интегрированы в иные документы, разработанные в рамках международных договоров Узбекистана, касающихся изменения климата, борьбы с опустыниванием, использованием водных ресурсов и трансграничных водотоков.

 Национальная стратегия будет служить одной из правовых основ для разработки планов действий по охране окружающей среды национального
и местного уровней, Государственных и отраслевых научно-технических программ, фундаментальных и прикладных исследований, отраслевых планов развития, касающихся мониторинга окружающей природной среды, сокращения прямых нагрузок на биологическое разнообразие, развития системы охраняемых природных территорий, повышения эффективности сохранения и устойчивого использования биологического разнообразия
с учетом экосистемных услуг и адаптации к изменению климата, развития лесного хозяйства, устойчивого управления пастбищами, охраны водных ресурсов, и других.

Ответственные исполнители обеспечивают:

осуществление мероприятий в соответствии с установленными сроками, путем разработки и реализации конкретных мер по их выполнению;

эффективное использование целевых финансовых средств;

ежегодное представление в Кабинет Министров отчетов по реализации мероприятий за последний год.

Государственный комитет Республики Узбекистан по экологии
и охране окружающей среды осуществляет координацию работ и контроль
за их выполнением. В случае необходимости вносит в Кабинет Министров предложения в целях корректировки состава исполнителей мероприятий, создает межведомственые координационные группы и советы.

 

III.  Миллий стратегияни амалга ошириш механизми

 

Миллий стратегияни амалга ошириш Ҳаракатлар режасида кўрсатилган тадбирларнинг тўлиқ ва ўз вақтида бажарилиши орқали амалга оширилади.

Унинг қоидалари Ўзбекистоннинг халқаро шартномалари доирасида ишлаб чиқилган иқлим ўзгариши, чўлланишга қарши кураш, сув ресурсларидан фойдаланиш ва трансчегара сув оқимлари билан боғлиқ бўлган бошқа хужжатларга интеграцияланади.

Миллий стратегия миллий ва ҳудудий даражада атроф-муҳит муҳофазаси харакатлар режасини ишлаб чиқишда, атроф-муҳит мониторинги билан боғлиқ давлат ва тармоқлар илмий-техник дастурларида, фундаментал ва амалий тадқиқотларда, тармоқлар ривожланиш дастурларида, биологик хилмахилликка тўғридан-тўғри таъсир этадиган босимни камайтиришда, муҳофаза этиладиган ҳудудларни ривожлантиришда, экотизим хизматлари 

ва иқлим ўзгаришига мослашишни ҳисобга олган ҳолда биологик хилмахилликни самарали сақлашни ва барқарор фойдаланиш кучайтиришда, ўрмон хўжаликларини ривожланишида, яйловларни барқарор бошқаришда, сув ресурсларини муҳофаза этиш ва бошқалар билан боғлиқ ишларда ҳуқуқий асослардан бири бўлиб хизмат қилади. 

Маъсул ижрочилар қуйидагиларни таъминлайдилар:

         Чора-тадбирларни белгиланган муддатларда бажариш, уларни амалга оширилиши учун аниқ чоралар ишлаб чиқишни;

мақсадли молия маблағларидан самарали фойдаланишни;

Вазирлар Махкамасига чора-тадбирлар бажарилиши юзасидан ҳар йил олдинги йил учун ҳисобот тақдим этишни;

Ўзбекистон Республикаси Экология ва атроф-муҳитни муҳофаза қилиш давлат қўмитаси унинг бажарилиши юзасидан ишни мувофиқлаштиради ва назорат қилди. Зарурат туғилганда чора-тадбирлар ижрочиларини таркибини ўзгартириш мақсадида Вазирлар Махкамасига таклиф киритишни, идоралараро мувофиқлаштириш гуруҳларини ва кенгашларни тузишни.

IV. Механизм финансирования

Источниками финансирования осуществления Национальной стратегии являются бюджетные и внебюджетные средства ответственных исполнителей, грантовые средства текущих и инициируемых национальных
и международных проектов. В соответствующих случаях используются средства специализированных учреждений ООН, международных органов
и финансовых организаций.

Необходимый объем финансирования по каждому из планируемых мероприятий расчитывается отдельно, исходя из содержания конкретных мер, предусмотренных для реализации соответствующих мероприятий.

 

IV. Молиялаштириш механизми

 

Миллий стратегияни амалга ошириш учун молиялаштириш манбалари маъсул ижрочиларнинг бюджет ва бюджетдан ташқари маблағлари, жорий  ва режалаштирилаётган миллий ва халқаро лойиҳалар грант маблағлари бўлиб ҳисобланади. Тегишли холларда БМТ нинг махсус муассасалари, халқаро органлар ва молия ташкилотларининг маблағларидан фойдаланилади.

Режалаштирилган тадбирларнинг ҳар бири учун талаб қилинадиган маблағ миқдори тегишли чора-тадбирни амалга ошириш учун кўзда тутилган аниқ тадбирлар мазмунига қараб алоҳида ҳисобланади.

V. Ожидаемые результаты

По итогам реализации Национальной стратегии в полном объеме
и в установленные сроки будут обеспечены следующие результаты:

снижение нагрузки на биологическое разнообразие от хозяйственной
и иной деятельности человека, сохранение и восстановление экологических систем, использование биологических ресурсов на устойчивой основе,
а выгоды, связанные с использованием генетических ресурсов, получены
и распределены на справедливой и равной основе;

вопросы ценности биологического разнообразия интегрированы во все сектора экономики;

решения, принятые уполномоченными органами, научно обоснованы, своевременно и эффективно реализованы.

 

 

IV. Кутилаётган натижалар

 

Миллий стратегияни тўлиқ ва ўз муддатларида амалга ошириш якунларидан сўнг қуйидаги натижаларга эришилади:

хўжалик ва инсонларнинг бошқа фаолиятидан келиб чиқадиган биологик хилмахилликка бўлган таъсирни камайтириш, экологик тизимни сақлаш ва қайта тиклаш, биологик ресурсларни барқарор асосда фойдаланиши, генетик ресурслардан фойдаланиш билан боғлиқ фойдалар эса тўғри ва адолатли бўлиниб берилади;

биологик хилмахилликни қиймати иқтисодиётни ҳар бир тармоқларига интеграцияланади;

            ваколатли органлар томонидан қабул қилинган қарорлар илмий асосланган бўлиб ўз вақтида ва самарали амалга оширилади.

 

                                                                                                                                                            Приложение № 2

                                                                                                                                                            к постановлению Президента Республики Узбекистан

                                                                                                                                                            от «___» ________ 20___ года №___

 

                                                                                                                                                            ПЛАН ДЕЙСТВИЙ

                                                                                                                                                            по реализации Национальной стратегии по сохранению

                                                                                                                                                            биологического разнообразия на 2019-2030 годы

                                                                                                                                                                                                             

 

                                                                                                                                                                                                              Ўзбекистон Республикаси Президентининг
                                                                                                                                                                                                              2019 йил «___» ________-сон қарорига

                                                                                                                                                                                                              2-илова

 

                                                                                                                                                                                                              2019-2030 йилларда биохилмахилликни сақлаш бўйича Миллий стратегияни амалга ошириш бўйича

                                                                                                                                                                                                              ҲАРАКАТЛАР РЕЖАСИ

Общие комментарии

335