ID Разработчик Дата размещения Дата завершения Кол-во коммент.
13624 Администрация Президента 11/02/2020 20/02/2020 352

Обсуждение завершено

Указ Президента Республика Узбекистан
2017–2021 йилларда Ўзбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йўналиши бўйича Ҳаракатлар стратегиясини “Илм, маърифат ва рақамли иқтисодиётни ривожлантириш йили”да амалга оширишга оид давлат дастури тўғрисида
ID-13624

“Фаол инвестициялар ва ижтимоий ривожланиш йили” деб эълон қилинган 2019 йилда мамлакатдаги ишбилармонлик ва инвестиция муҳитини тубдан яхшилаш, халқимизнинг фаровон ҳаётини таъминлаш ва турмуш шароитларини юксалтириш учун шароитлар яратиш мақсадида кенг кўламли инвестициявий ва ижтимоий лойиҳаларни амалга оширишни ташаббус қилиш имконини берган комплекс чора-тадбирлар амалга оширилди.

2019 йилги Давлат дастурини рўёбга чиқариш доирасида 12,5 трлн сўм ва 13,3 млрд АҚШ долларига тенг лойиҳалар амалга оширилди.

Тўғридан-тўғри инвестициялар ҳажми 4,2 млрд долларни ташкил этди, бу 2018 йилга нисбатан солиштирганда 3,7 бараварга кўпдир. Инвестицияларнинг ялпи ички маҳсулотдаги улуши эса 37 фоизга етди.

Иқтисодий ўсиш суръатлари 5,6 фоизни ташкил қилди. Саноат маҳсулотлари ишлаб чиқариш ҳажми 6,6 фоизга, экспорт эса 28 фоизга кўпайди.

Жаҳон банкининг “Бизнес юритиш” рейтингида Ўзбекистон 7 поғона кўтарилиб, бизнесни рўйхатга олиш кўрсаткичи бўйича 190 та давлат орасида 8-ўринни эгаллади ва энг яхши ислоҳотчи давлатлар қаторидан жой олди.

“Обод қишлоқ” ва “Обод маҳалла” дастурлари доирасида 479 та қишлоқ ва овулда, шаҳарлардаги 116 та маҳаллада кенг кўламли қурилиш ва ободонлаштириш ишлари бажарилди. Ушбу мақсадларга 6,1 трлн сўм ёки 2018 йилга нисбатан 1,5 трлн сўм кўп маблағ сарфланди.

Қишлоқ жойларда – 17 100 та, шаҳарларда – 17 600 та, жами 34 700 та ёки 2016 йилга нисбатан салкам 3 баравар кўп арзон ва шинам уйлар қурилди.

2017–2021 йилларда Ўзбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йўналиши бўйича Ҳаракатлар стратегияси ижросини таъминлаш, шунингдек, Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 24 январдаги Олий Мажлисга Мурожаатномасида белгиланган вазифаларни самарали ва ўз вақтида амалга ошириш мақсадида:

В 2019 году, объявленном Годом активных инвестиций и социального развития, осуществлены комплексные меры, позволившие кардинально улучшить деловую и инвестиционную среду в стране, инициировать реализацию масштабных инвестиционных и социальных проектов с целью создания условий для благополучной жизни и повышения благосостояния нашего народа.

В рамках воплощения в жизнь Государственной программы на 2019 год реализованы проекты на сумму 12,5 трлн сумов и 13,3 млрд долларов США.

Объем прямых иностранных инвестиций составил 4,2 миллиарда долларов, что в 3,7 раза больше по сравнению с 2018 годом, а доля инвестиций в валовом внутреннем продукте республики достигла 37 процентов.

Темпы экономического роста составили 5,6 процента. Объем производства промышленной продукции вырос на 6,6 процента, экспорта – на 28 процентов.

В рейтинге Всемирного банка «Ведение бизнеса» Узбекистан поднялся на 7 позиций, заняв 8-е место среди 190 государств по показателю регистрации бизнеса и войдя в число лучших стран-реформаторов.

В рамках программ «Обод кишлок» и «Обод махалла» осуществлена широкомасштабная работа по строительству и благоустройству в 479 селах и аулах, а также 116 городских махаллях. На эти цели было направлено 6,1 триллиона сумов, что на 1,5 триллиона сумов больше, чем в 2018 году.

Количество возведенного доступного и комфортного жилья в общей сложности составило 34 700, в том числе на селе – 17 100, в городах – 17 600, что почти в 3 раза больше, чем в 2016 году.

Во исполнение Стратегии действий по пяти приоритетным направлениям развития Республики Узбекистан в 2017–2021 годах, а также в целях эффективной и своевременной реализации задач, определенных в Послании Президента Республики Узбекистан Олий Мажлису от 24 января 2020 года:

1. Умумий қиймати 17,5 трлн сўм ва 9,6 млрд АҚШ долларига тенг лойиҳаларни амалга оширишни назарда тутувчи 2017–2021 йилларда Ўзбекистон Республикасини ривожлантиришнинг бешта устувор йўналиши бўйича Ҳаракатлар стратегиясини “Илм, маърифат ва рақамли иқтисодиётни ривожлантириш йили”да амалга оширишга оид Давлат дастури (кейинги ўринларда – Давлат дастури) 1-иловага мувофиқ тасдиқлансин.

1. Утвердить Государственную программу по реализации Стратегии действий по пяти приоритетным направлениям развития Республики Узбекистан в 2017–2021 годах в «Год развития науки, просвещения и цифровой экономики» (далее – Государственная программа) согласно приложению № 1, предусматривающую реализацию проектов на общую сумму 
17,5 трлн сумов
и 9,6 млрд долларов США.

2. Давлат дастурига мувофиқ:

а) давлат ва жамият қурилиши тизимини такомиллаштириш соҳасида:

2020 йил 1 майдан бошлаб Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси Қонунчилик палатаси ва Сенати фаолиятига фуқаролар мурожаатлари асосида Интернет тармоғида парламент ва депутат сўровларини шакллантириш, сайловчилар билан бевосита мулоқот қилиш учун электрон портал ва мобил иловадан фойдаланиш имконини берувчи “Электрон парламент” тизими жорий этилсин;

2020 йил 1 июлдан бошлаб Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси Қонунчилик палатаси мажлисларида давлат органлари ва хўжалик бошқаруви органлари раҳбарларининг ўз фаолияти бўйича, шунингдек, Ҳукумат аъзолари ва тармоқлар раҳбарларининг БМТ Барқарор ривожланиш мақсадларини бажариш, илм, маърифат ва “рақамли иқтисодиёт”ни ривожлантириш бўйича олиб борилаётган ишлар тўғрисидаги ахборотларини мунтазам равишда эшитиш тартиби жорий этилсин;

2020 йил 1 июлдан бошлаб “Mening fikrim” веб-порталининг мобил иловасини ишга тушириш, шунингдек, келиб тушаётган мурожаатларни депутатлар, мутахассислар ва кенг жамоатчиликни жалб қилган ҳолда оммавий ахборот воситаларида муҳокама қилиш ташкил этилсин;

2020 йил 1 августдан бошлаб жисмоний ва юридик шахслар, Бизнес омбудсман, Инсон ҳуқуқлари бўйича миллий марказ, халқ депутатлари Тошкент шаҳар ва вилоят Кенгашларига Ўзбекистон Республикаси Конституциявий судида кўриб чиқиш учун масалаларни киритиш ҳуқуқи тақдим этилиши таъминлансин;

б) қонун устуворлигини таъминлаш ва суд-ҳуқуқ тизимини янада ислоҳ қилиш соҳасида:

2020 йил 1 майга қадар Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси ва Президентига ҳисоб берадиган коррупцияга қарши курашиш бўйича мустақил орган тузилсин;

2020 йил 1 майдан бошлаб шундай тартиб жорий этилсинки, унга мувофиқ прокурор томонидан ҳукмлари, қарорлари, ажримлари ёки ҳал қилув қарорлари қонуний кучга кирган ишларни суддан талаб қилиб олиш фақат иш бўйича томонларнинг (прокурордан ташқари) мурожаати мавжуд бўлгандагина амалга оширилади;

2020 йил 1 апрелдан бошлаб шундай тартиб жорий этилсинки, унга мувофиқ 1995 йилгача Ўзбекистонга келган ва шундан буён доимий истиқомат қилаётган шахсларга Ўзбекистон Республикаси фуқаролиги автоматик тарзда берилади;

2020 йил 1 октябрдан бошлаб талабгорларга адвокатлик мақомини Ўзбекистон Республикаси Адвокатлар палатаси томонидан бериш механизмларини жорий қилган ҳолда адвокатлик фаолиятини Ўзбекистон Республикаси Адлия вазирлиги томонидан лицензиялаш тартиби бекор қилинсин;

2020 йил 1 декабрдан бошлаб маъмурий ҳуқуқбузарликлар тўғрисидаги ишларни кўриш ваколатлари жиноят ишлари бўйича судлар ваколатига ўтказилсин;

в) иқтисодиётни ривожлантириш ва инвестицияларни фаол жалб қилиш соҳасида:

2020 йилдан бошлаб давлат томонидан пахта ишлаб чиқариш режасини, унинг нархи ва мажбурий сотиш режасини белгилаш амалиёти бекор қилинсин ҳамда давлатга мажбурий ғалла сотиш режаси 35 фоизга камайтирилсин;

2020 йилда лицензиялар ва бошқа рухсат берувчи ҳужжатлар камида икки баробар қисқартирилсин;

2020 йил 1 июндан бошлаб маҳаллий экспорт қилувчиларга юкларни автомобиль ва ҳаво транспорти орқали экспорт қилиш бўйича уларнинг харажатлари бир қисмини қоплаш учун субсидиялар, шунингдек, тадбиркорларнинг инфратузилма барпо этиш бўйича харажатларининг бир қисми учун компенсация тўлаш механизмлари жорий этилсин;

2020 йил 1 майдан бошлаб брокерларга ички бозорда давлат облигацияларини сотиб олишга, республиканинг тижорат банкларига эса ўз облигациялари ва депозитларини чиқаришга рухсат берилсин;

2020 йилда камида 800 мингта кенг полосали интернет портлари яратилсин ва 12 минг км оптик толали алоқа линиялари ётқизилсин;

г) ижтимоий ривожланиш соҳасида:

2020 йил охирига қадар 6 ёшли болаларни мактабга тайёрлаш тизимини жорий этган ҳолда мактабгача таълим билан қамраб олиш даражасининг 69 фоизга етказилиши таъминлансин;

2020/2021 ўқув йилидан бошлаб Ўзбекистон Республикасининг олий таълим муассасаларига давлат гранти асосида ўқишга қабул қилиш бўйича давлат буюртмаси параметрлари босқичма-босқич икки баробар оширилсин;

2020 йилда олий педагогик таълимнинг 6 та йўналиши бўйича ўқиш муддати 3 йилгача қисқартирилсин;

2020/2021 ўқув йилидан бошлаб умумий ўрта таълим мактаблари ўқитувчиларининг юкламаси мақбуллаштирилсин, шунингдек, олий таълим муассасаларида асосий мутахассисликка алоқаси бўлмаган фанлар сони икки баробар қисқартирилсин;

2020 йилда мажбурий тиббий суғурта тизимини жорий этишга тайёргарлик якунига етказиш ва келгуси йилда ушбу тизимни тажриба тариқасида Сирдарё вилоятида ишга тушириш;

д) хавфсизликни, миллатлараро тотувлик ва диний бағрикенгликни таъминлаш, шунингдек, ташқи сиёсат соҳасида:

2020 йил 1 сентябрга қадар киберхавфсизликнинг ҳуқуқий асосларини шакллантириш бўйича чоралар кўрилсин, шу жумладан 2020–2023 йилларга мўлжалланган киберхавфсизликка доир миллий стратегия ва “Киберхавфсизлик тўғрисида”ги қонун лойиҳаси ишлаб чиқилсин;

2020 йилда БМТнинг Инсон ҳуқуқлари бўйича кенгашига 2021–2023 йилларга сайланиш учун Ўзбекистон номзоди илгари сурилсин;

2020 йил 20 сентябрда Самарқанд шаҳрида Инсон ҳуқуқлари бўйича Иккинчи Осиё форуми ўтказилсин;

2020 йилда “Дўстлик ҳафталиги” ва “Дўстлик” халқаро форум-фестивали ўтказилсин;

е) Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси манфаатдор идоралар билан биргаликда Давлат дастурининг чора-тадбирларини белгиланган муддатларда амалга оширишга қаратилган норматив-ҳуқуқий ҳужжатлар лойиҳалари пакетининг сифатли тайёрланишини таъминласин.

2. В соответствии с Государственной программой:

а) в сфере совершенствования системы государственного и общественного строительства:

внедрить с 1 мая 2020 года в деятельность Законодательной палаты

и Сената Олий Мажлиса Республики Узбекистан систему «Электронный парламент», позволяющую формировать в сети Интернет парламентские и депутатские запросы на основе обращений граждан, использовать электронный портал и мобильное приложение для прямого диалога с избирателями;

внедрить с 1 июля 2020 года порядок регулярного заслушивания на заседаниях Законодательной палаты Олий Мажлиса Республики Узбекистан информации руководителей государственных органов и органов хозяйственного управления по вопросам их деятельности, а также членов Правительства и руководителей отраслей о проводимой работе по выполнению Целей устойчивого развития ООН, развитию науки, просвещения и «цифровой экономики»;

запустить с 1 июля 2020 года мобильное приложение веб-портала «Mening fikrim», а также организовать обсуждение поступающих обращений в средствах массовой информации с привлечением депутатов, специалистов и широкой общественности;

обеспечить с 1 августа 2020 года предоставление права внесения вопросов на рассмотрение Конституционного суда Республики Узбекистан физическим и юридическим лицам, Бизнес омбудсману, Национальному центру по правам человека, Ташкентскому городскому и областным Кенгашам народных депутатов.

б) в сфере обеспечения верховенства закона и дальнейшего реформирования судебно-правовой системы:

создать в срок до 1 мая 2020 года самостоятельный орган по противодействию коррупции подотчетный Олий Мажлису и Президенту Республики Узбекистан;

внедрить с 1 мая 2020 года порядок, согласно которому истребование прокурором из суда дел, по которым приговоры, решения, определения или постановления вступили в законную силу, осуществляется исключительно при наличии обращения сторон (за исключением прокурора) по делу;

установить с 1 апреля 2020 года порядок, в соответствии с которым постоянно проживающим лицам, прибывшим в Узбекистан до 1995 года, автоматически выдается гражданство Республики Узбекистан;

отменить с 1 октября 2020 года порядок лицензирования адвокатской деятельности Министерством юстиции путем внедрения механизмов присвоения претендентам статуса адвоката Палатой адвокатов Республики Узбекистан;

передать с 1 декабря 2020 года в компетенцию судов по уголовным делам полномочия по рассмотрению дел об административных правонарушениях;

в) в сфере развития экономики и активного привлечения инвестиций:

отменить с 2020 года практику установления государством плана производства, цены и плана обязательной продажи хлопка, а также на 35 процентов снизить план обязательной продажи государству зерна;

сократить в 2020 году количество лицензий и иных документов разрешительного характера не менее чем в два раза;

внедрить с 1 июня 2020 года механизмы выплаты государством местным экспортерам субсидий на покрытие части расходов по экспорту грузов автомобильным и воздушным транспортом, а также компенсации части расходов предпринимателей на создание инфраструктуры;

разрешить с 1 мая 2020 года брокерам осуществлять покупку государственных облигаций на внутреннем рынке, коммерческим банкам республики – выпуск своих облигаций и депозитов;

создать в 2020 году не менее 800 тыс. портов широкополосного интернета и прокладываются 12 тыс. км линий оптико-волоконной связи.

г) в сфере социального развития:

обеспечить к концу 2020 года охват дошкольным образованием не менее 69 процентов с внедрением системы подготовки детей в возрасте 6 лет к школе;

увеличить поэтапно с 2020/2021 учебного года в два раза параметры государственного заказа по приему на учебу в высшие образовательные учреждения Республики Узбекистан на основе государственного гранта;

сократить в 2020 году до 3 лет срок обучения по 6 направлениям высшего педагогического образования;

оптимизировать с 2020/2021 учебного года нагрузку преподавателей общеобразовательных школ, а также в два раза сократить количество предметов в высших образовательных учреждениях, не связанных с основной специализацией;

завершить в 2020 году подготовку к внедрению системы обязательного медицинского страхования с запуском в следующем году данной системы,

в порядке эксперимента, в Сырдарьинской области;

д) в сфере обеспечения безопасности, межнационального согласия и религиозной толерантности, а также внешней политики:

принять в срок до 1 сентября 2020 года меры по формированию правовых основ кибербезопасности, в том числе разработать Национальную стратегию кабербезопасности на 2020-2023 гг. и проект закона «О кибербезопасности»;

выдвинуть в 2020 году кандидатуру Узбекистана для избрания в Совет по правам человека ООН на 2021-2023 гг.;

провести 20 сентября 2020 года в городе Самарканде Второй Азиатский форум по правам человека;

провести в 2020 году «Неделю дружбы» и международный форум-фестиваль «Дружба»;

е) Кабинету Министров Республики Узбекистан совместно с заинтересованными ведомствами обеспечить качественную подготовку пакета проектов нормативно-правовых актов, направленных на реализацию мероприятий Государственной программы в установленные сроки.

3. Ўзбекистон Республикаси Халқ таълими вазирлиги Ахборот технологиялари ва коммуникацияларини ривожлантириш вазирлиги билан биргаликда Ёшлар таълими ва аёллар бандлиги бўйича беш ташаббус доирасида 2020 йил 1 сентябрдан бошлаб алоҳида умумтаълим муассасаларида болаларни мактаб фанларига электрон ўқитиш бўйича, шу жумладан электрон синф журнали, ўқувчилар кундаликларини рақамлаштириш ва электрон материаллар кутубхонасини (дарсликлар, видео дарслар, виртуал лабораториялар ва бошқалар) ўз ичига олган тажриба-синов ахборот тизимларини жорий этсин.

3. Министерству народного образования совместно с Министерством по развитию информационных технологий и коммуникаций Республики Узбекистан в рамках Пяти инициатив по образованию молодежи и занятости женщин внедрить с 1 сентября 2020 года в отдельных общеобразовательных учреждениях пилотные информационные системы по электронному обучению детей школьным предметам, в том числе включающие в себя электронный классный журнал, цифровизацию дневников учащихся и библиотеку электронных материалов (учебники, видео уроки, виртуальные лаборатории и др.).

4. Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги бошқа манфаатдор идоралар билан биргаликда 2020/2021 ўқув йилидан бошлаб республика олий таълим муассасалари талабаларига ўқув йили давомида ҳар ой тенг улушларда ўқиш учун тўловларни амалга ошириш имконияти тақдим этилишини таъминласин.

4. Министерству высшего и среднего специального образования Республики Узбекистан совместно с другими заинтересованными ведомствами обеспечить начиная с 2020-2021 учебного года предоставление студентам высших образовательных учреждений республики возможности оплаты за обучение в равных долях помесячно в течение учебного года.

5. 2020/2021 ўқув йилидан бошлаб Муҳаммад ал-Хоразмий номидаги Тошкент ахборот технологиялари университети, Тошкент давлат педагогика университети ва Тошкент давлат юридик университетида, тажриба тариқасида, масофавий ўқитиш шакли жорий этилсин.

Ўзбекистон Республикаси Ахборот технологиялари ва коммуникацияларини ривожлантириш вазирлиги, Адлия вазирлиги Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги билан биргаликда 2020 йил 1 апрелга қадар масофавий ўқитиш шаклини амалга ошириш тартибини белгилаш, дастурий-аппарат комплексини яратиш ва кўрсатиб ўтилган олий таълим муассасаларини ўқув жараёнига масофавий таълимни жорий этиш учун зарур бўлган ускуналар билан жиҳозлашни таъминласин.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси 2021 йил 1 январга қадар тажриба-синов натижаларини инобатга олган ҳолда Ўзбекистон Республикасининг олий таълим тизимига масофавий ўқитиш шаклини жорий этиш тўғрисидаги таклифларни ўқитишнинг ушбу шаклини амалга киритишнинг олий таълим муассасалари ва таълим йўналишлари кесимидаги графиги билан биргаликда киритсин.

5. Внедрить, в порядке эксперимента, начиная с 2020/2021 учебного года дистанционную форму обучения в Ташкентском университете информационных технологий имени Мухаммада аль-Хорезми, Ташкентском государственном педагогическом университете и Ташкентском государственном юридическом университете.

Министерству по развитию информационных технологий и коммуникаций, Министерству юстиции совместно с Министерством высшего и среднего специального образования Республики Узбекистан в срок до 1 апреля 2020 года обеспечить определение порядка осуществления дистанционной формы обучения, создание программно-аппаратного комплекса и оснащение указанных высших образовательных учреждений оборудованием, необходимым для внедрения в учебный процесс дистанционного обучения.

Кабинету Министров Республики Узбекистан с учетом результатов эксперимента в срок до 1 января 2021 года внести предложения о внедрении в систему высшего образования Республики Узбекистан дистанционной формы обучения с графиком внедрения данной формы обучения в разрезе высших образовательных учреждений и направлений обучения.

6. Ўзбекистон Республикаси Ахборот технологиялари ва коммуникацияларини ривожлантириш вазирлиги Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги билан биргаликда маълумотлар ҳақидаги фан, улкан маълумотлар, машинани ўқитиш, сунъий интеллект каби йўналишларда кадрлар тайёрлашни назарда тутган ҳолда, ахборот-коммуникация технологиялари ва рақамли иқтисодиёт соҳасидаги ўқув дастурлари қайта кўриб чиқилишини таъминласин.

6. Министерству по развитию информационных технологий и коммуникаций совместно с Министерством высшего и среднего специального образования обеспечить пересмотр программ обучения в сфере информационно-коммуникационных технологий и цифровой экономики, предусмотрев подготовку кадров по таким направлениям как наука о данных, большие данные, машинное обучение, искусственный интеллект и др.

7. Кенг жамоатчилик истакларини ва халқаро эксперт жамоатчилиги тавсияларини инобатга олган ҳолда, Ўзбекистон Республикаси Олий Мажлиси палаталари, Вазирлар Маҳкамаси ва Инсон ҳуқуқлари бўйича миллий марказнинг қуйидаги таклифларига розилик берилсин:

2020 йил 1 апрелдан бошлаб Тошкент шаҳри ва Тошкент вилоятида кўчмас мулк харид қилишда Ўзбекистон Республикаси фуқаролари учун ушбу ҳудудларда доимий пропискага эга бўлиш талаб қилинмаслигини кўзда тутувчи тартибни жорий этиш;

Ўзбекистон Республикасида доимий истиқомат қилувчи ва республиканинг бошқа ҳудудларида доимий пропискага эга бўлган жисмоний шахсларга Тошкент шаҳри ва Тошкент вилоятидаги янги қурилган уйларда кўчмас мулк олди-сотдиси шартномаларини расмийлаштириш учун давлат божининг алоҳида ставкасини бекор қилиш.

Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамаси:

а) 2020 йил 1 апрелга қадар муддатда қонун ҳужжатларига мазкур банддан келиб чиқадиган ўзгартириш ва қўшимчалар киритилишини таъминласин, унда, шу жумладан қуйидагиларни назарда тутсин:

прописка тартиби билан боғлиқ тўсиқларни изчиллик билан бекор қилиш;

пропискага қўйиш билан боғлиқ жараёнлар ва уларни “ягона дарча” тамойили асосида амалга оширишнинг рақамлаштирилишини таъминлаш;

ҳудудларда олий таълимнинг талаб юқори бўлган йўналишларида ўқитишни ташкил этиш, шу жумладан Тошкент шаҳрида жойлашган етакчи олий таълим муассасаларининг филиалларини очиш;

б) Ўзбекистон Республикасида 2030 йилгача урбанизацияни ривожлантириш концепциясини ишлаб чиқишда республика аҳолиси учун Тошкент шаҳри билан бир қаторда қўшимча равишда “ўзига тортувчи марказлар” яратиш мақсадида табиий ва ижтимоий-иқтисодий салоҳиятга эга энг йирик шаҳарларни белгилашни назарда тутсин.

7. Согласиться с предложениями палат Олий Мажлиса Республики Узбекистан, Кабинета Министров и Национального центра по правам человека, с учетом пожеланий широкой общественности и рекомендаций международного экспертного сообщества, предусматривающими:

внедрение с 1 апреля 2020 года порядка, согласно которому не требуется наличие постоянной прописки в городе Ташкенте и Ташкентской области для граждан Республики Узбекистан при приобретении недвижимого имущества в данных регионах;

исключение отдельной ставки государственной пошлины за удостоверение договоров купли-продажи недвижимого имущества в новостройках города Ташкента и Ташкентской области для физических лиц, постоянно проживающих в Республике Узбекистан и имеющих постоянную прописку в других регионах республики.

Кабинету Министров Республики Узбекистан:

а) в срок до 1 апреля 2020 года обеспечить внесение в законодательство изменений и дополнений, вытекающих из настоящего пункта, предусмотрев в числе прочего:

последовательное снятие барьеров, связанных с порядком прописки;

обеспечение цифровизации связанных с пропиской процессов и их осуществлением по принципу «одно окно»;

организацию в регионах обучения по востребованным направлениям высшего образования, в том числе открытие филиалов ведущих высших образовательных учреждений, расположенных в городе Ташкенте.

б) при разработке Концепции развития урбанизации в Республике Узбекистан до 2030 года предусмотреть определение наиболее крупных городов, обладающих природным и социально-экономическим потенциалом,

с целью создания в них дополнительных, наряду с городом Ташкентом, «центров притяжения» для населения республики.

8. Ўзбекистон Республикаси Иқтисодиёт ва саноат вазирлиги Бандлик ва меҳнат муносабатлари вазирлиги, Молия вазирлиги, Инвестициялар ва ташқи савдо вазирлиги, бошқа манфаатдор идоралар билан биргаликда, шунингдек, Жаҳон банки, БМТ Тараққиёт дастури ва бошқа халқаро ташкилотларни жалб этган ҳолда 2020 йил 1 августга қадар қуйидагиларни назарда тутувчи Камбағалликни қисқартириш дастури лойиҳасини ишлаб чиқсин ва Ўзбекистон Республикаси Вазирлар Маҳкамасига киритсин:

камбағаллик тушунчасини, уни аниқлаш методологияси ва мезонларини ишлаб чиқиш;

аҳолида, айниқса, ёшлар ва аёлларда бизнес юритиш ва тадбиркорликнинг замонавий кўникмаларини шакллантириш бўйича комплекс чора-тадбирлар;

энг аввало, жойлардаги ижтимоий муаммоларни ҳал қилиш имконини берувчи тадбиркорлик ташаббусларини қўллаб-қувватлашнинг самарали механизмлари;

тадбиркорлик субъектларига молиявий ресурслардан, шу жумладан микромолиялаштириш хизматлари ҳамда давлат харидларидан фойдаланишда кенг имкониятлар бериш учун шароитлар яратиш;

банд бўлмаган аҳолини қайта тайёрлаш ва ишсиз фуқароларни талаб юқори бўлган касбларга ўқитиш бўйича кенг қамровли дастурларни амалга ошириш.

8. Министерству экономики и промышленности Республики Узбекистан совместно с Министерством занятости и трудовых отношений, Министерством финансов, Министерством инвестиций и внешней торговли и иными заинтересованными ведомствами, а также с привлечением Всемирного банка, Программы развития ООН и других международных организаций в срок

до 1 августа 2020 года разработать и внести в Кабинет Министров Республики Узбекистан проект Программы сокращения бедности, предусматривающую:

разработку понятия бедности, методологию и критерии ее определения;

комплексные меры по формированию у населения современных навыков ведения бизнеса и предпринимательства, особенно среди молодежи и женщин;

эффективные механизмы поддержки предпринимательских инициатив, прежде всего способствующих решению социальных проблем на местах;

создание условий для широкого доступа субъектов предпринимательства к финансовым ресурсам, в том числе услугам по микрофинансированию, а также государственным закупкам;

реализацию масштабных программ по переподготовке незанятого населения и обучению безработных граждан востребованным профессиям.

9. 2020 йил 1 апрелдан бошлаб шундай тартиб жорий этилсинки, унга мувофиқ пенсияни ҳисоблаш учун меҳнат стажини тасдиқлаш ва иш ҳақи миқдорини белгилашда архив маълумотларини тақдим этмасдан:

2005–2016 йиллар даври учун жамғариб бориладиган пенсия тизимига мажбурий бадаллари тўғрисидаги маълумотлардан;

2016–2018 йиллар даври учун Фуқароларнинг Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги ҳузуридаги бюджетдан ташқари Пенсия жамғармасига ўтказилган суғурта бадалларини якка тартибда ҳисобга олишнинг марказлаштирилган электрон реестри маълумотларидан;

2019 йилдан кейинги давр учун Фуқароларнинг ҳисобланган иш ҳақининг якка тартибдаги ҳисобини юритишнинг марказлаштирилган электрон реестри маълумотларидан фойдаланилади.

Ушбу бандда кўрсатилган даврлар учун архив маълумотларидан фақат тизимларда зарур маълумотлар мавжуд бўлмаганда ёки аризачининг мурожаати юзасидан фойдаланилади. Аризачи томонидан тақдим этилган ҳужжатларни текшириш ҳамда қўшимча архив маълумотларини талаб қилиб олиш зарурати бўлганда аризачига пенсия минимал миқдор бўйича сиртдан расмийлаштирилади ва кейинчалик қайта ҳисоб-китоб қилинади.

Ўзбекистон Республикаси Молия вазирлиги Адлия вазирлиги билан биргаликда икки ой муддатда манфаатдор идоралар ўртасида электрон маълумот алмашишни йўлга қўйиш ва зарур маълумотлар базасини ҳамда фуқаролар учун уларга тайинланган пенсия тўловлари тўғрисидаги тегишли маълумотлар билан танишиш, шу жумладан автоматик ҳисоблаш имкониятини яратишни инобатга олган ҳолда пенсия тайинлаш ва тўлаш тартибини такомиллаштириш бўйича таклифларни киритсин.

9. Внедрить с 1 апреля 2020 года порядок, согласно которому при подтверждении трудового стажа и установлении размера заработка для начисления пенсии, без предоставления а